تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

اتاوا برای کسانی که به دنبال تعطیلات همراه با تفریح ​​و اقامت کوتاه مدت هستند، قطعاً یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کانادا است. مهم نیست در چه فصلی از سال به اتاوا می‌روید، اتاوا در هر فصلی زیبا است و جاذبه‌های مخصوص خود را دارد. این شهر در سال 1850 تأسیس شد و در سال 1857 توسط ملکه ویکتوریا به عنوان پایتخت کشور اعلام شد.خیابان‌های وسیع و ساختمان‌های تاریخی اتاوا، گشت‌وگذار با پای پیاده در شهر را سرگرم‌کننده و جذاب می‌کند.

مرکز شهر که در اطراف ساختمان‌های بزرگ و قدیمی دولتی در بالای تپه پارلمان قرار دارد. اتاوا مکانی عالی برای دیدن برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی کانادا است. بناهایی که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید عبارت‌اند از؛ مرکز هنرهای ملی که مکانی برای برگزاری اپرا و کنسرت است، گالری ملی اتاوا و دیگر نقاط دیدنی مهم مانند بازار پر جنب‌وجوش   .Byward

اجاره روزانه خانه در تهران

گشت‌وگذار در پارک‌های متعدد و فضاهای سبز دلپذیر اتاوا در بهار، تابستان و پاییز سرگرم‌کننده است. بازدید از این مکان‌های طبیعی نیز در زمستان به شدت توصیه می‌شود. علاوه بر جشنواره‌های زمستانی محبوب، آبراه اصلی شهر به اسکیت‌وی  Rideau، طولانی‌ترین پیست اسکیت جهان تبدیل  شده است .

پارلمان اتاوا

ساختمان‌های پارلمان، با تمام شکوه و عظمت از ماسه‌سنگ گوتیک ویکتوریایی ساخته شده‌اند.  در بالای تپه بناهای باابهت به ارتفاع 50 متر با نام(Colline du Parlement)  مشاهده می‌شود. این بناها در سال 1866 در اینجا ساخته شدند که در فاصله‌ای امن از هرگونه حمله احتمالی توسط ایالات متحده (دو کشور قبلاً در درگیری سه ساله جنگ 1812 جنگیدند) قرار دارد. همچنین مشاهده مناظر حواشی رودخانه اتاوا از بالای تپه پارلمان خیره‌کننده است.کتابخانه پارلمان، در پشت ساختمان روبروی ورودی، ساختاری به شکل هشت ضلعی  دارد که بازدید از آن فوق‌العاده است. این کتابخانه در آتش‌سوزی سال 1916 مصون باقی ماند. بازدیدکنندگان می‌توانند با یک تور همراه با راهنما، از بلوک تاریخی وسیع مرکز پارلمان دیدن کنند.

محوطه چمن‌زار بسیار جذاب مقابل ساختمان‌های پارلمان، در تابستان توسط اعضای پلیس سوار کانادا مورد حراست قرار می‌گیرد که با لباس‌های مونتی تشکیل شده از ژاکت‌های مایل به قرمز، استتسون‌ها، شلوارهای مخصوص و چکمه‌های بلند تا روی زانو بسیار جذاب به نظر می‌رسند.

در صبح‌های تابستان، مراسم تغییر گارد، همیشه بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. مراسم از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود، اما شما باید حداقل 15 دقیقه قبل از آن برای مشاهده آنجا باشید. تغییر گارد و گشت‌وگذار در پارلمان از جمله محبوب‌ترین کارهای رایگان برای انجام در اتاوا است.

آدرس: خیابان ولینگتون، اتاوا، انتاریو

پارلمان اتاوا

سایت ملی تاریخی کانال ریدو

کانال Rideau به طول 200 کیلومتر و عمق 1.6 متر، اتاوا را به کینگستون در دریاچه انتاریو متصل می‌کند. گاهی اوقات به آن آبراه Rideau نیز می‌گویند. این کانال در ابتدا به عنوان یک مسیر استراتژیک بین مونترال و دریاچه انتاریو در نظر گرفته شده بود. اهمیت موقعیت نظامی این کانال در طول جنگ با ایالات متحده در سال 1812 ثابت شده است.

