تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دریاچه زریوار مریوان

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با دریاچه زریوار را که یکی از جاهای دیدنی مریوان است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

دریاچه زریوار یا زریبار در شهر مریوان استان کردستان قرار دارد. این تالاب به دلیل داشتن آب شیرین و حیات وحش منحصر به فرد خود در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسده است.دریاچه زریبار بزرگ ترین دریاچه ی آب شیرین غرب کشور است که در بین کوه ها و جنگل های بلوط قرار گرفته است.طول آن 5/4 کیلومتر ، عرض آن حدود 2 کیلومتر و عمق آن بین 3 تا 5 متر است . واین میزان عمق بسیار مناسب برای اسکی و قایق سواری است.

اجاره روزانه خانه در تهران

از شگفتی های زریوار جزیره های متحرک آن است که با امواج باد از کنار ها ی دریاچه جدا می شوند و در طول جزیره شناور می شوند.مساحت این جزیره ها به 20 متر مربع هم می رسد.

دریاچه ی زریوار از چشمه هایی که در کف آن می جوشد و آب های حاصل از ذوب برف ها و بارش باران به وجود آمده است و جالب است بدانید این دریاچه سر منشاء رود مریوان یا تازه آباد است که سر انجام به رود سیروان می رسد

دریاچه زریوار1

دریاچه ی زریوار کجاست؟

دریاچه ی زریبار در سه کیلومتری غرب شهر مریوان در میان دره ای وسیع و سرسبز قرار گرفته است و زیستگاه گیاهان و حیوانات زیادی است که به همین دلیل تحت حفاظت سازمان محیط زیست است . بهترین راه رسیدن به آن عبور از جاده ی سنندج به مریوان است . در تابستان و بهار آب و هوای معتدل و نسبتا خنکی دارد و در زمستان در اثر سرمای هوا سطح دریاچه یخ می زند و جلوه ی زیبا و خاصی به آن می دهد، که بسیار مناسب اسکی و قدم زدن روی یخ است.

دریاچه زریوار 5

امکانات اقامتی و رفاهی

مجتمع ساحلی زریوار با داشتن سوپر مارکت ،پارک ،پارکینگ و رستوان ، امکانات رفاهی کافی را برای اقامت مسافران فراهم آورده است. در این منطقه سوییت ها وآپارتمان ها ی اجاره ای و هم چنین هتل نیز وجود دارد و یک راه ارزان هم بر پا کردن چادر هست که افراد زیادی از این روش استفاده می کنند و از زیبایی و سکوت شب در کنار دریاچه استفاده می کنند.

دریاچه زریوار 2

جاذبه های تفریحی منطقه

همان طور که قبلا هم اشاره شد به خاطر عمق مناسب این دریاچه، فضای بسار مناسبی برای قایق سواری است و به دلیل تنوع زیستی و آب شیرین آن میتوان از لذت ماهیگیری در سکوت و آرامش بهره برد. قایق ها موتوری و پدالی به همین منظور در اطراف دریاچه زریوار وجود دارند. می توانید یک قایق اجاره کنید و از لذت قایق رانی و ماهیگیری بهره مند شوید.و از طبیعت زیبای توصیف ناپذیر آن عکاسی کنید.یکی دیگر از تفریحات این منطقه پاراگلایدر سواری است که می توانید به لیست کارهایی که می خواهید تجربه نید اضافه کنید.

از جاهای دیدنی اطراف دریاچه می توان از روستاهای سرسبز و چشمه ای آب اطراف دریاچه نام برد و هم چنین بازارچه مرزی باشماق و دشت سرسبز بیلو از جمله مکان های دیدنی اطراف دریاچه است.

دریاچه زریوار