تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مراکز خرید تبریز به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های تجاری این شهر نقش قابل توجهی در جذب توریست از سراسر دنیا دارند. در حالی که انگیزه های بسیاری چون تور کیش از تبریز در بازدید از آثار باستانی و مناطق طبیعی در سفر به پایتخت آذربایجان شرقی دخیل هستند، اما بازارگردی و خرید از مواردی است که تمام مسافران به آن علاقه نشان می دهند و نشان این علاقه همهمه هایی است که همه روزه در بهترین مراکز خرید تبریز شهر می پیچد.

تنوع بازارهای این شهر در قالب مراکز سنتی، مجتمع های تجاری مدرن و مراکز خرید تبریز با قیمت مناسب عمده ترین دلایلی است که این شهر را به یکی از شاهرگ های تجاری ایران تبدیل کرده و خرید از این شهر را از یک تفریح ساده به سمت و سوی یک داد و ستد سودمند سوق داده.

اجاره روزانه خانه در تهران

نزدیکی به ترکیه نیز سبب ورود انواع کالاها و اجناس برند با قیمت ارزان در این شهر شده و انگیزه سفرهای بیزنسی به این نقطه از کشور را بیش از پیش بالا برده است. ضمن اینکه تنوع کالا  در تمامی بازارها به ویژه در مراکز خرید تبریز برج بلور، بازار سنتی  و مرکز خرید ولیعصر تبریز بسیار بالاست و زمینه برای خرید هر نوع کالا فراهم است.

چهار دلیلی که شما را به خرید از تبریز مصمم می کند!

Elgoli - Shahgoli - Tabriz - Iran | Iran travel, Iranian architecture, Persian garden

علاقه مفرط به بازار گردی تمام شهرها را بر آن داشته تا بودجه ای اختصاصی برای گسترش زیرساخت های تجاری و احداث انواع بازارها چون مراکز خرید تبریز اختصاص دهند و بخش قابل توجهی از  سرمایه خود را در احداث برج های تجاری به کار گیرند. تبریز در این راستا بسیار مطلوب عمل کرده و اکنون در هر گوشه این شهر شاهد مجتمع هایی لوکس چون اطلس تبریز هستید که با توجه به سلایق و شرایط مالی مشتریان مختلف برپا شده اند.

عملکرد خوب شهرداری تبریز در ایجاد این مجتمع ها با امکانات تفریحی چون لاله پارک تبریز این شهر را به یک بازار جهانی بدل کرده که نه در ایران که در کشورهای  اطراف نیز طرفداران زیادی دارد. موارد زیر را می توان از عمده ترین دلایل محبوبیت خرید در این شهر عنوان کرد:

سود دو طرفه مشتری و خریدار

آنچه مراکز خرید تبریز را بیش از همه پر مشتری کرده سودی است که در داد و ستدها هم نصیب مشتری می شود و هم نصیب خریدار. در واقع در این مراکز بازی برد و باخت مطرح نیست و تمام شرکت کنند گان در منفعت آن شریک هستند. چه فروشندگان، چه خریداران خرده و چه مشتریان عمده فروشی.  در این بازارها قیمت مناسب اجناس سبب جذب مشتریان بیشتر شده و حضور مشتریان بیشتر افزایش سود فروشندگان را به همراه داشته است. البته این سود در برخی بازارها مانند مرکز خرید زعفرانیه تبریز که مختص پوشاک هستند بیشتر دیده می شود.

تنوع و تعدد بازارها از لوکس تا ارزان

مراکز خرید این شهر بر مبنای نیاز و شرایط تمام مشتریان تعریف شده  و در نتیجه بسیار متنوع هستند. وجود فرصت های فراوان تجاری زمینه را برای احداث انواع مجتمع های خرید در قالب بازارهای سنتی و مراکز خرید تبریز لوکس فراهم آورده است. در این شهر خرید به کالاهای برند و لوکس منحصر نیست و شامل کالاهایی با کیفیت های گوناگون و بالتبع قیمت های مختلف می شود. با توجه به این امر امکان حضور مشتریان مختلف در این شهر به راحتی فراهم است.

