تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

خانه تاریخی داروغه

خانه تاریخی داروغه یکی از  که یادگار ها از دوران قاجار است که در مشهد در خراسان رضویی قرار دارد.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این خانه تاریخی بیشتر آشنا شوید.

خانه تاریخی داروغهمساحت کل این خانه 610 مم و در اطراف حرم قرار گرفته است معماری این خانه به سبک روسی است.این خانه اولین خانه بود که صاحب حمام خصوصی شده است.حتی نانوایی و سرداب و…..

اجاره روزانه خانه در تهران

ثبت در فهرست آثار ملی ایران

7 مهر1381 باش شماره 6357 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

خانه تاریخی داروغه

معماری خانه داروغه

سبک ساختار بنا از آجرهای قالبی در اشکال مختلف و کاشی های هفت رنگ تزیینات چوبی زیر سقف ها تندیس های گچی قالبی و تراشیده شده در نمای رو به حیاط  همشون نشانه هنر روسی هستند تراس های دو طرفه و تندیس های گچ بری همچون سرشیر، سر انسان، فرشته بالدار و …

وقتی از ضلع جنوبی وارد شدید در حیاط خانه حوض و باغچه های کوچک را خواهید دیدزیربنا 1100 م.م و 75 سانتی متر گودتر از زمین اطراف است .

خانه تاریخی داروغه

عجایب این خانه تاریخی

این خانه بسیار هوشنمدانه ساخته شده است در دو طرف حیاط بخش  زمستان و تابستان نیشین وجود دارد برای بخش های زمستان نشین در انها گرماساز  گزاشته و مطبخ در زیر آن قرار گرفته است.بخاری دیواری و پنجره های دو چداره و. همچینین اولین شومینه مشهد در این خانه قرار گرفته است.

بخش تابستان نشین بادگیر و حوض آب و سبک معماری کاملا سنتی وجود دارد.

خانه تاریخی داروغه

 ایوان های خانه

در بخش غربی این خانه ستون  قرار گرفته و در جلو آن با کاشی های هشت ضلعی و بیضی وعبارت : بسم الله الرحمن الرحیم و محمد (ص) شمع جمع آفرینش  و نقوش گیاهی  تزیین شد .

شومینه در اتاق قسمت شرقی در شمال ایوان زیبا برخوردار است و چهار ستون در خود داردو این ستون ها با تزیینات و آجر کاری به صورت متقارن و در جلو ایوان تا کف حیاط ادامه داردو در دوطرف راه پله و نرده فلزی ظزیف دیده می شود.

خانه تاریخی داروغه

آدرس خانه داروغه :

استان خراسان رضوی-مشهد- حرم مطهر

ساعت بازید از این خانه

از صبح تا ساعت 10 شب

تلفن مجموعه داروغه: 

051 3369 1610
خانه تاریخی داروغه