تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در کمپین لست سکند، گلستان زیباترین استان پاییزی ایران شد.

اقلیم و ناهمواری‌های ایران سبب شده در فصل‌های مختلف چشم اندازهای متنوعی در هر گوشه ‌اش ببینیم. اگر هوای دلپذیر و لطیف پاییزی را کنار بگذاریم و معیارمان زیبایی یک استان ایران باشد، بیشتر استان‌های ایران طبیعت و حال و هوای پاییزی مخصوص به خودش را دارد؛ چه جنگل‌های انبوه شمال کشور و چه جنگل‌های پراکنده‌ای که در جنوب یافت می‌شود، هر کدام تابلوی ویژه‌ای پیش روی بازدیدکنندگان به تصویر می‌کشد.

حالا تصور کنید در این میان قرار باشد یک استان را به عنوان زیباترین استان پاییزی ایران انتخاب کنید! ناگفته پیداست که چقدر انتخاب و تصمیم گیری درباره این همه زیبایی پاییزی دشوار است. لست سکند تصمیم گرفت این انتخاب دشوار را با همراهی مردم به پاسخی نسبی برساند. در کمپین زیباترین استان پاییزی ایران که در آبان 1400 برگزار شد، زیباترین استان پاییزی ایران به انتخاب مردم مشخص شد. در ادامه شرحی از آنچه در کمپین پاییزی لست سکند گذشت، خواهیم گفت.

اجاره روزانه خانه در تهران

نحوه برگزاری کمپین زیباترین استان پاییزی ایران در لست سکند

لست سکند کمپین زیباترین استان پاییزی ایران را طی 10 روز از 4 تا 14 آبان برگزار کرد. رای گیری به این شکل بود که طی 5 مرحله، استان‌هایی که رای بیشتر دریافت می‌کردند، وارد مرحله بعدی می‌شدند. از قبل استان‌های رقیب انتخاب شده بودند و دو به دو در استوری‌های پیج اینستاگرام لست سکند ( با ۵۳۰ هزار فالوئر) از مخاطبان رای می‌گرفتند. 5 مرحله با استقبال گرم مخاطبان همراه شد و حضور پرشور کاربران، کمپین زیباترین استان پاییزی ایران را به نتایج حساسی رساند! گاهی آنقدر اعداد به هم نزدیک بودند که پیشبینی برنده از میانشان تقریبا غیرممکن بود و تا لحظه آخر مشخص نمی‌شد. مراحل این کمپین در تاریخ‌های مشخصی برگزار شد و برندگان هر مرحله در زیر نام برده شده‌اند:

  • مرحله اول (سه شنبه 4 آبان): کردستان،گیلان، اردبیل، جزایر جنوبی، مازندران، آذربایجان شرقی، گلستان، فارس، اصفهان، هرمزگان، همدان، چهارمحال بختیاری، سمنان، البرز، آذربایجان غربی، لرستان
  • مرحله دوم( جمعه 7 آبان): کردستان،گیلان، اردبیل، جزایر جنوبی، مازندران، آذربایجان شرقی، گلستان، فارس
  • مرحله سوم(یکشنبه 9 آبان): کردستان،گیلان، مازندران، گلستان
  • مرحله چهارم (سه شنبه 11 آبان، نیمه نهایی): کردستان و گلستان
  • مرحله پنجم (جمعه 14 آبان، نهایی): گلستان

همانطور که پیشتر گفتیم، رقابت جانانه و سختی میان استان‌ها در جریان بود و کار در مراحل پایانی، سخت‌تر هم شد زیرا رقبا همگی پاییزهای بی‌نظیری داشتند و انتخاب یکی میانشان، امکان‌پذیر نبود. حتّی در مرحله سوم، اردبیل و کردستان تا لحظه‌های آخر چنان رقابتی می‌کردند که هر لحظه ممکن بود یکی از دیگری سبقت بگیرد.

زیباترین استان پاییزی

زیباترین استان پاییزی ایران

رقبای نهایی که به مرحله آخر راه پیدا کردند، کردستان و گلستان بودند؛ دو استانی که هر دو پاییز زیبایی دارند، یکی در شمال و دیگری غرب کشور. در نهایت، استان گلستان با اختلاف حدود 200 تا رای، برنده میدان شد و عنوان زیباترین استان پاییزی ایران را از آن خود کرد. استانی که جنگل‌های وسیع و متراکمی چون پارک ملی، نهارخوران و النگ‌دره دارد و هر ساله مسافران متعددی را در جنگل‌های شگفت انگیزش دربر می گیرد.

همانطور که گفتیم، انتخاب زیباترین استان پاییزی از میان مناظر خیال انگیز طبیعت ایران کار جان فرسایی است و لست سکند تصمیم داشت نظر میدم را در این باره بداند. وگر نه نمی‌توان فقط استان گلستان را به عنوان زیباترین استان پاییزی ایران در نظر گرفت و هر کدام از استان‌ها ممکن است با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی، حتّی از گلستان هم سبقت بگیرند.

اگر بخواهیم علاوه بر استان گلستان، استان‌های دیگری هم به عنوان زیباترین استان های پاییزی ایران بخواهیم انتخاب کنیم، با توجه به نظر مردم 4 استانی که از همه استان ها در پاییز زیباترند عبارتند از: گلستان، کردستان، گیلان و مازندران؛ استان‌هایی که بیشتر در شمال کشور و حاشیه دریای مازندران قرار گرفته‌اند و علاوه بر مناظر دلفریب، هوای مطلوبی هم دارند. امّا کردستان با وجود هوای سردتری که دارد، چشم اندازش کاملا متفاوت از شمال کشور است و جنگل‌های کوهستانی و باشکوه در دامنه‌های زاگرس چشم بسیاری را مسحور خودش کرده است.

سخن آخر

کمپین زیباترین استان پاییزی ایران راهی برای شناخت بهتر مناظر و چشم اندازهای ایران است. مشارکت تعداد بالای افراد در کمپین سبب می‌شود اگر دیدن مناظر این استان‌های زیبا را در پاییز از دست داده‌ایم، در اولین فرصت، شرایط سفر به آنها را فراهم کنیم و از طبیعتشان لذت ببریم.

در این کمپین لست سکند، بیشتر از ۳ میلیون بار استوری ها میان افراد مختلف دیده شدند و نزدیک به 80 هزار بار میان کاربران رد و بدل شده و این ارقام و اعداد نشان دهنده استقبال بی‌نظیر کسانی است که به زیبایی‌های ایران واقفند و در آگاهی رسانی آن تلاش می‌کنند. کمپین زیباترین استان پاییزی ایران توسط لست سکند پس از 10 روز به پایان رسید و مخاطبان و مردم، جام زیباترین استان پاییزی ایران را به گلستان تقویم کردند. امیدواریم این علاقه مردم به طبیعت بی‌نظیر ایران، همراه با حفظ و نگهداری آن هم باشد تا این امانت به نسل‌های آینده هم منتقل شود و آیندگان هم از زیبایی‌های پاییزی ایران بهره ببرند.

منبع : مجله گردشگری لست سکند