تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شرایط و مدارک لازم جهت ادامه تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه منطقی‌ترین گزینه‌ی مهاجرتی برای ایرانی‌ها در سال ۱۴۰۰ است. چرا که این کشور نه تنها امکان تحصیل با هزینه پایین را برای متقاضی فراهم می‌کند بلکه هزینه‌های زندگی دانشجویی در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. در حالی که مدارک اعطایی دانشگاه‌های ترکیه بین‌المللی است می‌توانید از این مدارک جهت تحصیل و کار در کشورهای مطرح اروپایی و آمریکایی استفاده کنید. اما ادامه تحصیل در کشور ترکیه دارای شرایط خاصی است. مخصوصا اگر قصد تحصیل رشته پزشکی در ترکیه را دارید، این شرایط تغییرات زیادی خواهند کرد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید تا موارد لازم را خدمتتان بیان کنیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

ادامه تحصیل در ترکیه

ادامه تحصیل در ترکیه

سیستم تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه تفاوت چندانی با سیستم تحصیل در اتحادیه اروپا ندارد. چراکه ترکیه نیز جزو معاهده بولونیا است. تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌گیرد. آنچه بیش از هر چیزی تحصیل در ترکیه را جذاب می‌کند ورود آسان به دانشگاه‌های این کشور به خاطر آزمون‌های ورودی راحت است. در نتیجه متقاضی می‌تواند به سادگی در محبوب‌ترین رشته‌های دنیا مانند پزشکی در ترکیه، انواع رشته‌های مهندسی و دندانپزشکی در ترکیه به تحصیل بپردازد.

اگر قصد دارید که شما هم خیلی راحت در ترکیه ادامه تحصیل دهید و تجربه تحصیل رشته پزشکی در ترکیه را داشته باشید، ما را تا انتها همراهی کنید.

رویکرد آموزشی تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه:

تحصیل در ترکیه ۶ سال به طول می انجامد:

  • آموزش پزشکی در ترکیه در سال‌های اول و دوم، مانند سایر کشورها، فقط بر پایه تدریس علوم پایه و به صورت تئوری است.
  • در سال سوم دانشجو به هر دو صورت تئوری و عملی با بیماری‌ها آشنا می‌شود.
  • سال چهارم و پنجم آموزش تنها به صورت عملی انجام می‌گیرد.
  • در سال ششم، که آخرین سال آموزش پزشکی محسوب می‌شود، دانشجویان همچون پزشک‌ها در بیمارستان‌های دانشگاه مشغول به‌کار و یادگیری می‌شوند. آن‌ها در سال ششم عملاً به عنوان یک پزشک در بیمارستان‌ها آموزش می‌بینند.

مدارک لازم برای تحصیل در پزشکی ترکیه:

هر دانشجو باید مدارک خاصی را برای پذیرش و تحصیل در کشور ترکیه ارائه دهد ، مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در ترکیه عبارتند از:

  1. فرم درخواست پذیرش (تکمیل شده)
  2. گواهی پایان آموزش متوسطه (دبیرستان)
  3. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، ارائه مدرک زبان انگلیسی
  4. داشتن توانایی مالی (هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه و شهریه دانشگاه)
  5. هزینه درخواست تحصیل پزشکی در ترکیه ۳۵ الی ۱۰۰ دلار است
  6. ارائه مدرک قبولی در آزمون پذیرش

آزمون های ورودی برای رشته تحصیل پزشکی در ترکیه:

متقاضی برای تحصیل پزشکی در ترکیه باید در آزمون پذیرش دانشگاه قبول شود. برای تحقق این مهم دو نوع آزمون وجود دارد، آزمون YÖS و آزمون SAT. از آنجا که برخی از دانشگاه‌ها آزمون YÖS را می‌پذیرند و برخی دیگر آزمون SAT را قبول دارند، متقاضی با توجه به نوع دانشگاه انتخابی خود باید در یکی از این آزمون‌ها شرکت کند.

