تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزیره موریس

در این مقاله از سایت گردشگری هم اقلیم شما را با زیباترین جزیره اقیانوس هند بنام جزیره موریس آشنا می کنیم . اگر می خواهید به اقیانوس هند سفر کنید حتما تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

جزیره موریس

اجاره روزانه خانه در تهران

جزیره موریس جزیره ای است با آب و هوای گرم استوایی با طبیعت زیبا و دیدنی که در جنوب غربی اقیانوس هند قرار دارد.جزیره موریس در حدود 900 کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده و این جمهوری شامل جزیره های مختلف دیگری هم هست از قبیل جزیره سنت برندون  و رودریگوئس و جزایر آگالگا. این جزایر دارای مکان های ساحلی مختلفی برای اقامت گردشگران و مسافران است که هر ساله تعداد زیادی بازدیدکننده را به خود جذب می کند و خاطره ای خوب را برای خود و خانواده های خود بجا می گذارند.جمهوری موریس کشوری است جزیره ای دارای ساحل ها  اقامتگاه ها و طبیعتی متفاوت و زیبا که هر ساله تعداد مسافر را به سوی خود جذب می کند.

جزیره موریس کجاست

جزیره موریس

در جنوب غرب اقیانوس هند وشرق ماداگاسکار جزیره موریس واقع شده است.این کشور شامل جزایر دیگری از قبیل جزایر موریس ، جزیره رودریگز و جزایر خارجی شامل (جزایر الگالگا ، مجمع الجزایر براندون ،جزیره ترومیلن مجمع الجزایر چاگوس و غیره ) می باشد.

بزرگترین شهر موریس که پایتخت آن هم می باشد پورت لوئیس نام دارد که از سال 1810 تا 1963 مستعمره انگلیس به شمار   می آید. زبان رسمی مردم آن انگلیسی است و در آن چند قدمیت و فرهنگ و چند زبان وجود دارد.

پوشش گیاهی و جانوری این جزیره مخصوص و بسیار معروف است. بیشترین شهرت آن بخاطر پرنده ای بنام “دودو” است .این پرنده و گونه های دیگر پرندگان که توسط انسان ها پس از اقامت در جزیره در سال 1681 از بین رفت.تنها جزیره آفریقایی است که بیشترین جمعیت جزیره را هندوها تشکیل داده اند.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره موریس

MORIS3

جزیره موریس با دارا بودن زیبایی های فراوان یک موضوع منفی نیز دارد و آن هم آب و هوای غیر قابل پیش بینی آن در فصل زمستان است که زمستان در این جزیره فصل خوبی برای گردشگران که عاشق شنا و وقت گذراندن در ساحل هستند نیست و در زمستان نمی توان در ساحل اتراق یا شنا کرد و اگر شما برای تفریحات دریایی و شنا و استفاده از سواحل زیبای موریس به این جزیره سفر می کنید توصیه می شود در فصل تابستان به آنجا بروید.

یکی از مسایل قابل توجه این جزیره این است که جزیره در نیمکره جنوبی قراردارد و فصل های آن برعکس نیمکره شمالی است و بنابراین بهترین فصل سفر به آن ماه های آبان تا اردیبهشت است . در این فصل وزش باد در اقیانوس بسیار کم است و بهترین زمان است برای تفریحات ساحلی از جمله غواصی،قایق سواری و تخته شنای شناور یا sup  و سایر تفریحات. اما اگر دنبال تفریحاتی مانند موج سواری و باد بادک بازی و… هستید فصل زمستان بهترین فصل برای این تفریحات در جزیره موریس است.

جاهای دیدنی جزیره موریس

جزیره موریس

از دیدنی های جزیره می توان به پارک ملی رودخانه ی سیاه جورجز، منطقه طبیعی Etoile و Chasseur ، باغات مستعمراتی در درون قصر Make s Eureka  ، فروشگاههای شلوغ Mahe bourg و باغات موریس در منطقه یمن نام برد. بیشترین علاقه مندان به طبیعت به باغات سلطنتی Pample mousses  که در پورت لوئیس است می روند.صدها هزار مهاجر و گردشگر در منطقه تاریخی در پورت لوئیس بنام Aapravasi chat  هر ساله می آیند.به غیر از اینها خانواده هایی که تمایل دارند که تعطیلات خود در آکواریوم موریس باشند یا در Senne ville  غذا خوردن لاک پشت ها را ببینند یا در پارک ملی Cascavelle یا پارک طبیعی Ile auxAigrettes ویا تورهای سافاری به تفریح بپردازید و لذت ببرید.

دسترسی به جزیره موریس

برای رسیدن به این جزیره زیبای موریس می توان مسیر را از طریق دریایی و هوایی طی کرد تا به این جزیره برسید. که بهترین راه برای رفتن به جزیره مسیر هوایی است.

هواپیما

فرودگاه موریس

جزیره موریس دارای یک فرودگاه برای پروازهای داخلی و بین المللی می باشد. اطلاعات مربوط به فرودگاه در زیر می آید.

فرودگاه بین‌المللی سر سیووساگور رامگولام

فرودگاه موریس

فرودگاه بین المللی seewoosagur Ramgoolam  Sir که 40 کیلومتر با پورت لوئیس فاصله دارد و 6 کیلومتری جنوب شهر Mahebourg است بیشتر سفرها از این فرودگاه بین المللی می باشد.

خط  ایرموریس  اصلی ترین خط هوایی این فرودگاه است که به شهرهای بنگال چنایی،دهلی ،فرانکفورت، پاریس،ژنو ، هنگ کنگ ،کوالامپو ، لندن، ملبورن میلان ، بمبئی پرت ، شانگ هایِ سنگاپور و سیدنی می رود و سایر خطوط شامل ایر ماداگاسکار، ایر فرانس ،کورس ایر فلای و یورو فلای است.

اتوبوس در تمامی روز در قرودگاه حاضر است .برای بردن مسافران به مقصد پورت لوئیس تاکسی های زیادی هم وجود دارد در این فرودگاه . در ترمینال اصلی خدماتی نیز شامل رستوران ، فروشگاه و بانک هم فراهم است.