جنگ قیمت ها در بازارهای پر مشتری

حضور مشتریان فراوان و تنوع بازارها سبب به راه افتادن جنگ قیمت ها در مراکز خرید این شهر چون مراکز خرید تبریز کیف و کفش، بازار فرش و دیگر بازارهای اختصاصی و عمومی شده است. وجود فضای رقابتی این جنگ را به نفع مشتریان تمام کرده و سبب شده بهترین کالاها با مناسب ترین قیمت ها به دست آنها برسد. به این ترتیب شما می توانید انواع برندهای معتبر را با قیمتی پایین تر از سایر شهرها در مراکز خرید تبریز خریداری کنید.

حضور برندهای معتبر و محبوب

در سال های اخیر حضور برندها در بازارهای تبریز بسیار چشم گیر شده و این امر خود دلیلی برای جذب مشتری بیشتر گردیده. از آنجا که افراد بسیاری ترجیح می دهند بابت خرید اجناس مارک هر قیمتی را بپردازند، اکنون بازارهای لوکس چون مرکز خرید ائل گلی تبریز و بازار بلور بخش عمده ای از کالاهای خود را به برندهای محبوب اختصاص داده اند. در این میان حضور برندهای ترکی چون کوتون، دیفکتو، ال سی واکیکی و ادل به سبب نزدیکی ایران و ترکیه در مراکز خرید تبریز بسیار پر رنگ است.

بهترین مراکز خرید تبریز

بهترین مراکز خرید تبریز از دید مسافران

خرید یکی از نیازهای اساسی در جوامع بوده و هست و انسان چه از زمان مبادله کالا به کالا و چه بعد از آن هیچ گاه از این پدیده بی نیاز نبوده. با این حال در دوره کنونی خرید علاوه بر آوردن نیازها به یک تفریح نیز تبدیل شده و علاوه بر کالاهای ضروری انواع کالاهای رفاهی را نیز در بر می گیرد.

در حال حاضر همچنین انواع مراکز خرید تبریز لوکس علاوه بر پوشش نیازهای اصلی، رفاه مشتریان را نیز مورد توجه قرار داده اند و به مکانی برای خرید و تفریح بدل گشته اند. البته برای خرید ارزان باید به مراکز خرید تبریز با قیمت مناسب مراجعه کنید. در لیست زیر نمونه بازارهای لوکس تبریز را مشاهده می کنید.

بازار اطلس تبریز و برندهای لوکس

مرکز تجاری اطلس به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه های شرکت اطلس ایرانیان در زمینی به مساحت 12.381 متر مربع و در 18 طبقه احداث شده است. فضای این بازار به گونه ای طراحی شده که فارغ از خرید به عنوان یکی از جاذبه های شهر قابل بازدید است. 100 واحد تجاری در این بازار پرفروش در بین مراکز خرید تبریز تعبیه شده که انواع اجناس چون پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش با چرم تبریز، زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره در آنها عرضه می شود.

حضور برندهای محبوب خارجی چون کاراجا، آذرریس و سامسونگ در پر بازدید بودن این مرکز بسیار تأثیر گزار بوده است. این مرکز خرید با عرضه اجناس لوکس باالتبع از مراکز گران شهر محسوب می شود. ساعت کاری این مجتمع شنبه تا جمعه 10:30 تا 23:00 می باشد.

