تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک کروکدیل نوپک قشم ؛ جزیره قشم دارای جاذبه های گردشگری بی‌شماری است جاذبه‌هایی که ممکن است در هیچ جای کشور به جز قشم، وجود نداشته باشند. یکی از جاهای دیدنی قشم، پارک کروکدیل است که بازدید از آن شما را هیجان زده خواهد کرد. پس اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید تا انتهای این مقاله با هم اقلیم ما همراه باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

امکانات پارک کروکدیل نوپک قشم

این پارک امکانات متنوعی را برای گردشگران خود در نظر گرفته است یکی از این امکانات، امکان عکاسی با حیوانات است که برای همه ما شگفت انگیز است که با یک کروکدیل عکس بیاندازیم. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای با کروکودیل، میمون و سایر حیوانات این مجموعه عکس یادگاری بگیرید.

پارک کروکدیل قشم

از امکانات دیگر این پارک می‌توان به فروشگاه صنایع دستی،رستوران،کافی شاپ و صید ماهی اشاره کرد. در این مجموعه می‌توانید با رفتن بر روی یک پل چوبی از تمامی کروکدیل ها از نزدیک بازدید کنید. نگران امنیت خود نباشید چراکه تمامی نکات امنیتی در این پل رعایت شده است و هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

علاوه بر تماشای کروکودیل‌ها، می‌توانید اطلاعات مفیدی را نیز درباره کروکدیل، شرایط زندگی، تخم گذاری و سایر موارد مرتبط با نگهداری به دست بیاورید.

در این مجموعه علاوه بر کروکدیل حیوانات دیگری مانند پستانداران، پرندگان را نیز مشاهده می‌کنید؛ برخی از این حیوانات عبارتند از : میمون، سوسمار، طاووس، سار، جوجه تیغی، شتر مرغ آفریقایی گردن خاکستری، کبک، بز تالی، بلدرچین، مرغ شاخدار، مار پیتون، طوطی،کرکس مصری، لاک پشت کوهی و …

پارک کروکدیل قشم

تاریخچه پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم در ابتدا با هدف کار آفرینی و پروش کروکودیل به منظور استفاده از پوست آن، برای تولید محصولات متنوع، توسط یک کار آفرین و در سال 1389 در جزیره هنگام تاسیس شد. اما یک سال بعد فعالیت گردشگری این پارک نیز آغاز شد.

این پارک در واقع اولین پارک کروکودیل در خاورمیانه محسوب می شود که که در اتوبان خلیج فارس و در 7 کیلومتری جزیره قشم قرار دارد. در این مجموعه بیش از 100 کروکودیل، از کروکودیل نوزاد تا بزرگترین کروکودیل ایرانی زندگی می‌کنند. کروکدیل خزنده 4 دست و پا از زمان دایناسور‌ها بر روی کره زمین باقی مانده است و دارای فک و دندان‌های قدرتمندی است که در چند صدم ثانیه می‌تواند تا 3 متر جهش کرده و طعمه خود را شکار کند.

پارک کروکدیل قشم

آموزش نگهداری کروکدیل

اگر به نگهداری از کروکدیل‌ها علاقه دارید می‌توانید در این مجموعه آموزش ببینید و در پایان دوره نیز مدرک سابقه آموزش دریافت کنید.

خرید کروکدیل

در پارک کروکدیل قشم امکان خرید انواع کروکودیل با اندازه‌های مختلف وجود دارد، اما تنها مراکز دارای مجوز نگهداری و فضای مناسب می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

پارک کروکدیل قشم

نکات مهم برای بازدید از پارک کروکدیل قشم :

برای غذا دادن به حیوانات ابتدا با راهنماها و از محل‌های مشخص شده کمک بگیرید. به هیچ عنوان اشیاء را به سمت قفس حیوانات پرتاب نکنید و از این عمل خودداری کنید. کشیدن سیگار در تمامی بخش‌های این پارک ممنوع است.‌در صورت بروز هرگونه مشکل و یا برخورد با پرندگان بیمار موضوع را به مسئولان اطلاع دهید.