تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک کوهستان کرمانشاه

در این مقاله شما را با پارک کوهستان کرمانشاه آشنا می کنیم . در ادامه مطلب همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

کرمانشاه یکی از شهرهای غربی ایران و مرکز استان کرمانشاه می باشد. این شهر از قدیمی ترین سکونتگاه های تاریخ دنیا است و با داشتن بیش از 5000 اثر دیدنی از سوی سازمان ملل جزء اولین پایتخت گردشگری جهان اسلام اعلام شده این شهر در زمینه تاریخ و فرهنگ بسیار غنی می باشد و این شهر سومین شهرگردشگری بعد از شیراز و اصفهان انتخاب شده است. یکی دیگر از جاهای دیدنی کرمانشاه ، پارک کوهستان می باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

پارک کوهستان کرمانشاه

پارک کوهستان کرمانشا ، در شمال شهر کرمانشاه و بزرگترین و زیباترین پارک توریستی در کرمانشاه و ایران است که در نزدیکی طاق بستان واقع شده است .در این پارک دو آبشار مصنوعی است که وقتی می بینیم بصورت طبیعی دیده می شود که به یادواره شهدای گمنام ساخته شده است. در سالهای اخیر تعدادی غیر قانونی رستوران و سازه هایی ساخته شده در محدوده پارک اما تخریب شده اند.

پارک کوهستان را شهرداری به منظور رفاه و تفریح شهروندان کرمانشاه ساخته است. پارک کوهستان در نزدیک طاق بستان و در شمال شهر کرمانشاه قرار دارد. علت نام گذاری کوهستان پارک این است که در کوهپایه های طاق بستان قرار دارد.در بالاترین قسمت پارک می توانید بروید و از انجا به تماشای کل شهر بپردازید به همین دلیل این پارک ، بام کرمانشاه لقب گرفته است.

پارک کوهستان کرمانشاه

ویژگی های پارک کوهستان

این پارک شبیه به یک جنگل کوچک است.شما می توانید به آواز دلنشین پرندگان گوش دهید و لذت ببرید از خنکای هوای آن در میان درختان، آواز پرندگان و دلپذیری هوا و طنین زیبای آبشارهای آن، این پارک را به قطعه ای کوچک از بهشت تبدیل کرده است. این پارک چون در کوهپایه های طاق بستان است زیبایی خاصی دارد.اگر اهل پیاده روی هستید یک مسیر پیاده روی داخل پارک است که توسط درختان کهنسال احاطه شده و شما می توانید از این مسیر به پیاده روی بپردازید.

پارک کوهستان کرمانشاه

سراسر پارک از گلهای زیبا و رنگارنگ پوشیده شده است. در طول مسیر پیاده روی چندین آلاچیق برای استراحت گردشگران وجود دارد.

یکی دیگر از جذابیت های این پارک 2 آبشار مصنوعی آن است. درختان انبوه و آبشارهای آن ِ گل کاری محیط پارک این پارک را محیطی زیبا و قشنگ برای تفریح و پیک نیک فراهم آورده. حتی نور پردازی آن را طوری طراحی کرده اند که بهترین مکان برای تفریحات شبانه هم باشد.

تفریحات وامکانات رفاهی

محیط سالم و زیبایی که پارک دارد مکان مناسب برای گشت و گذار با دوستان و خانواده است. داخل این پارک می توانید دوچرخه سواری ، پیاده روی، بادبادک بازی انجام دهید. یک زمین بازی داخل پارک وجود دارد که مناسب برای کودکان و نوجوانان است .

داخل پارک امکاناتی نظیر : پارکینگ ، بوفه، رستوران و غرفه های فروش تنقلات و سرویس بهداشتی برای رفاه بازدیدکنندگان وجود دارد. دنده کباب غذای معروف کرمانشاه است که داخل رستوران پارک سرو می شود را حتما امتحان کنید.

جاذبه های دیدنی اطراف

  • پارک غربی
  • امام زاده ابراهیم
  • طاق بستان
  • پارک شرقی
  • شکارگاه خسرو پرویز
  • تکیه بیگلر بیگی
  • تکیه معاون الملک

چطور به چارک کوهستان برویم ؟

این پارک در بلوار شیرودی،  نزدیک طاق بستان است. پارک کوهستان به مرکز شهر نزدیک است. شما می توانید با اتوبوس یا تاکسی به این پارک بروید. حتی اگر با خودروی شخصی قصد دارید به پارک بروید می توانید از پارکینگ داخل مجموعه استفاده کنید و جای نگرانی پارک ماشین را نداشته باشید.

آدرس: ایران –استان کرمانشاهکرمانشاهبلوار شیرودیبعد طاق بستان –میدان کوهنورد

ساعت بازدید:همه روزه 24 ساعته

هزینه ورودی: رایگان