امکانات:

  • رستوران
  • فود کورت
  • کافی شاپ
  • هایپر مارکت
  • سالن مراسم
  • شهربازی سر پوشیده
  • استخر و سالن ورزشی

آدرس: محله ولیعصر، خیابان نگین پارک، همافر غربی

تلفن: 04133249470

لاله پارک تبریز، یک تیر و چند نشان

مرکز خرید تبریز لاله پارک در 19 بهمن سال 1391 در شش طبقه افتتاح شد و بعدها با با افزودن پروژه های دیگر به یک مرکز چند منظوره تبدیل گشت. در سال 1395 مجموعه هتل پنج ستاره که شعبه دهم هتل های زنجیره ای کایا در ترکیه محسوب می شد در این مرکز گشایش یافت و قابلیت های توریستی این مجموعه را افزایش داد. میانگین بازدیدکنندگان این مرکز روزانه نزدیک به بیست هزار نفر است که در بین انواع مراکز خرید تبریز  رقم قابل توجهی است.

در بخش تجاری این مرکز 126 واحد مشغول به فعالیت هستند که انواع اجناس از قبیل پوشاک، طلا و جواهرات، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و لوازم ورزشی را عرضه می کنند. انواع برندهای خارجی چون کوتون، دری مد، ال سی وایکیکی، دفاکتو، دامات، تالگو، جیوانی، فندی، آدل، مانگو و ماوی در این مرکز دارای نمایندگی هستند. اگر چه لاله پارک یک مجتمع لوکس محسوب می شود اما تلاش مدیریت برای تعادل قیمت ها سبب شده مشتریان در مراکز خرید تبریز با نرخ های نجومی روبرو نشوند.

امکانات

  • رستوران
  • فودکورت
  • کافی شاپ
  • هایپر مارکت
  • پارکینگ رو باز
  • فضای بازی کودکان
  • اتاق های کمک اولیه
  • زمین پاتیناژ

آدرس: بزرگراه پاسداران، ضلع جنوب شرقی میدان فهمیده، جنب شهرک فرشته جنوبی

تلفن: 04136600777

مراکز خرید تبریز برج بلور و متنوع ترین کالاها

برج بلور از پر بازدید ترین مراکز خرید تبریز است که در سال 1390 به عنوان یکی از مرتفع ترین برج های این شهر افتتاح شد. ساختمان این مجتمع در 25 طبقه احداث شده که سه طبقه از آن به مراکز خرید تبریز و باقی طبقات به واحد های اداری، تفریحی و رفاهی اختصاص داده شده اند. 130 واحد تجاری با عرضه انواع برندهای محبوب و بنام در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند و با عرضه کالاهای لوکس و با کیفیت مشتریان بسیاری را مجذوب خود ساخته اند.

طراحی زیبای این برج که جایزه طرح برتر همایش ملی معماری را در سال 1386 از آن خود کرده این مجتمع را جدا از بحث خرید به یکی از بهترین مراکز خرید تبریز تبدیل کرده است. اجناس قابل ارائه در این بازار شامل انواع پوشاک، جواهرآلات، لوازم آشپزخانه، لباس ورزشی، عطر و ادکلن، عینک و ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی و کیف و کفش می شود که در دیگر مراکز خرید تبریز نیز قابل ارائه هستند. البته اگر به دنبال مرکزی برای بهترین پوشاک مردانه و زنانه هستید می توانید مرکز خرید زعفرانیه تبریز را نیز انتخاب نمایید.

امکانات

  • سالن همایش
  • سالن پذیرایی
  • رستوران گردان
  • فودکورت

آدرس:تبریز، آبرسان، فلکه دانشگاه، برج بلور

تلفن: 04133379925

لذت تفریح و خرید در مجتمع رویال

مرکز تجاری رویال از محبوب ترین بازارهای این شهر است که در پنج طبقه و 100 واحد تجاری احداث شده. این مجتمع همانطور که از نامش پیداست علاوه بر خدمات تجاری انواع خدمات تفریحی را نیز ارائه می دهد و یک مجتمع چند کاربرده محسوب می شود. به همین دلیل نمی توان آن را در دسته مراکز خرید تبریز با قیمت مناسب قرار داد. در بخش تجاری این مرکز می توانید اقلام متعددی از قبیل انواع پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش را با بهترین کیفیت خریداری نمایید. در بخش تفریحی نیز می توانید به انواع تفریحات و بازی ها دسترسی داشته باشید و از گردش در مراکز خرید تبریز لذت ببرید.