از کارهای سرگرم‌کننده‌ای که باید در حین بازدید از کانال انجام دهید گشت‌وگذار در کانال ریدو با یکی از قایق‌های توریستی است که در آب‌های اطراف کانال تردد می‌کنند. اما بهتر است که در یک سفر تفریحی شبانه به‌یادماندنی در عبور از کانال شرکت کنید.

خوب است که بدانید به‌محض یخ زدن، کانال به یک منطقه تفریحی برای جشنواره‌ها و اسکیت سواری تبدیل می‌شود. اسکیت‌وی کانال Rideau Canal Skateway  نامیده می‌شود، اسکیت سواری در طول این مسیر تقریباً هشت کیلومتری از آبراه، بدون شک یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در زمستان در کانادا انجام داد .

هتل دیدنی Fairmont Château Laurier که مشرف به کانال است، یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های قدیمی در اتاوا است. اگرچه هوای یک قلعه قرون وسطایی را دارد، اما در واقع در سال 1912 ساخته شده است و از نمونه‌های بارز آثار محسوس شرکت‌های بزرگ راه آهن کانادا محسوب می‌شوند.

راهنمای بازدید از کانال ریدو اتاوا 1024x675 1

موزه جنگ کانادا

موزه مدرن جنگ کانادا (Musée Canadien de la Guerre) که در کنار رودخانه اتاوا و در فاصله 20 دقیقه‌ای یک پیاده‌روی دلپذیر از پارلمان هیل قرار دارد، فعالیت‌های بسیار خوبی را برای آشنایی بازدیدکنندگان با گذشته نظامی کانادا انجام می‌دهد. نمایشگاه‌ها همه موارد را از جنگ بین مردم فرانسوی و ایروکوئی در قرن شانزدهم تا کمک کانادا به جنگ‌های جهانی اول و دوم را پوشش می‌دهند.

همچنین نمایش‌هایی در رابطه با نقش حافظان صلح مدرن اجرا می‌شود. خوب است که بدانید که سربازان کانادا به حافظان صلح مدرن مشهور هستند.

برای بازدیدکنندگان آمریکایی دیدن تاریخچه رویدادهای تاریخی نظیر جنگ 1812، از دیدگاه کانادا بسیار جالب خواهد بود. برخی از نمایشگاه‌ها تعاملی هستند. همچنین مجموعه‌ای از وسایل نقلیه نظامی نمایش داده شده در این بخش شامل بیش از 50 تانک، جیپ، موتورسیکلت، کامیون زرهی و حتی لیموزین هیتلر است. یک کافه و فروشگاه هدیه در محل موزه نیز قرار دارد.

آدرس: 1 Vimy Place، اتاوا، انتاری

موزه جنگ

 گالری ملی کانادا

گالری ملی کانادا (Musée des Beaux-Arts du Canada) بسیار فوق مدرن است و توسط موشه سافدی طراحی شده است. این گالری یک شاهکار معماری با برج‌های شیشه‌ای منشور مانند است که خطوط ساختمان‌های پارلمان مجاور را منعکس می‌کند. شیشه‌های این بنا با شاتو لوریه قرون وسطایی تضاد دارد. این بنا همچنان یکی از جذاب‌ترین مراکز گردشگری اتاوا محسوب می‌شود.

این گالری ملی یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر در آمریکای شمالی است و هنر بومی را به نمایش می‌گذارد. این موزه پیشرفت هنر کانادا را از آثار مذهبی تا هفت گونه دیگر هنر دنبال می‌کند. در این گالری شما می‌توانید امپرسیونیسم اروپایی را کاوش کنید. این موزه همچنین جایگاه برگزاری برخی از نمایشگاه‌های موقتی نیز است. اتاق‌های هنر اینویت در پایین تالار بزرگ شیشه‌ای قرار دارند. ورود به این گالری زیبا برای مردم بومی رایگان است.

