تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

استعلام ممنوع الخروجی به صورت آنلاین با کد ملی

ممکن است برای برخی پیش آمده باشد که برای سفری خارج از کشور وارد فرودگاه می شوند و ناگهان به او می گویند که ممنوع الخروج است و نمی تواند کشور را ترک کند!این موضوع بسیار بد است و می تواند تمام برنامه های یک شخص را برای یک سفر کاری و یا تفریحی برهم بزند و خسارت هایی را به شخص وارد کند مخصوصا زمانی که شخص هتلی را در کشور مقصد رزرو کرده باشد. در این مطلب از سایت هم اقلیم و در بخش اخبار گردشگری خبری خوش برای شما آورده ایم و آن این است که از این پس می توانید به صورت آنلاین از طریق سامانه استعلام ممنوع الخروجی به این موضوع پی ببرید که آیا ممنوع الخروج هستید یا خیر یا به عبارت دیگر برای چک کردن آنلاین ممنوع الخروجی اقدام کنید.این سامانه بسیار مفید است و باعث می شود برنامه ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

بنا به ماده 133 قانون آیین دادرسی کیفری با توجه به دلایل جرم فرد دادگاه این صلاحیت را دارد که قرار عدم خروج متهم را صادر نماید و مدت اعتبار این قرار 6 ماه یک بار در نظر گرفته شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

بارها پیش آمده که شخصی به شخصی دیگر مبلغی را بدهکار بوده است و به دلیل شکایت شخص طلبکار شخص بدهکار ممنوع الخروج شده است و تا زمانی که بدهی خود را پرداخت و یا از فرد شکایت کننده رضایت نگیرد ممنوع الخروج باقی خواهد ماند.

استعلام ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

در گذشته روش های مختلفی برای استعلام ممنوع الخروجی وجود داشت تا جایی که شخص می بایست برای چک کردن ممنوع الخروجی خود به اداره گذرنامه مراجعه می نمود.اما دیگر جای نگرانی نیست چرا که از طریق لینک زیر می توانید به سامانه استعلام ممنوع الخروجی وارد شده و به راحتی ممنوع الخروج بودن خود را چک کنید.


exitban.ssaa.ir


در این سایت بدون هیچ مشکلی و به راحتی هرچه تمام تر می توانید با وارد کردن کد ملی خود از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطلع شوید و با خیالی آسوده برای سفر برنامه ریزی کنید.هنگامی که وارد سایت بالا شدید مشخصات فردی از جمله نام و نام خانوادگی و کد ملی را باید وارد کنید و سپس نتیجه به شما نمایش داده می‌شود.

چه کسانی ممنوع الخروج می‌شوند؟

افراد ممکن است به 4 دلیل مهم و مختلف ممنوع الخروجی شوند و تنها 5 گروه از افراد برای خروج از کشور دچار مشکل می‌شوند که در ادامه آن ها را نام می‌بریم :

1: بدهکاران مالیاتی : افرادی که به موجب صدور حکم قطعی دادگاه یا صدور اجرائیه در سازمان ثبت اسناد و املاک ، بدهی آن ها محرز شده است.

2: افرادی که به تشخیص مقامات قضایی کشور به هر دلیلی نمی‌توانند از کشور خارج شوند.این افراد از طرف مقامات غذایی اعلامیه کتبی دریافت می‌کنند.

3: افرادی که در خارج از ایران سابقه سرقت ، تکدی گری ، ولگردی ، کلاهبرداری و … داشته باشند.

4: افرادی که مجوز خروج از کشور آن ها به عهده فرد دیگری مانند پدر ، شوهر و … محول شده است.

مدت اعتبار ممنوع الخروجی هر فرد چقدر است؟

ماده 133 قانون آیین دادرسی کیفری با توجه به اهمیت و دلایل جرمی که از طرف شخص اتفاق افتاده ، بیان می‌کند که دادگاه این امکان را دارد تا قرار عدم خروج متهم یا مجرم از کشور را صادر کند و مدت اعتبار این قرار 6 ماه یکبار در نظر گرفته شده است.اما طبق صلاحدید دادگاه این قرار می تواند هر 6 ماه یکبار به صورت مجدد تمدید شود.توجه داشته باشید که این قرار پس از ابلاغ ظرف 20 روز در دادگاه تجدید نظر شهر مورد نظر ، قابل اعتراض است.

در صورتی که اعتراض نتیجه داشته باشد و دستور فسخ قرار صادر شود ، دادگاه بدوی مکلف است که موضوع را بلافاصله به مراجع مربوطه اطلاع بدهد تا سریعا نسبت به رفع ممنوع الخروجی افدام گردد.

چگونه ممنوع الخروجی خود را رفع کنیم؟

 ماده 17 قانون گذرنامه می گوید که دولت می تواند از خرودج افراد بدهکار مالیاتی و متخلفان از انجام هرگونه تعهدات ارزی از کشور جبوگیری کند.تا زمانی که بدهی فرد به صورت کامل پرداخت نشود و یا رضایت فرد طلبکار دریافت نشود فرد حق خروج از کشور را ندارد.بنابراین اگر ممنوع الخروج هستید دو راه پیش روی شماست.یا باید بدهی خود را به صورت کامل پرداخت کنید و یا اینکه رضایت فرد طلبکار را به دست آورید.

امیدواریم که مطلب استعلام ممنوع الخروجی برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و همه شما عزیزان بتوانید بدون مشکل از کشور خارج شوید و سفرهای کاری و تفریحی خود را انجام دهید.در صورت وجود هرگونه سوال حتما با ما در میان بگذراید.