از آنجا که این بازار چون اطلس تبریز در یکی از بهترین موقعیت های شهر واقع شده راه های دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی بسیار راحت است. این مرکز از 10 صبح تا 22 شب آماده خدمت رسانی به مشتریان است و بازدید کنندگان می توانند در آن به اغلب کالاهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

امکانات:

  • سالن بازی
  • فودکورت
  • شهربازی
  • پارکینگ
  • سالن مراسم
  • بولینگ
  • سینا هفت بعدی

آدرس: تبریز، ضلع شرقی میدان جهاد

تلفن:04134430629

بازارهای سنتی و خریدهای رنگارنگ

بازار سنتی تبریز (آدرس، ساعت کاری، تاریخچه، بازارچه ها)- آسان گردش"

آذربایجان شرقی استانی پر قدمت است و نشانه های این قدمت را علاوه بر آثار باستانی در مراکز خرید تبریز نیز جای داده است. از آنجا که افراد زیادی تمایل دارند خرید خود را در مکان هایی با رنگ و بوی سنتی انجام دهند، اکنون به معرفی معروف ترین بازارهای سنتی این شهر می پردازیم که در کنار بازارهای لوکسی چون لاله پارک تبریز می توانید از آنها بازدید نمایید.

بازار تبریز؛ بزرگ ترین بازار سرپوشیده در تمام دنیا

بازا بزرگ تبریز از پر قدمت ترین و مهم ترین بازارهای این شهر در سطح بین المللی است که از گذشته تا کنون محبوب و پر مشتری بوده است. این بازار که با یدک کشیدن نام شهر نقش یک نماد تجاری را بازی می کند بزرگ ترین بازار سرپوشیده در دنیاست که از نظر معماری و تنوع کالا یکی از منحصر به فردترین مراکز خرید تبریز محسوب می شود.

مساحت این مرکز یک کیلومتر مربع است و از 5500 حجره، فروشگاه و مغازه تشکیل شده که انواع اجناس در آنها ارائه می شود. این بازار که اهمیت خود را از روزگار تجارت در جاده ابریشم تا کنون حفظ کرده در سال 1398 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و اکنون مانند مراکز خرید تبریز کیف و کفش از بنام ترین بازارهای کل کشور محسوب می شود. لازم به ذکر است که بازار نامبرده پس از زمین لرزه سال 1193 مورد بازسازی قرار گرفته است.

دیدنی ها:

  • مدرسه طالبیه
  • حمام خان
  • موزه مراکز خرید تبریز و مشاغل
  • زورخانه

آدرس: تبریز، خیابان بازار، بازار سنتی تبریز

مسیر تربیت؛ بازارگردی در یک پیاده روی لذت بخش

پیاده راه یا سنگفرش تربیت از معابر تاریخی تجاری این شهر است که با 500 متر طول و 15 متر عرض پیش روی بازدیدکنندگان قرار دارد. در این مسیر می توانید علاوه بر لذت بردن از نمایی جالب توجه، انواع مغازه ها و پاساژهای پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و لوازم خانگی را برای خرید در دسترس داشته باشید. گفته می شود که این پیاده رو در روزگار گذشته بخشی از جاده معروف ابریشم بوده است.

زیبایی این پیاده رو که حاصل آذین بندی با مجسمه های مشاغل قدیمی و قرار گرفتن انواع خانه های سنتی چون خانه کلکته چی و خانه تاریخی حریری در سرتاسر آن است برای تمام بازدیدکنندگان مراکز خرید تبریز جالب توجه خواهد بود. یکی از مهم ترین ویژگی های این مسیر تجاری تنوع کالا و قیمت است که خرید را برای اقشار مختلف جامعه فراهم می کند و این مکان را در دسته بهترین مراکز خرید تبریز قرار می دهد.