اگر بخواهید در اطراف این گالری ملی بیشتر به گشت‌وگذار بپردازید، خوب است که بدانید در حوالی آن بسیاری از جاذبه‌های گردشگری محبوب اتاوا، از جمله نوتردام، موزه جنگ کانادا و پارک میجرز هیل قرار گرفته است.

آدرس: 380 ساسکس درایو، اتاوا، انتاریو

گالری ملی

 برج صلح اتاوا

تماشای نمای پانوراما از عرشه رصد در بالای برج صلح (Tour de la Paix)؛ بلندترین نقطه اتاوا واقع در تپه پارلمان بی‌نظیر است. شما می‌توانید از آن بالا کل شهر، رودخانه، گاتینو و تپه‌های شمال را  به خوبی مشاهده کنید. در مسیر بالا رفتن توسط آسانسور، نگاهی به ناقوس‌های برج خواهید داشت و از اتاقی که به یادبود کانادایی‌هایی که در جنگ جهانی اول جان باختند نیز بازدید خواهید کرد.

اگرچه ورود به برج، که گاهی اوقات “برج پیروزی و صلح” نیز نامیده می‌شود، رایگان است، اما باید قبل از بازدید خود بلیت تهیه کنید. دسترسی به خود برج از بلوک شرقی ساختمان مجلس امکان‌پذیر است.

آدرس: پارلمان هیل، اتاوا، انتاریو

موزه طبیعت کانادا

موزه طبیعت کانادا (Musée Canadien de la Nature) بازدیدکنندگان را به دنیای دایناسورها و حیوانات امروزی می‌برد و همچنین دارای نمایشگاه‌های موقتی هیجان‌انگیز نیز است. موزه ملی علوم طبیعی و تاریخ و ساختمان تاریخی آن (روزگاری موزه یادبود ویکتوریا)، زادگاه موزه‌های ملی کانادا نیز است. ساخت این بنای قلعه مانند در سال 1910 به پایان رسید.

آدرس: 240 خیابان مک‌لئود، اتاوا، انتاریو

یادبود جنگ ملی

یادبود جنگ ملی (Monument Commémoratif de Guerre) و مقبره سربازان ناشناس کانادایی در پای یک مجسمه برنزی برجسته از سربازان جنگ جهانی اول است. در اطراف پایه مجسمه که به «واکنش» نیز معروف است، تصاویر سال‌های درگیری و جنگ‌هایی وجود دارد که نیروهای کانادایی در آن‌ها جنگیده‌اند. برگزاری یک مراسم مختصر رسمی، تغییر شیفت نگهبانی به صورت هر روزه از فعالیت‌هایی است که در کنار این بنا انجام می‌شود. این بنا مرکز برنامه‌ریزی فعالیت‌های روز یادبود از سربازان جنگ‌های ملی است.

آدرس: خیابان ولینگتون، اتاوا، انتاریو

یادبود جنگ

 موزه جنگ سرد کانادا

موزه جنگ سرد کانادا با ماشین نیم ساعت تا مرکز شهر اتاوا فاصله دارد. در کل موزه Diefenbunker: Canada’s Cold War ارزش بازدید را دارد. این موزه در شهر کوچک Carp در یک تأسیسات زیرزمینی بزرگ قرار دارد که در اوایل دهه 1960 برای محافظت از عملکردهای مهم دولت کانادا در صورت وقوع یک جنگ هسته‌ای ساخته شد.

این مرکز یکی از چندین پناهگاه زیرزمینی خودکفا و مقاوم در برابر تکانه‌های شدید و همچنین ضد تشعشع است که در سراسر کانادا در طول جنگ سرد به عنوان بخشی از پروژه EASE (تأسیسات سیگنال‌های ارتش آزمایشی) ساخته شده است. بازدید از اینجا بینشی شگفت‌انگیز از این زمان‌های آشفته در صحنه جهانی را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد.

این پناهگاه وسیع اکنون دارای یک موزه جذاب است که به دوران جنگ سرد اختصاص یافته است. همچنین، اگر وقت دارید، تجربه اتاق فرار Diefenbunker  در این موزه بی‌نظیر است که ظاهراً یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های جهانی محسوب می‌شود.

