تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آشنایی با تنگه کریان قشم

قشم یکی از زیباترین جزایر ایران و یکی از جاهای دیدنی ایران محسوب می شود که افراد زیادی در فصل پاییز و زمستان به آن سفر می کنند.در این جزیره جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که گردشگران را از ایران و سایر نقاط جهان برای بازدید از آن ها به این جزیره می کشاند.در این مطلب قصد داریم شما را با تنگه کریان قشم آشنا کنیم.با هم اقلیم همراه باشید.

تنگه کریان کجاست؟

تنگه کریان یکی از بکر ترین مناطق جزیره قشم است که در دل کوه های دولاب قرار دارد.این تنگه قدمت زیادی دارد و از سالهای دور به منظور تامین آب شیرین جزیره قشم مورد استفاده قرار داشته است.

اجاره روزانه خانه در تهران

مواقعی از سال که در این منطقه باران می بارد تنگه کریان بسیار زیبا و دیدنی می شود و به دلیل آبگرفتگی چاله های موجود در این دره و ارتفاع آن از سطح زمین نسیمی دلنشین از وسط دره می گذرد که بسیار جذاب است.این چاله ها محل جمع شدن آب باران هستند و ارزش آن به منظور ذخیره آب شیرین منطقه بسیار بالاست.

جالب است بدانید گرگورسازی یکی ازصنایع دستی مردم جزیره قشم است که در تنگه کریان جریان داشت.حال گرگور چیست؟

گرگور تله های نیم دایره شکل و سیمی است که به عنوان اصلی ترین وسیله برای صید ماهیان کف زی شناخته می شود.امروزه گرگورسازی به دلیل کمبود و گرانی سیم مخصوص آن که باید وارد شود رونق سابق را ندارد.

علاوه بر گرگورسازی صنایع دیگری مانن گل دوزی ، برودوزی و کوزه گری نیز در این منطقه رواج دارد.البته کشاورزی نیز در جزیره قشم به خودکفایی رسیده و مکان های زیادی در این جزیره برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

تامین آب شرب در جزیره قشم تنها توسط تنگه کریان صورت نمی گیرد بلکه تنگه چاهکوه نیز یکی دیگر از مکان هایی است که مسئولیت نگه داری آب باران و تامین آب شیرین منطقه را بر عهده دارد.

حال که صبحت از تنگه چاهکوه قشم شد پیشنهاد می کنیم در سفر به قشم از این جاذبه نیز بازدید کنید تا از زیبایی آن لذت ببرید.این تنگه دارای تندیس ها و صخره های بسیار زیبایی است که در گذر زمان به صورت طبیعی به وجود آمده اند.

برای سفر به تنگه کریان در جزیره قشم به وسایلی مانند کفش مناسب پیاده روی ، کرم ضد آفتاب ، قمقمه آب و خوراکی های کم حجم حتما نیاز دارید و پیشنهاد می کنیم که فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به تنگه کریان

با توجه به این موضوع که آب و هوای جزیره قشم در بیشتر روزهای سال گرم و خشک است باید بدانید که این جزیره و این تنگه در فصل بهار و تابستان هوای گرمی دارد اما تنگه کریان به دلیل دارا بودن دیواره های بلند از تابش نور خورشید و گرمای بیش از حد جلوگیری می کند.اما گرما در دیگر نقاط این جزیره می تواند آزار دهنده باشد.بنابراین بهترین زمان سفر به این تنگه و در کل سفر به جزیره قشم فصل پاییز و فصل زمستان است که آب و هوا در این دو فصل بسیار مطبوع و دلنشین می شود پس می توانید به راحتی از سایر جاهای دیدنی قشم نیز بازدید کنید.