امکانات:

  • کافی شاپ
  • کافه تریا
  • سوپر مارکت
  • فضای سبز
  • رستوران
  • فست فود
  • عابر بانک

آدرس: تبریز، میدان ساعت، خیابان تربیت

بازار امیر؛ درخشش انواع جواهرات در بازاری پر مشتری

این مرکز که خود یکی از بازارچه های بازار تبریز می باشد توسط میرزا محمد خان امیر نظام بنا شده و اسم سازنده خود را یدک می کشد. بازار امیر از بزرگ ترین مراکز خرید طلا و جواهرت است که همه روزه بازدیدکنندگان بسیاری دارد. از مجموع 112 مغازه موجود در این بازار 102 باب به جواهر فروشی و 10 واحد به پارچه، عطر و ادکلن و لوازم آرایشی اختصاص یافته است. در این بازار بر خلاف مرکز خرید تبریز لاله پارک تنوع کالا چندان نمود ندارد.

این بازار در بین مراکز خرید تبریز تغییر کاربری داده و با اینکه درگذشته بیشتر محلی برای پارچه فروشی بوده، اما اکنون تجارت سودمند طلا و جواهر جای آن را گرفته است. این بازار که قدمت آن به دوران قاجار بر می گردد اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده.

امکانات:

  • رستوران
  • راه ویژه تردد معلولین با ویلچر
  • فضای سبز

آدرس: تبریز، امیرکبیر، بین آبان و مخابرات

مراکز خرید تبریز با قیمت مناسب

خرید تبریز از بازار آجری سنتی تا برج مارپیچ

اگر چه حضور انواع برندهای معتبر خارجی به طور ذاتی مراکز خریدی چون اطلس تبریز را به مکان کالاهای لوکس تبدیل کرده، اما در این شهر نیز مانند هر شهر دیگری می توانید مراکز خرید تبریز با قیمت خوب پیدا کنید. دو مرکز خریدی که در ادامه معرفی می کنیم خریدهایی با قیمت نسبتاً مناسب را نصیب شما خواهد کرد.

مرکز خرید ولیعصر تبریز با انواع امکانات رفاهی

مرکز خرید میلاد نور ولیعصر از جمله بازارهایی است که مانند لاله پارک تبریز کالاهایی متنوع را با قیمت های مناسب ارائه می دهد. این مرکز در یک طبقه بنا شده و شامل 78 واحد تجاری می شود. در واحدهای تجاری این بازار انواع اجناس چون پوشاک، لوازم ورزشی، کیف و کفش، زیورآلات،  لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی به فروش می رسد. وجود انواع خدمات رفاهی در این بازار نیز سبب شده بازدیدکنندگان مراکز خرید تبریز به هیچ وجه احساس خستگی نکنند.

امکانات

  • فست فود
  • کافی شاپ
  • پارکینگ

آدرس: تبریز، خیابان ولیعصر، فلکه ولیعصر

تلفن: 04133260130

مجتمع تجاری پردیس؛ از برترین بازارهای سنگفرش تربیت

مرکز تجاری پردیس از بازارهای احداث شده در سنگ فرش تربیت است که در سال 1389 به بهره برداری رسیده. این مجتمع که دارای نمایی سنتی – تاریخی است در زمینی به مساحت 2500 متر مربع و در سه طبقه ساخته شده. در حال حاضر 165 واحد تجاری در این مرکز مشغول به فعالیت در زمینه فروش انواع کالا به ویژه پوشاک می باشند. دسترسی به خیابان های اصلی شهر و دیگر مراکز خرید تبریز در کنار تنوع کالا و قیمت مناسب سبب شده مجتمع پردیس بسیار پربازدید و پر مشتری باشند.

