تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

متل قو که به عنوان سلمان‌شهر هم شناخته می‌شود، از جمله شهرهای توریستی استان مازندران به‌شمار می‌آید. این شهر به‌دلیل جاذبه‌های ‌گردشگری بی‌شمارش و زیبایی کم‌نظیرش، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است و سالانه شمار زیادی مسافر به این شهر سفر خواهند کرد. متل قو، در کنار داشتن جاذبه‌های طبیعی چشم‌نوازش، از مراکز خرید لوکس هم برخوردار بوده و همین امر باعث می شود تا این منطقه برای هر سبک و سلیقه‌ای جذاب و وسوسه کننده باشد.

بنابراین در این مقاله می‌خواهیم، با شما عزیزان سفری کوتاه و به‌یاد ماندنی به متل قو داشته باشیم و با جاذبه‌های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شویم.

اجاره روزانه خانه در تهران

سفری رویایی به متل قو

متل قو کجاست؟

متل قو یا سلمان‌شهر بخشی از شهرستان عباس‌آباد است که در فاصله ۸ کیلومتری شرق عباس‌آباد و ۵ کیلومتری غرب کلارآباد قرار گرفته است. علت معروف شدن سلمان‌شهر به متل قو، وجود متلی به نام قو است که در سال 1338 توسط شخصی به نام جمشید جوانشیر ساخته شده بود. پس از آن هم تردد مسافران در این شهر افزایش یافت و با ساخت هتل و ویلا در آن، صنعت گردشگری در این شهر رونق پیدا کرد.

این شهر زیبای ساحلی، با قرار گرفتن در مجاورت دریای خزر، یکی از محبوب‌ترین شهرهای شمال کشور به‌شمار می‌آید و در واقع ارتفاعات ییلاقی سلمان‌شهر و جنگل‌های سرسبز آن، آب و هوای فوق العاده‌ای را برای این شهر توریستی به وجود آورده است. این منطقه گردشگری دارای آب و هوای  معتدل و مرطوب است. متل قو در فصل تابستان گرم می‌شود و میزان رطوبت آن به حداکثر خود می‌رسد. در فصل پاییز هوای متل قو معمولا سرد، مرطوب و پرباران است. زمستان‌های این شهر سرد و مرطوب بوده و به ندرت با بارش برف همراه است. اوایل فصل بهار هم هوا کمی سرد است، اما با رسیدن اردیبهشت به معتدل‌ترین هوای خود رسیده و کم کم گرم می‌شود. اگرچه طبیعت در تمام فصول این شهر، از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و هیچ‌گاه آن راخالی از مسافر و گردشگر نمی‌یابیم. اما بهترین زمان برای سفر به متل قو از اوایل اردیبهشت ماه تا اوایل تابستان است.

برای رسیدن به متل قو، می‌توانید یکی از مسیرهای جاده چالوس، جاده هراز یا اتوبان قزوین – رشت را انتخاب کرده و خود را به این شهر برسانید.

جاهای دیدنی متل قو

متل قو یکی از شهرهای زیبا و لوکس شمال کشور است که در آن برای هر سبک و سلیقه‌ای جاذبه های گردشگری مختلف وجود دارد. ساحل زیبا، تفریحات آبی، جنگل‌های سرسبز، غارهای آبی، طبیعت بکر و مراکز خرید لوکس در این شهر توریستی از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. در این بخش از مقاله شما عزیزان را با جاهای دیدنی این خطه از شمال کشور آشنا خواهیم کرد.

ساحل متل قو

یکی از مکان‌های گردشگری متل قو، ساحل زیبای آن است که به‌دلیل فاصله بسیار نزدیکش با دریا و دامنه جنگلی کوه‌های البرز، در تمامی زمان‌های سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در ساحل متل قو، می‌توانید در کنار لذت بردن از آرامش دریا، قدم زدن بر روی ماسه‌های شنی و شنیدن صدای امواج خروشان دریای خزر، تفریحات آبی دیگری نظیر جت اسکی، قایق‌سواری، موج‌سواری، پاراسل، فوتبال و والیبال ساحلی و ساخت مجسمه‌های شنی را هم تجربه کنید و از پلاژها، کافه‌ها و رستوران‌های واقع در این ساحل استفاده کنید. حتی با اجاره ویلا ساحلی متل قو می‌توانید در تمام مدت اقامت خود، نظاره‌گر آبی بیکران دریا باشید.

الماس قو خاورمیانه

برج‌های دوقلو متل قو که با عنوان پروژه قو الماس خاورمیانه هم شناخته می‌شوند،  دارای بخش‌ها و امکانات مختلفی همچون مجتمع تجاری و مسکونی، مجتمع ورزشی و هتل 5 ستاره دولوکس، مراکز خرید و غیره است. البته بسیاری از مردم این برج‌های لوکس را به نام سازنده آن‌ها یعنی احد عظیم‌زاده (برج‌های عظیم‌زاده) یکی از تاجران فرش در جهان می‌شناسند. از دیگر شگفتی‌های این برج‌های دوقلو، ساحل اختصاصی آن است که تفریحات لوکس آبی نظیر قایق سواری، جت اسکی و پاراگلایدینگ را می‌توان در آن انجام داد.

