تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی قشم

جزیره قشم ، بزرگترین جزیره ایران و یکی از جاذبه های گردشگری ایران است که شاید کمتر کسی دیدنی های آن را بشناسد.این جزیره زیبا که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند ، جاذبه ها و دیدنی های زیادی را در خود جای داده است.در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم به معرفی جاهای دیدنی قشم می‌پردازیم.

تنگه چاهکوه قشم

جزایر ناز

جزایر ناز

اجاره روزانه خانه در تهران

از برترین جاهای دیدنی قشم جزایر موجود در این جزیره است که به جزایر ناز شهرت دارند.این جزایر دارای دیواره ای صخره ای است و وسعت آن به 3 هکتار می‌رسد.از نکات جالبی که در این جزیره وجود دارد ، امکان پیش روی با ماشین و یا پیاده تا فاصله یک کیلومتری داخل آب های آن است که با توجه به شرایط جزر امکان پذیر می‌شود.دلیل جذاب بودن این منطقه نیز همین موضوع است.

بام قشم

بام قشم

در بخش غربی جزیره قشم ارتفاعاتی وجود دارد که به بام قشم معروف است.قسمت های مرتفع این منطقه از سنگ آهک ، ماسه سنگ و مارن تشکیل شده است و زیبایی خاصی دارد.بام قشم به دلیل وسعت زیاد و چشم انداز زیبایش به مناظر اطراف از جمله جنگل های حرا و سواحل شمال خلیج فارس،به یکی از جاهای دیدنی قشم تبدیل شده است.


از دست ندهید : مراکز خرید قشم


غار نمکدان

غار نمک قشم

غار نمکدان نیز یکی از جاهای دیدنی قشم است که توسط زمین شناسان به عنوان طولانی ترین غار نمک جهان معرفی شده است.این غار زیبا و طبیعی در 90 کیلومتری جزیره قشم قرار دارد و داخل کوهی گنبدی شکل قرار گرفته است.

در بدنه این غار می‌توانید رگه های سفید نمک را مشاهده کنید.از دیدنی های این غار قندیل هایی هستند که بر اثر رطوبت زیاد جزیره و نفوذ آب به داخل غار ایجاد شده است.

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها

اوایل قرن 16 میلادی دریانوردی به نام “آلفونسو آلبرکرک” دستور ساخت قلعه ای در بخش شمال جزیره قشم را صادر کرد.امروزه این قلعه را به نام قلعه پرتغالی ها می‌شناسند.این جاذبه‌ی تاریخی دارای مساحتی بالغ بر 2 هزار متر مربع است و با استفاده از سنگ های آهکی و گچی ساخته شده است.

غار خربس

غار خربس قشم

غار خربس از مشهورترین جاهای دیدنی قشم است که در دوران مادها و در 15 کیلومتری جنوب جزیره قشم ایجاد شده است.این غار که از دنباله‌ی چین خوردگی های رشته کوه های زاگرس به وجود آمده،دارای معماری منحصر به فردی است که هر گردشگری را به خود مجذوب می‌کند.

نظریات جالبی در مورد این غار وجود دارد که یکی از آن ها اشاره به این دارد که غار خربس پرستشگاه مهر و الهه‌ی میترا و مکانی برای نگهداری استخوان های مردگان بوده است.

دره ستارگان

دره ستارگان قشم

دره ستارگان ، دره ای دیدنی است که بر اثر فرسایش خاک ، ماسه و سنگ که به واسطه باران و وزش باد ایجاد شده است به وجود آمده است.این دره حدود 2 میلیون سال قدمت دارد و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی قشم به حساب می‌آید.ساکنین محلی معتقدند که این دره بر اثر برخورد ستارگان با زمین به وجود آمده است.

پارک کروکدیل نوپک

پارک کروکدیل

در پارک کروکدیل نوپک قشم شاهد تصاویر هیجان انگیزی خواهید بود.این پارک که یکی از جاهای تفریحی و دیدنی قشم است در سال 1389 در جزیره هنگام افتتاح شد.پارک کروکدیل نوپک قشم در 7 کیلومتری قشم قرار دارد و بیش از 100 کروکدیل در آن نگهداری می‌شود.

در این مجموعه می‌توانید کروکدیل ها را از نزدیک تماشا کنید و به آن ها غذا بدهید.نگران امنیت خود هم نباشید چراکه تمامی نکات ایمنی و امنیتی در این محیط رعایت شده است.

گورستان های تاریخی

گورستان های زیادی در جزیره قشم وجود دارد که هر کدام از تاریخی کهن برخوردار هستند و نشان می‌دهند که این منطقه از ایران دارای قدمتی باورنکردنی است.در برخی از این گورستان ها قبرهایی دیده می‌شود که قدمتی چند صد ساله دارند.مثلا قبرستان روستای کوشه حدود 12 قرن ، قبرستان محله مسنی حدود 5 قرن ، قبرستان توریان حدود 10 قرن و  قبرستان روستای تم سنیتی حدود 9 قرن قدمت دارند.

جنگل های حرا

جنگل های دریایی حرا

بدون شک یکی از برترین جاهای دیدنی قشم جنگل های دریای حرا هستند که وسعتی حدود 200 کیلومتر دارند و درختان آن در آب های شور رشد کرده اند.زمانی که پدیده مد صورت می‌گیرد این درختان تا گلوگاه درون آب می‌روند.جالب است بدانید درختان حرا خاصیت تصفیه و شیرین کردن آب را در خود دارند.

آب انبار بی بی

آب انبار بی بی یکی از قدیمی ترین آب انبارهای کشور است که قدمتی حدود 2 قرن دارد و هنوز هم توسط مردم محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.مهمترین چیزی که این آب انبار را مشهور کرده سبک معماری آن است که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه از دیگر جاذبه های قشم است که در 70 کیلومتری این جزیره قرار دارد.با ورود به این دره به دنیایی پر از وهم و خیال پا می‌گذارید و حس و حالی عجیب را تجربه می‌کنید.همانطور که از اسم آن پیداست این دره دارای چاه های زیادی است که دارای عمق کمی هستند.این چاه ها توسط ساکنین روستای چاهوی شرقی و به منظور ذخیره و هدایت آب به داخل آن ها ایجاد شده است.