  1. آزمون YÖS
  2. آزمون SAT

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه:

به طور کلی دندانپزشکی در ترکیه همانند سایر رشته‌ها در ۴ سال ابتدایی ختم به مدرک کارشناسی می شود. پس از آن برای دریافت مدرک تخصص خود باید ۲ سال ادامه دهید. برای دریافت مدرک دکتری، دانشکده‌های مختلف در ترکیه وجود دارد.

نوع مدرک، DDS یا DMD، به موسسه آموزشی بستگی دارد، اما این مدارک معادل یکدیگر هستند. در ادامه نکاتی در مورد تحصیلات تکمیلی این رشته در ترکیه مشاهده می کنید.

دندانپزشکان عمومی در خارج از دانشکده دندانپزشکی به آموزش فوق برنامه احتیاج ندارند، اما دندانپزشکان که مایل به دریافت تخصص در یک حوزه‌ی خاص از دندانپزشکی هستند نیاز به آموزش های خارج از برنامه‌ی اصلی تحصیلی دارند. به طور معمول این دوره ممکن است ۲ تا ۴ سال طول بکشد. این مطالعات منجر به دریافت مدرک فوق لیسانس یا گواهینامه فوق دکتری می شوند. می توانید مدرک تخصص خود را در زمینه های مختلف دندانپزشکی دریافت کنید.

دندانپزشکانی که در یک تخصص خاص تحصیل می‌کنند، باید دارای مجوز در آن رشته تخصصی نیز باشند که ممکن است نیاز به گذراندن یک آزمون داشته باشد. این آزمون‌ها معمولا توسط دولت ترکیه برگزار می‌شوند. اگر به طور کامل در GDC ثبت نام کنید، می‌توانید تخصص بالاتری داشته باشید. به عنوان مثال در ارتودنسی، پریودنتیکس و جراحی دهان و فک و صورت. این دوره‌ها رقابتی هستند که توسط GDC تأیید شده و نیاز به کسب تجربه دارند. سپس می توانید برای دریافت گواهینامه آموزش های تخصصی تکمیلی (CCST)اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته دندانپزشکی ترکیه:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر
  • ارائه اصل دیپلم دبیرستان و ترجمه آن به زبان ترکی یا انگلیسی.
  • ریز نمرات دبیرستان و ترجمه آن به زبان انگلیسی یا ترکی.
  • گواهی اثبات مهارت زبان
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • پرداخت هزینه ثبت نام

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه به یکی از دو زبان انگلیسی یا ترکی امکان‌پذیر است. چنانچه متقاضی قصد تحصیل به زبان ترکی دارد، باید در آزمون TÖMER نمره مناسب را کسب کند و یا در آزمون زبان ترکی که توسط دانشگاه برگزار می‌شود موفق شود. همچنین اگر متقاضی قصد دارد به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد باید مهارت زبان خود را با داشتن مدرک زبان در یکی از آزمون‌های TOEFL و IELTS اثبات کند و یا در آزمون زبان دانشگاه موردنظر نمره مناسب را کسب کند.

شاید لازم باشد بدانید که درک زبان ترکی برای افرادی که به زبان انگلیسی به تحصیل دندانپزشکی در ترکیه می‌پردازند، خالی از اهمیت نخواهد بود چراکه در نهایت دانشجو در دوره آموزش عملی برای ارتباط برقرار کردن با بیمار به درک زبان ترکی نیاز خواهد داشت.

با نکات و موارد مورد نیاز جهت تحصیل در ترکیه آشنا شدید. همان طور که ملاحظه کردید، تحصیل رشته پزشکی در ترکیه دارای شرایط و مدت زمان خاصی است و باید دوره‌های خاصی را پشت سر بگذارید. رشته پزشکی خود به شاخه‌های مختلفی مثل دندانپزشکی و … تقسیم می‌شود.

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه نیز متقاضیان زیادی دارد و همه ساله دانشجویان زیادی برای اخذ پذیرش در این رشته، وارد دانشگاه‌های ترکیه می‌شوند. از این رو به معرفی برخی شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه نیز پرداختیم. اگر قصد دارید رشته‌های دیگری را هم جهت تحصیل در ترکیه خدمتتان معرفی کنیم، حتما در بخش نظرات برای ما رشته مد نظرتان را بنویسید.