جنگل تیلا کنار متل قو

جنگل معروف تیلاکنار از دیگر جاذبه‌های گردشگری متل قو است که با طبیعت زیبا و خارق‌العاده‌اش در جنوب سلمان‌شهر و دامنه رشته‌ کوه البرز واقع شده است. در این جنگل شاهد درختان سرو بلند قامت، با ریشه‌های در هم تنیده‌ شده هستیم  که این قدمت چند هزارساله درختان را نشان می‌دهد. بسیاری از افراد به‌منظور تماشای پوشش گیاهی سرسبز و استشمام هوای تازه و تمیز جنگل در مسیر جاده‌های جنگلی این منطقه حرکت می‌کنند و با اقامتی چند روزه در ویلا جنگلی متل قو لذت سفر خود را تکمیل خواهند کرد.

جنگل تیلا کنار متل قو

رودخانه گوشیر متل قو

رودخانه دائمی گوشیر در دل روستای اسب‌چین جریان دارد. این رودخانه نقش مهمی در تامین آب زمین‌های کشاورزی روستای اسب‌چین دارد و به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های ماهی سفید شناخته شده است. گفتنی است، طعم ماهی‌های این رودخانه متفاوت‌تر از دیگر گونه‌های مشابه است و همین امر باعث شده تا گردشگران برای تفریح در کنار این رودخانه، ماهی صید کنند.

غار آبی دانیال متل قو

غار آبی دانیال با طول 2000 متر، به‌عنوان دومین غار بلند آبی ایران در دل جنگل‌های بکر متل قو و در حوالی روستای دانیال قرار گرفته است. گردشگران در هنگام پیمودن غار، از دالان‌های کوچک و بزرگ با حوضچه‌های آب زلال و زیبا عبور ‌می‌کنند و از جاذبه‌های آن دیدن خواهند کرد. دمای هوای این غار تقریبا در تمام ایام سال یکنواخت است و با گرم و سرد شدن هوا دچار نوسان نمی‌شود.

غار آبی دانیال متل قو

روستای اسبچین

روستای اسبچین با طبیعتی بکر و دست‌نخورده از توابع سلمان‌شهر است. در این روستای قدیمی جاذبه‌های دیدنی و طبیعی بسیاری چون یک پل تاریخی، دو امامزاده به نام‌های امامزاده سیدعلی و امامزاده آقا سید محمد هم جای گرفته است.

صنایع دستی و سوغاتی متل قو

در شهر زیبای متل قو، صنایع دستی زیبایی چون حصیربافی، لاک تراشی، سفال و سفالگری، نمدمالی، موج‌بافی، جاروبافی و گلیم‌بافی را مشاهده خواهیم کرد. این محصولات، هنر دست زنان این خطه هستند که با ظرافت و عشق فراوان تولید شده‌اند. اگر به‌دنبال خرید سوغاتی از این شهر هستید، می‌توانید در کنار صنایع دستی اصیل این شهر، شیرینی‌های محلی مانند کوکی‌های کشمشی و گردویی، ترشی، لواشک، زیتون، چای و برنج را هم خریداری کنید.

غذاهای محلی متل قو

خوردن غذاهای محلی متل قو، یکی از خوشمزه‌ترین بخش‌های سفر به این خطه محسوب می‌شود. با سفر به این منطقه توریستی می‌توانید با خوردن غذاهایی چون، آغوز مسما، ماهی شکم پر، فسنجون، خورشت آلو، خورشت ناردون و ترش سماق لذت سفر خود را چند برابر کنید.

غذاهای محلی متل قو

نکاتی برای اقامت در متل قو

متل قو از شهرهای گردشگری و زیبای شمال کشور است که سالانه شمار زیادی مسافر به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین در این شهر هتل‌ها، ویلاهای لوکس و استخردار متل قو، سوئیت، هتل آپارتمان و غیره برای هر سبک و سلیقه‌ای وجود دارد تا مسافران مکان مورد نظرشان را مطابق با بودجه و شرایط خود انتخاب کنند.

البته اگر در ایام تعطیلات قصد سفر به این منطقه توریستی را کرده‌اید، بهتر است از قبل به فکر محل اقامت خود باشید، زیرا در این ایام جمع زیادی از مسافران به متل قو سفر می‌کنند و ممکن است با مشکل اسکان مواجه شوید. بنابراین بهتر است قبل از سفر، ابتدا اقامتگاه خود را به صورت آنلاین از سایت‌های گردشگری با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر رزرو کرده و سپس با خیالی آسوده به سمت مقصد حرکت کنید.