تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

زیبایی‌های ایران تمامی ندارد. از شمال تا جنوب و شرق تا غرب کشور چهارفصل ما، گوشه‌گوشهٔ شهرهای بزرگ و آبادی‌های کوچک، پر از اماکن طبیعی، آثار تاریخی و بناهای ارزشمند و تماشایی است. در این فهرست معروف‌ترین اماکنی را که هر ایرانی باید حداقل یک بار ببیند، مرور می‌کنیم. همراه ما باشید.

جاهای دیدنی ایران که باید حداقل یک بار ببینید

۱.  ماسوله، بهشت طبیعی گیلان

با ماسوله شروع می‌کنیم. بهشت طبیعی گیلان در فاصله ۵۵کیلومتری رشت که با معماری پلکانی بی‌نظیرش، حیاط هر خانه‌ پشت‌بام همسایه پایینی است. اینجا نزدیکی خانه‌ها از نزدیکی قلب ساکنان خبر می‌دهد. گذشته از آب‌و‌هوای مطبوع و نمای خیره‌کننده‌ روستا، کمتر کسی هست که تعریف مهمان‌نوازی مردمان منطقه و طعم لذیذ غذاهای محلی و باکیفیتش را نشنیده باشد. ییلاقات کوبار و للندیز، موزه مردم‌شناسی و بازار سنتی از جاذبه‌های تماشایی این روستا هستند.

اجاره روزانه خانه در تهران

ماسوله، بهشت طبیعی گیلان

۲.  کندوان تبریز، اقامت در دل صخره‌ها

غارهای کندوان تبریز در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر اسکو و دامنه‌های سرسبز سلطان داغی، روزگاری پناهگاه مردمان منطقه آذربایجان شرقی در برابر حمله مغولان بودند اما امروز پر است از اقامتگاه‌های صخره‌ای کله‌قندی شبیه به کندوهای عسل که ساکنان روستا به آنها کران می‌گویند و مشتاقانه در آنها زندگی می‌کنند. اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیبای این روستا با آغوش باز پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند؛ چراکه آوازه این روستای صخره‌ای اسرارآمیز تقریبا به گوش تمام خاورمیانه رسیده است.

۳.  کاشان، خانه بزرگ‌مردان تاریخ

اگر به معماری باشکوه بنای ایرانی با سقف‌های نفیس و دیوارنگاره‌های حیرت‌انگیز علاقه‌مندید، خانه‌های تاریخی معروف کاشان را از دست ندهید. خوشبختانه بسیاری از آنها به‌عنوان مهمان‌سرا پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی هستند. از خانه عامری‌ها و طباطبایی‌ها دیدن کنید و سری به خانه بروجردی‌ها و عادل و مرشدی و منوچهری بزنید و همزمان که نفستان از این‌همه زیبایی به شماره افتاده.

کاشان، خانه بزرگ‌مردان تاریخ

۴.  غار علیصدر، منزلگاه قندیل‌های طبیعی

اسم همدان که می‌آید، علیصدر زیبا یکی از اماکنی است که حتما باید سری به آن بزنید. از همان لحظه که پا به این غار آبی زیرزمینی می‌گذارید، جاذبه‌های تماشایی و اعجاب‌انگیز نظرتان را به عظمت خلقت خداوند جلب می‌کند و خواه‌ناخواه از این همه زیبایی سحرآمیز انگشت‌به‌دهان می‌مانید.

۵.  مجموعه سعدآباد، سفری به دوران پهلوی و قاجار

مجموعه کاخ موزه سعدآباد به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و گردشگری در تمام طول سال میزبان دوست‌داران تاریخ و هنر است. این مجموعه علاوه بر چند کاخ تماشایی، جنگل و باغ و گلخانه و رودخانه هم دارد که همین مناظر زیبای کوه البرز،‌ خاطره دل‌پذیری از حضور در مجموعه رقم می‌زنند. اگر اهل سفر به مناطق مختلف ایران با اتوبوس هستید، می‌توانید در تورهای یک‌روزه از تمام کاخ‌های این مجموعه شامل باغ سعدآباد، کاخ اسود، کاخ موزه ملت، موزه هنر ملل، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه استاد فرشچیان، کاخ اشرف، موزه سلاح، موزه استاد حسین بهزاد، کاخ شهرام، کاخ موزه سبز، موزه برادران امیدوار، موزه آب، موزه خط میرعماد، موزه اتومبیل‌های سلطنتی و موزه نگارستان بازدید کنید.

