تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

قشم طبیعتی زیبا و منحصربه‌فرد دارد که قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد. در بزرگ‌ترین جزیره ایران ساحلی مرجانی، صخره‌ای و شنی به‌چشم می‌خورد که پر از تفریحات آبی و نواحی تاریخی و دیدنی است. قشم به‌عنوان جزیزه عجایب هفتگانه ایران در دوره صفویان از تحت سلطه پرتغالی‌ها درآمد و مجدد به ایران بازگردانده شد. راه‌های سفر به قشم متفاوت است و قیمت آن و زمان سفر هم تنوع خاصی دارد که این مساله به سلیقه شما برمی‌گردد. یکی از راه‌هایی که به‌راحتی می‌توانید به قشم سفر کنید، سفر با تور قشم ارزان است. درادامه با تور قشم آشنا شده و یک سفر رویایی را تجربه کنید.

راهنمای تور قشم

برای کسانی که سفرکردن یکی از اصول جدانشدنی زندگیشان حساب می‌شود، سفر با تور یکی از آسان‌ترین راه‌ها است. تورها هم انواع مختلفی دارند و هم به صورت‌های مختلفی انجام می‌شوند که درادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد. امکاناتی که در رزرو تور قشم برای شما ارائه داده می‌شود، شامل یک بلیط رفت‌وبرگشت است که براساس سلیقه شما در ساعت انتخابی شما رزرو خواهد شد. اگر نیاز به یک سفر لاکچری‌تر دارید، ترانسفر رفت‌وبرگشت، اقامت در بهترین هتل‌های تهران همراه با صبحانه و قشم‌گردی را هم می‌توانید به تور خود اضافه کنید تا با یک برنامه‌ریزی دقیق یک تور جذاب و کامل داشته باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

تور آف خورده قشم را از کجا بخریم؟

انواع تور قشم

تور قشم یکی از معروف‌ترین تورهای ایرانگردی است. این تور به دو صورت هوایی و زمینی برگزار می‌شود. در تور قشم به‌صورت هوایی با هواپیما با بلیط چارتر قشم یا بلیط سیستمی رزرو خواهد شد. خدمات اقامت اصولا در هتل‌های دو تا پنج ستاره است و گاهی باقی امکانات لوکس هم به تور اضافه می‌شود. مسئولان تورها تور زمینی قشم را نیز با قطار برنامه می‌ریزند. در تور زمینی با قطار به‌سمت بندرعباس رفته و آن‌جا با لنج مسافربری یا قایق تندرو به‌سمت قشم حرکت خواهید کرد. هرکدام از این دو تور امکانات خاص خود را دارند که براساس سلیقه و بودجه موردانتخاب گردشگران قرار می‌‎گیرند. اگر حوصله مسافت طولانی را ندارید، حتما تور قشم با هواپیما انتخاب شما خواهد بود که حدودا یک ساعت و 45 دقیقه فاصله است. اما اگر فاصله‌ای حدود 20 ساعت برایتان مساله‌ای نیست انتخاب تور قشم با قطار برایتان به‌صرفه‌تر خواهد بود. البته فرودگاه بین‌المللی دیرستان قشم 50 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و با تاکسی حدودا 50 دقیقه باید این مسیر را طی کنید.

اطلاعات بیشتر : غار نمکدان قشم

بلیط چارتری و سیستمی چیست؟

بلیط سیستمی نرخ ثابت دارد و در همه طول سال طبق نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری فروخته می‌شود و در شرایط خیلی خاص قیمت آن تغییر می‌کند. این نوع بلیط مزایا و معایبی دارند. از معایب آن این است که در ایامی که به‌دلیل خلوتی قشم بلیط‌ها تخفیف خواهند خورد، قیمت بلیط سیستمی تغییر نخواهد کرد؛ اما از محاسن این نوع بلیط می‌توان به شرایط آسان کنسلی آن و نصف‌بودن قیمت بلیط کودکان دو تا 12 سال اشاره کرد.

تور آف خورده قشم را از کجا بخریم؟

بلیط‌های چارتر نرخ ثابتی ندارند و متغیر هستند. قیمت آن‌ها کم‌تر از بلیط سیستمی است؛ اما کنسل‌کردن این بلیط امکان‌پذیر نیست و درصد جریمه کنسلی آن بالا حساب می‌شود. همچنین افراد بالای دو سال به‌عنوان یک بزرگسال باید همه قیمت بلیط خود را پرداخت کنند. با همه این مزایا و معایب اصولا بلیط چارتر باصرفه‌تر است و به‌همین علت اکثرا تورها با بلیط چارتر اجرا می‌شود. البته یکی از ویژگی‌های بلیط چارتر این است که تعدادی از صندلی‌های هواپیما یا قطار توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات توریستی خریداری خواهد شد و در قالب یک تور مسافرتی به‌فروش می‌رساند. زمانی‌که مناسبت خاصی وجود ندارد، اوایل هفته است، در فصول کم گردشگر سال هستیم، مدرسه‌ها یا دانشگاه‌ها باز شدند و بعد از تعطیلات بلیط‌ها در ارزان‌ترین حالت خود قرار دارند. به‌همین دلیل می‌توانید انتخاب اقتصادی خود را در همین دوران انتخاب کنید. احتمالا نام بلیط لحظه آخری نیز به‌گوشتان خورده است. این بلیط نوعی از بلیط‌های چارتری است که به‌دلیل نزدیکی به زمان پرواز قیمت صندلی‌ها کاهش یافته و تخفیف خواهند خورد. زمان دقیقی برای خرید این نوع بلیط‌ها وجود ندارد؛ اما همیشه هم در لحظات آخر نمی‌توانید این بلیط‌های ارزان را پیدا کنید. آفر تور یکی دیگر از تخفیفاتی است که توسط آژانس‌های برگزارکننده ارائه می‌شود. در برخی مواقع سال آژانس‌های مسافرتی به انتخاب خود آفر ارائه می‌دهند. از دلایل مهم فروش آفر تور رقابت و بالابردن میزان فروش تور است.

مطالعه بیشتر : دره ستارگان قشم

این نوع تخفیف‌ها نیز هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. یکی دیگر از مزایای تور قشم این است که شما می‌توانید تور خود را به‌صورت ترکیبی انتخاب کنید. به‌این‌شکل که رفت را به‌صورت هوایی و برگشت را به‌شکل زمینی سفر کنید. شما از شهرهایی مانند تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، کرمان، سنندج، اهواز، تبریز و شهرهای شمالی می‌توانید از تور قشم استفاده کرده و به تور ملحق شوید. امیدواریم اطلاعات داده‌شده شما را به حد کافی راهنمایی کند و سفر خوشی را تجربه کنید.