تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

مکان های دیدنی کاشمر

شهر کاشمر یکی از شهرهای استان خراسان رضوی و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری از مشهد مقدس قرار دارد. این شهر دارای تاریخی کهن و قدمتی دو هزار ساله دارد به همین علت دارای آثار تاریخی ارزشمندی می باشد.اگر قصد سفر به خراسان رضوی دارید می توانید به مناطق دیدنی کاشمر نیز سر بزنید. در ادامه همراه هم اقلیم باشید تا با مکان های دیدنی کاشمر بیشتر آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه در تهران

مدرسه علمیه حاج سلطان العلماء

از جمله مدارس علمیه شهر کاشمر بنایی است موسوم به مدرسه حاج سلطان‌العلما واقع در ابتدای خیابان امام این شهرک در سال ۱۳۳۰ ه.ق ساخته شده است. بنای مدرسه دارای صحن مرکزی بوده و از چهار طرف توسط حجره‌های دو طبقه و دو ایوان شمالی و جنوبی محصور شده است. فضای معماری مدرسه در مجموع با ایجاد ۴۰ اتاق مخصوص اقامت طلاب، مطبخ، ایوان شمالی و جنوبی، بادگیر، مدرس و… به عنوان یکی از مدارس علمیه معروف و مطرح کاشمر شناخته می‌شود.مکان های دیدنی کاشمر

مسجد جامع کاشمر

مسجد جامع کاشمر، یکی از جاذبه های گردشگری کاشمر است. این بنا در سال ۱۲۱۳ همزمان با حکومت فتحعلی شاه قاجار در این خطه بنا شد. معماری این مسجد دارای ظرافت‌هایی فوق العاده است. بنای این مسجد دارای شبستان، اتاق و ایوان‌هایی با تزئینات خاص است.

مکان های دیدنی کاشمر
مکان های دیدنی کاشمر

بنای امامزاده سید مرتضی (ع)

بنای آرامگاه امامزاده سید مرتضی در مجموعه ای جدید الاحداث، حدود ۵ کیلومتری شمال شهرستان کاشمر واقع شده است. این امامزاده را برادر امامزاده سید حمزه (ع) و امام رضا (ع) معرفی نموده اند. اسناد تاریخی حاکی از آن است که وی در سده ی دوم هجری توسط امویان در این مکان به شهادت رسیده و در آنجا نیز به خاک سپرده شده است.بنای مذکور در محوطه ای به وسعت حدود ۱۸۰۰ متر واقع شده است. اجزای قابل توجه این بنا شامل ایوان کاشیکاری شده، گنبد و نیز صحن می باشد.

مکان های دیدنی کاشمر
مکان های دیدنی کاشمر

باغ مزار (بقعه امامزاده سیدحمزه)

بقعه و بارگاهی که با زیربنای دو هزار متر مربع مشتمل بر گنبدخانه، گلدسته ها، رواق ها و … در محل باغمزار بنا شده منسوب به مدفن سید حمزه بن موسی بن جعفر (ع) است؛ بنا بر شواهد این مکان در دوران صفویه بنیان گردیده و در دوره های مختلف از جمله در سال های اخیر مرمت و کاشی کاری و بناهایی نیز به آن افزوده شده است.ساختمان و بارگاه امامزاده مشتمل بر تزیینات آن از جمله کاشیکاری ها، آیینه کاری ها و … می باشد که در سال ۱۳۹۹ هجری قمری به این مجموعه الحاق شده است.

آرامگاه شهید سید حسن مدرس

بنای باشکوهی که پیکر شهید مدرس را در میان گرفته در سال ۱۳۶۳ شمسی به جای مقبره کوچک قبلی و در میان باغ وسیع و محصوری ساخته شده است. سید حسن مدرس از سادات طباطبایی قمشه اصفهان و از رجال روحانی و سیاسی دوره مشروطیت بود. وی در سال ۱۲۸۷ ش در یکی از روستاهای اردستان به دنیا آمد و بعدها به دوره دوم مجلس شورای ملی راه یافت. در سال ۱۳۰۷ ش به خواف و سپس به کاشمر تبعید گردید. این عالم ربانی سرانجام در سال ۱۳۱۶ ش در این شهر به شهادت رسید. بنای آرامگاه که از یک گنبد فیروزه ای گنبد خانه مرکزی و چهار ایوان و به اسلوب معماری عصر صفوی بنیان گردیده است.

مکان های دیدنی کاشمر
مکان های دیدنی کاشمر

کاروانسرا حاج کاظم مدرس

این کاروانسرا در خیابان مدرس واقع شده و بنای آن متعلق به اوایل دوران پهلوی است. مساحت این مکان حدوداٌ ۳۰۰۰ مترمربع و دارای ۱۲ حجره برای استفاده تجاری می‌باشد. در منظر رو به خیابان این کاروانسرا فضاهایی به صورت انبار و حجره ایجاد شده است.مکان های دیدنی کاشمر

یخچال طبیعی بند قرا کاشمر

یخچال طبیعی بند قرا در فاصله ی هفت کیلومتری روستایی به همین نام ( روستای بند قرا ) در منطقه واقع شده است. آب و هوای خاص و یخ های موجود در آن علاوه بر کاربرد های آن، سطحی خاص با چشم انداز های متفاوت را به روستاهای اطراف عرضه داشته و جاذبه های طبیعی بی نظیری را ایجاد نموده است و از این منظر بسیار مورد توجه می باشد.

آبشار و آب گرم کریز کاشمر

آبشار بسیار زیبای کریز حدود ۱۵ کیلومتری شهر ریوش در منطقه واقع شده است. آب گرم آن نیز دارای خواص دارویی و درمانی بسیار است. این آب گرم بدین جهت بسیار مورد توجه بومیان منطقه و گردشگران می باشد.مکان های دیدنی کاشمر

روستای نمونه گردشگری کوهسرخ

 کوهسرخ به دلیل تنوع آب و هوایی و تفاوت ارتفاع این منطقه دارای پوشش گیاهی گوناگون و نسبتا مطلوبی از جمله طاق و گز در نواحی بیابانی، زرشک وحشی در نواحی کوهستانی و گیاهان دارویی مانند گون، ریواس، خارشتری (ترنجبین)، آویشن، گل زنیا، بومادران، گل گاوزبان و … است. همچنین این محدوده دارای روستاهای زیبا با بافت قدیمی و کوهپایه‌ای و پلکانی شکل نیز است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

مکان های دیدنی کاشمر
مکان های دیدنی کاشمر