۶.  لذت بیابان‌گردی در کویر مرنجاب

کویر مرنجاب در فاصله ۶۰ کیلومتری کاشان، پر از شگفتی‌های بی‌پایان و یکی از محبوب‌ترین مقاصد کویرنوردی و بیابان‌گردی ایران است. دورتادور این کویر تا چشم کار می‌کند کویر می‌بینید و دریاچه نمک.

۷.  باغ فتح‌آباد، انعکاس عظمت روی حوض آب

در فاصله ۲۵کیلومتری کرمان، در منطقه اختیارآباد، باغی هست که عده‌ای به نام فتح‌آباد می‌شناسندش و عده‌ای دیگر به نام صاحب قدیمی این باغ، بیگلربیگی. در باغ فتح‌آباد بیشتر از آنکه گل و گیاه و درخت باشد.

۸.  وانک، کلیسای جامع ارامنه

وانک، کلیسای جامع ارامنه، با نمای تمام آجری و گنبدی شبیه به گنبد مساجد، چیزی کم از نقش‌جهان و سی‌وسه‌پل ندارد. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های اصفهان و مشهورترین کلیسای ایران متعلق به زمان شاه عباس دوم که شهرتش را مدیون معماری ایرانی ـ ارمنی، تزیینات هنرمندانه و ‌قرارگیری در منطقه جلفای اصفهان است.

۹.  باغ ارم شیراز، تلفیق تاریخ و طبیعت

اگر برای سفر به شیراز قصد رزرو اتوبوس دارید، حیف است لذت دیدن این باغ اصیل ایرانی با تمام متعلقات نظیر حوض و آب‌نما، فضای سبز و عطر خوش بهارنارنج را از دست بدهید. باغ ارم شیراز با تاریخچه‌ای که به دوران ایلخانیان برمی‌گردد.

۱۰.  فرار از گرمای تابستان به خنکای تنگه واشی

اگر اهل طبیعت‌گردی و هیجان هستید، در فاصله ۱۷کیلومتری جاده فیروزکوه، مابین تهران و مازندران، مسیری شامل چند تنگه، آبشار و دشت مطبوع و دلپذیر هست که به تنگه واشی یا تنگه ساواشی شهرت دارد و از جاذبه‌‌های گردشگری تابستانی حوالی تهران محسوب می‌شود.

۱۱.  دره ستارگان، پر از قصه و راز و افسانه

در فاصله ۲۰کیلومتری جزیره قشم، در روستایی به اسم برکه خلف، دره‌ای اسرارآمیز به عمر ۲ میلیون سال انتظار شما را می‌کشد: جایی که به‌اعتقاد بومیان منطقه جن دارد و شکل عجیب‌غریب صخره‌ها به‌خاطر سقوط یک ستاره به زمین است!

۱۲.  دشت‌های مخملین ترکمن‌صحرا

این بار بلیت اتوبوس را برای ترکمن‌صحرا رزرو کنید. به تصویر ابتدایی مقاله نگاه کنید! تا چشم کار می‌کند دشت می‌بینید و طبیعت بکر، کوه بلند می‌بینید و رود پر آب، جنگل‌ سرسبز می‌بینید و دشت گل‌های زرد و شقایق‌های قرمز. این دشت به طول ۴۰۰ کیلومتر در ناحیه شمال شرق کشور، شهرهای بندرترکمن، آق‌قلا، گنبدکاووس، سیمین‌شهر، داشلی‌برون، نگین‌شهر، مراوه‌تپه، کلاله و گرگان را در بر گرفته و جدا از تاریخ کهنی که دارد.

۱۳.  قلعه فلک‌الافلاک، میراث دوران باستان

فلک‌الافلاک را هرچه صدا کنید، دژ شاپور خواست، قلعه دوازده برجی یا قلعه خرم آباد، از آثار تاریخی ارزشمند استان لرستان و کل ایران است. این بنا که بر بلندای یک تپه باستانی و طبیعی قرار گرفته، با ۱۲ برجی که آن را محاصره کرده‌اند، در عصر ساسانیان از اهمیت حکومتی و نظامی ویژه‌ای برخوردار بود.