امکانات

  • آسانسور
  • پله برقی
  • عابر بانک

آدرس: تبریز، میدان ساعت، خیابان تربیت

مرکز خرید زعفرانیه تبریز، خرید های خوب با قیمت مناسب

بازار زعفرانیه از دیگر بازارهای معروف این شهردر کنار مراکز خرید تبریز برج بلور است که در محله ای به همین نام واقع شده. در این مرکز نیز می توانید انواع کالابه ویژه پوشاک مردانه و زنانه  را با قیمتی نسبتاً مناسب در دسترس داشته باشید. همچنین می توانید در کنار خرید از شهربازی، شهر کتاب و گل فروشی که در نزدیکی مراکز خرید تبریز قرار گرفته بهره مند شوید.

آدرس: بزرگراه نیایش، دوازده متری اول، بین هشت متری 3 و 1

مراکز خرید اختصاصی و صرفه جویی در زمان

بازار فرش تبریز | Niki Atashfaraz | Flickr

در بین مراکز خرید تبریز بازارهایی وجود دارد که به یک کالای خاص اختصاص یافته و  با بازدید از آنها می توانید مستقیم به سمت کالای مورد نیاز خود بروید. صرفه جویی در زمان از مهم ترین مزیت های بازارهای اختصاصی هستند. دو بازار زیر در این دسته قرار دارند.

بازار فرش تبریز و نقش های اصیل ایرانی

بازار فرش یا تیمچه مظفریه یکی از بازارهای اختصاصی این شهر است که هنر اصیل ایرانی را در معرض دیده جهانیان گذاشته است. در مراکز خرید تبریز انواع فرش های دستباف در مدل های مختلف و رنگ های گوناگون عرضه می شوند و از نظر قیمت دارای نرخ های متنوعی هستند.

 فرش جزء صنایع دستی این شهر است و کیفیت فرش تبریز در تمام ایران زبانزد می باشد. به همین جهت افراد زیادی برای خرید این کالا راهی بهترین مراکز خرید تبریز می شوند. پیشنهاد می کنم حتی اگر قصد خرید ندارید چند ساعتی را به بازدید از این بازار چشم نواز که به نوعی یک موزه صنایع دستی محسوب می شود اختصاص دهید.

آدرس: خیابان فلسطین، فلکه ترمینال قدیم، مقابل پاساژ اخباری

تلفن: 04135557049

مراکز خرید تبریز کیف و کفش

اگر چه در اغلب مراکز خرید تبریز می توانید به کیف و کفش دسترسی داشته باشید، اما چند بازار در این شهر به طور اختصاصی به عرضه این اجناس مشغول هستند. از جمله این بازارها می توان به فروشگاه کیف و کفش  دنیلی اشاره کرد که تنوع بالایی در زمینه این محصولات دارد. کیفیت بالای چرم تبریز سبب شده بسیاری از تجار این محصول را از آذربایجان شرقی خریداری کرده و در شهرهای دیگر به فروش برسانند.

انواع تولیدی های کیف و کفش چرمی نیز در این شهر مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر تنوع بیشتر قیمت های بهتری را نیز برای کلی فروشی ها در نظر گرفته اند. با این تفاسیر می توان این بازارها را در لیست مراکز خرید تبریز با قیمت مناسب نیز جای داد.

چگونه به تبریز سفر کنیم؟

راهنمای سفر به تبریز

با توجه به انگیزه های بی شماری که برای بازدید از مراکز خرید تبریز وجود دارد اکنون سایت های بسیاری چون سفرآس 24، علی بابا و نهال گشت تور تبریز را به عنوان یک تور پر متقاضی مرتب برگزار می کنند. البته سفر شخصی به این شهر نیز چندان دشوار نیست، اما با رزرو تور با خیال راحت تری می توانید راهی این شهر پر جاذبه شوید. تورهای این شهر به دو صورت زمینی و هوایی قابل رزرو هستند و مبدأ شما مهم ترین فاکتور تعیین کننده انتخاب نوع سفر است.