آدرس: 3929 Carp Road, Carp, Ottawa, Ontario

موزه طبیعت

روبه‌روی گالری ملی، کلیسای جامع نوتردام اتاوا که یک کلیسای کاتولیک زیبا است قرار گرفته است. این کلیسا در سال 1846 تقدیس شد. این کلیسا به‌ویژه به خاطر کنده‌کاری‌های چوب ماهون در طراحی فضاهای داخلی آن و مجسمه‌هایی از چهره‌های چهار انجیل، پیامبران و حواریون شهرت دارد.

شیشه‌های رنگی به کار رفته در این کلیسا بسیار زیبا هستند. مجموعه‌ای از 17 پنجره که صحنه‌هایی از زندگی مسیح و مریم باکره را به تصویر می‌کشد، کار هنرمند مونترالی؛ گویدو نینچری، است. ساخت این بنای تاریخی در سال 1841 آغاز شد و در سال 1880 تکمیل شد. این کلیسا بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کلیسای پایتخت کشور است. حتماً از داخل کلیسا بازدید باید کرد تا از دیگر ویژگی‌های طراحی چشمگیر داخلی کلیسای جامع عکاسی کرد. آدرس: 385 ساسکس درایو، اتاوا، انتاریو

 موزه هوانوردی و فضایی کانادا

موزه هوانوردی و فضایی کانادا (Musée de l’Aviation et de l’Espace du Canada) که به تفصیل داستان هوانوردی غیرنظامی و نظامی کانادا را بیان می‌کند، در فرودگاه  Rockcliffe، در حاشیه شمالی شهر واقع شده است. بازدید از این موزه فرصتی است که بدون شک یکی از بهترین کارهایی است که در اتاوا برای خانواده‌ها ضروری است.

در میان هواپیماهای به نمایش گذاشته شده، ماکتی از Silver Dart وجود دارد که در سال 1909 اولین پرواز را در کانادا انجام داد. سایر موارد برجسته شامل هواپیماهای جنگنده از جنگ‌های جهانی اول و دوم و برخی از هواپیماهای دریایی و هواپیماهای دیگر است که به شناخت بخش ناشناخته شمال کانادا کمک کردند. آدرس: 11 Aviation Parkway، اتاوا

ضرابخانه سلطنتی کانادا

ضرابخانه سلطنتی کانادا (Monnaie Royale Canadienne) دیگر سکه‌های در گردش کانادا را تولید نمی‌کند، اما این مرکز اتاوا مدال‌های ظریف، سکه‌های یادبود برای کلکسیونرها و جوایز با فلزات گران‌بها را می‌سازد. از جمله مدال‌های المپیک توسط این ضرابخانه تولید می‌شود.

شرکت در تورهای 45 دقیقه‌ای همراه با راهنما برای گشت‌وگذار در این مرکز جذاب هستند، به‌خصوص در طول هفته که می‌توانید صنعتگران را در محل کار خود ببینید. همچنین سکه‌های دلار کانادا را در اینجا خواهید دید که ضرب شده‌اند. علاوه بر این می‌توانید یک شمش طلای واقعی را دستان خود نگه دارید. به دلیل اینکه ظرفیت تورها محدود است، بنابراین باید از قبل بلیت خود را رزرو کنید. آدرس: 320 ساسکس درایو، اتاوا، انتاریو

جشنواره لاله‌های کانادایی

جشنواره بهاری لاله‌های کانادایی اتاوا پایان زمستان را نشان می‌دهد، زیرا لاله‌های پایتخت در سراسر شهر شکوفا می‌شوند. بهترین مکان برای دیدن این شکوفه‌ها و جشن‌های باورنکردنی، کرانه‌های کانال ریدو و پارک کمیسیونر است. پارک میجرز هیل در جنوب غربی باسیلیکا نیز هرساله با هزاران گل لاله شعله‌ور ‌است. آتش‌بازی و برگزاری نمایش‌ها نیز از جاذبه‌های همیشگی این جشنواره هستند.

