تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهایی که در تور مشهد باید به آن ها سر بزنید

مشهد معروف‌ترین شهر توریستی و مذهبی ایران به‌شمار می‌آید. این شهر معنوی نه‌تنها مقصد گردشگران داخلی است، بلکه مسافران خارجی زیادی جذب مکان‌های دیدنی این شهر می‌شوند. شهر مشهد بیشترین شهرتی که دارد، به‌خاطر حرم مطهر امام رضا (ع) است. این شهر علاوه‌بر این حرم نورانی و مطهر، مکان‌های دیدنی بسیاری نیز دارد. شما می‌توانید فقط با چند کلیک تور مشهد را از سایت علی بابا به‌صورت آنلاین رزرو کنید. همچنین در این مطلب متوجه خواهید شد که در این تور باید از چه مکان‌هایی بازدید کنید.

حرم امام رضا - مشهد

اجاره روزانه خانه در تهران

بهترین وب سایت رزرو تور مشهد

علی بابا یکی از بهترین سایت‌های ایران در زمینه گردشگری و سفر است. شما فقط با چند کلیک می‌توانید بلیط یا تور از این سایت به‌صورت آنلاین رزرو کنید (تور مشهد علی بابا : https://www.alibaba.ir/tour/iran-mashhad). خدمات دیگر این سایت شامل رزرو هتل، بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس، بلیط قطار و… هستند. یکی از بارزترین ویژگی‌های این سایت، بخش نظرات آن است. شما با خواندن نظرات دیگران متوجه خواهید شد که تور یا امکانات دیگر این سایت چگونه هستند. پشتیبانی سایت علی بابا به‌صورت 24 ساعته پاسخگوی همه سوالات شما است تا اگر به مشکلی برخورد کردید، آن‌ها بتوانند در سریع‌ترین زمان مشکل‌تان را برطرف کنند.

تور مشهد

چگونه این تور را از سایت علی بابا رزرو کنیم

ابتدا وارد سایت شوید و به بخش تور آن بروید. مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید و همچنین بازه زمانی را در زمانی که می‌خواهید به سفر بروید، قرار دهید. لیستی متنوع از تورهای مشهد در بازه زمانی که مشخص کردید، خواهید دید. همچنین شما می‌توانید این لیست را براساس ارزان‌ترین یا محبوب‌ترین تورها مرتب سازی کنید. با کلیک روی هر تور مشخصات و امکانات کامل آن تور را مشاهده خواهید کرد و هر کدام از تورها را که مد نظرتان بود، می‌توانید رزرو کنید.

مکان‌های دیدنی شهر مشهد

مشهد شهر بزرگی است و مشهورترین شهر توریستی ایران محسوب می‌شود. همان‌طورکه گفته شد، مشهد مکان‌های دیدنی زیادی دارد که ما در ادامه چندتا از این مکان‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

  1. آرامگاه نادرشاه افشار مشهد

این آرامگاه در خیابان شیرازی، چهارراه شهدا قرار دارد. در یکی از مجموعه‌های شهر مشهد به نام باغ موزه نادری، مجسمه‌ای بسیار بزرگ و زیبا برای یاد بود از نادر شاه در سال ۱۳۴۲ ساختند. برخی افراد می گویند این مکان محل دفن واقعی نادر شاه است. یک ساختمان در این مجموعه قرار دارد. در این ساختمان دو سالن می‌بینید که موزه هستند. در این سالن‌ها آثار جنگی و غیرجنگی حکوت افشاریان قرار دارد. معروف‌ترین جاذبه این مجموعه مجسمه نادر شاه است. بهترین زمان برای بازدید کردن از این مجسمه، ساعت 9 صبح تا پنج بعدازظهر به‌حساب می‌آید.

باغ نادری مشهد

  1. باغ گیاه شناسی ملی ایران مشهد

باغ گیاه شناسی ملی ایران در بلوار جمهوری، حد فاصل چهارراه مقدم و پل غدیر واقع شده است. این باغ 25 هتکار مساحت دارد. همچنین این باغ در سال 1392 ساخته و تبدیل به یکی از بهترین مکان‌های تفریحی مشهد شد. این مجموعه، ۱۱ کلکسیون متفاوت دارد. این کلکسیون‌ها ترکیبی از معماری و علم هستند و کنار هم قرار گرفته‌اند. از این باغ برای آزمایش روی گیاهان نیز استفاده می‌شود. در باغ گیاه شناسی ملی مشهد 182 گونه مختلف گیاه و دارویی و همچنین 400 نمونه‌ ژنتیکی نگهداری می‌کنند.

  1. غار تاریخی مغان مشهد

غار تاریخی مغان در جاده‌ خلج قرار گرفته و از شهر مشهد ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. در این منطقه اکتشافات زمین شناسی زیادی انجام شده و مکان‌ها و فسیل‌های خاصی مانند مسیرهایی که قدمت 100 میلیون سال دارند، فسیل های حلزونی و… پیدا شده است. جست‌جو کردن در این غار بسیار جذاب و لذت‌بخش خواهد بود؛ یادتان نرود که هیچ بدون راهنما وارد این غار نشوید.

  1. شهر شاندیز مشهد

شاندیز 15 کیلومتر از مشهد فاصله دارد و دارای آب‌وهوای بسیار معتدلی است. علت اصلی مشهور شدن این منطقه به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی مشهد، آب‌وهوای بسیار خوب و طبیعت زیبای آن است. از میان شاندیز رودخانه‌هایی گذر می‌کنند که سرچشمه این رودخانه‌ها از بینالود هستند. سوغات شاندیز شامل گیلاس تو پوستین می‌شود. از جمله مکان‌های تفریحی این شهر می‌توان به مجموعه توریستی، پارک جنگلی، رستوران های مختلف، رصدخانه نجوم و موزه شهرداری اشاره کرد. این مکان‌ها بسیار دیدنی و جذاب هستند و پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها بازدید کنید.

  1. پارک قدیمی وکیل آباد مشهد

این پارک انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد. پارک وکیل آباد منطقه ییلاقی است. آبی که به این پارک سرازیر ریخته می‌شود، از قنات وکیل آباد سرچشمه می‌گیرد. همچنین بوستان 70 هکتار مسافت دارد و پارک بزرگ شهر مشهد محسوب می‌شود. پارک وکیل آباد بسیار چشم‌نوار و خوش آب‌وهوا است. این پارک یک محوطه بسیار بزرگ برای بازی کوکان داشته و یک باغ وحش نیز در آن قرار دارد.

نکته آخر

مکان‌های دیگر شهر مشهد مانند بازار رضا، غار بیمار آب، خانه ملک، کوه سنگی، مقبره تاریخی فردوسی، دریاچه چشم سبز و… بسیار دیدنی هستند؛ شما می‌توانید از آن‌ها با تورهایی که در هتل یا آژانس‌ها برگذار می‌شود، بازدید کنید.