سایت سفر آس 24 به عنوان مجری معتبر تورهای داخلی و خارجی انوع تور تبریز، تور کیش،  تور مشهد و دیگر تورهای داخلی را از میادی مختلف کشور برگزار می کند و شما می توانید برای رزو تور تجاری خود در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین اقدام نمایید. اهالی تبریز نیز اگر قصد خرید از بازارهای بزرگ کیش را دارند می توانند در این سایت تور کیش از تبریز را با قیمت مناسب و همراه با آفرهای ویژه رزرو نمایند.

در کنار مراکز خرید تبریز از این جاذبه ها نیز دیدن کنید:

  • مسجد کبود تبریز
  • ارگ علیشاه
  • مرکز خرید ائل گلی تبریز
  • قبرستان سرخاب
  • روستای کندوان
  • کلیسای استفانوس مقدس
  • پارک کوهستانی عینالی

نکاتی درباره خرید از شهر تبریز

ترس و وحشت مسافران پرواز تبریز- تهران/ هواپیما موقع نشستن 2 بار اوج گرفت

اگر سفر به آذربایجان را به قصد خرید چه در بازارهای لوکس مانند اطلس تبریز و چه در بازارهای ارزان  انتخاب کرده اید، بهتر است از مهم ترین نکات راجع به خرید در این شهر مطلع باشید. در ادامه به متداول ترین سوالات در این زمینه پاسخ خواهیم گفت.

در هواپیما تبریز چه مقدار حمل بار مجاز است؟

از آنجا که برخی افراد بازدید از مراکز خرید تبریز را به عنوان یک فعالیت تجاری انجام می دهند، میزان مجاز حمل بار برای شان اهمیت فروان دارد. به ویژه هنگامی که فرصت خرید در بازارهایی چون لاله پارک تبریز، بازار سنتی و مرکز خرید ائل گلی تبریز به راحتی فراهم است.

مقدار بار مجاز هواپیما بسته به نوع کلاس پروازی متفاوت است. این مقدار در کلاس های اکونومی به جز کلاس Y، 20 کیلوگرم، در کلاس نرخی Y، 25 کیلوگرم و در پروازهای فرست کلاس و تجاری 30 کیلوگرم است. در صورت حمل بار بیشتر از این مقدار باید نرخ اضافه بار را پرداخت نمایید.

چه اجناسی در تبریز ارزان هستند؟

از آنجا که آذربایحان شرقی جایگاه انواع برندهای خارجی و لوکس است، قیمت کالا در مراکز خرید تبریز بالتبع گران است. با این حال قیمت پوشاک های برند ترک در این شهر نسبت به دیگر شهرهای ایران مناسب تر است. با توجه به وجود تولیدی کیف و کفش می توانید این محصولات را نیز به صورت کلی و ارزان در این شهر خریداری نمایید.

 فرش دستباف نیز از جمله اقلامی است که در بازارهای این شهر به عنوان صنایع دستی از قیمت معقولی برخوردار است. در مرکز خرید ولیعصر تبریز می توانید تمام کالاها را با کیفیت های مختلف و نرخ های متفاوت در دسترس داشته باشید.

در مراکز خرید تبریز کدام برندهای محبوب ارائه می شود؟

بازارهای این شهر همه نوع برند داخلی و خارجی محبوب را در خود جای داده اند. با این حال حضور برندهای ترکی چون کوتون، دیفکتو، ال سی واکیکی و آدل در این شهر نمایان تر است. در  مرکز خرید تبریز لاله پارک حضور برندهای خارجی بیسار پر رنگ است.

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید های ارزان و با کیفیت هستید باید از زمان حراج های فصلی مطلع شوید و همچنین برای خریدهای کلی به سراغ تولیدی ها بروید. به هر حال حتی اگر تبریز را با انگیزه های غیر تجاری انتخاب کرده اید، حتما به مراکز خرید آن سر بزنید و از گردش درانواع  فضاهای مدرن و سنتی لذت ببرید.