آدرس: ملکه الیزابت درایو وی، اتاوا، انتاریو

جشنواره لاله‌های کانادایی

 بازار بایوارد

بازار بایوارد که در لوور تاون شلوغ اتاوا و در فاصله کوتاهی از کانال ریدو واقع شده است، از سال 1846 از چهره رنگارنگی برخوردار بوده است. در تابستان، غرفه‌های میوه، گل و سبزیجات در خیابان‌ها مکمل فروشگاه‌های مواد غذایی در سالن اصلی بازار است.

کل منطقه اطراف بازار با عشق بازسازی شده است و اکنون محله‌ای پر از رستوران‌ها و بوتیک‌های جذاب است. از موارد مناسب گردشگری در این بازار برای صرف غذا می‌توان به Le Moulin de Provence  که یک نانوایی فرانسوی است و شیرینی‌ها و قهوه‌های باورنکردنی سرو می‌کند اشاره کرد. همچنین برای صرف یک وعده غذایی کامل، می‌توانید به استیک‌خانه لوکس بروید و بهترین غذاهای ممکن را در آنجا تناول کنید. آدرس: 41 خیابان یورک، طبقه چهارم، اتاوا، انتاریو

موزه علم و فناوری کانادا

موزه علم و فناوری کانادا (Musée des Sciences et de la Technologie du Canada) که به تازگی بازسازی شده است، هزینه چند میلیون دلاری برای ارتقاء نمایشگاه‌های آن و خود ساختمان مصرف کرده است. این موزه نه تنها از نظر وسعت، بلکه به خاطر طراحی فوق مدرن خود، بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این موزه پیشرفته که اغلب به آن «CSTM» می‌گویند، نوآوری‌های چشمگیر کانادا در زمینه‌های علم و فناوری را از طریق برگزاری نمایش‌های جذاب و آموزش‌های عملی برجسته می‌کند.

موارد برجسته در این موزه شامل؛ مجموعه وسیعی از مصنوعات آن است که از اتومبیل و کامیون گرفته تا هواپیما و لوکوموتیو را در خود جای داده است. یک ماکت بزرگ از کشتی تایتانیک، ماشین‌های برفی قدیمی، آلات موسیقی و لوازم‌خانگی ساخته شده در کانادا نیز در این موزه مورد توجه ویژه قرار دارد. همچنین یک کافه و فروشگاه هدیه در محل موزه نیز قرار دارد.

آدرس:  Scientique،1867 St. Laurent Boulevard، اتاوا، انتاریو

موزه ملی فناوری کانادا

 موزه بانک کانادا

یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های اتاوا که اخیراً بازسازی شده است، موزه بانک کانادا است که برای کسانی که به تاریخ و امور مالی علاقه‌مند هستند، یک مکان سرگرم‌کننده است. این موزه که در ساختمانی با طراحی خیره‌کننده و نزدیک به پارلمان هیل قرار دارد، محل برگزاری نمایشگاه‌های تعاملی مربوط به مجموعه پول ملی کانادا است. از موارد جذابی که در این موزه می‌توانید ببینید؛ شامل نمونه‌های متعدد ارز از سراسر جهان، صندوق‌های پول عتیقه، و همچنین یک کتابخانه و آرشیو این موزه است بازدید از این موزه رایگان است. آدرس: 30 Bank Street، اتاوا، انتاریو

 منطقه تفریحی دریاچه داوز

Dows Lake Pavilion  در مکانی زیبا در نزدیکی محل درختکاری و مزرعه آزمایشی پژوهشی شهر قرار دارد که مشرف به دریاچه داوز است. این مرکز دارای تعدادی رستوران مختلف از جمله یک پاسیو در فضای باز است که در تابستان بسیار محبوب است. این غرفه همچنین به سمت اسکله‌ها چشم‌انداز زیبایی دارد. در اینجا شما می‌توانید قایق‌های پارویی، کانو، کایاک یا دوچرخه برای گشت‌وگذار در اطراف کرایه کنید.

این دریاچه همچنین یک مقصد محبوب ماهیگیری است. همچنین در زمستان، می‌توانید اسکیت و سورتمه نیز کرایه کنید. پارک این دریاچه میزبان رویدادهایی در طول جشنواره Winterlude است.