تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی ایوانکی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی ایوانکی آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر در استان سمنان در ادامه با ما همراه باشید.

سمنان یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است. مرکز این استان شهر سمنان و پرجمعیت‌ترین شهر آن، شاهرود است. این استان از نظر مساحت هفتمین استان ایران است. سمنان علاوه بر جاذبه های تاریخی خود دارای جاذبه های طبیعی زیادی نیز می باشد. این منطقه دارای آب و هوایی خشک و کویری است و دیدن چشم اندازهای کویری آن در شب می تواند بسیار جذاب و خاص باشد و توجه هر گردشگری را به خود جلب کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

ایوانکی (Eyvanekey) یکی از شهرهای استان سمنان ایران است. این شهر در 34 کیلومتری گرمسار و 55 کیلومتری شرق تهران قرار دارد. ایوانکی به دلیل موقعیت مهم جغرافیایی خود در زمان‌های دور به نام پیل کاسپین (پل منطقه کاسپین یا همان دریای خزر) در کتب یونانی با نام کاسپین گیت یا بند خزر بوده و بعدها به نام خاراکس نام‌گذاری شده و در زمان پادشاهی کیانیان به‌ دلیل اینکه یکی از مکان‌های مهم آن زمان بوده و دربار شاه کیانیان در آنجا زیاد آمد و شد داشتند به نام ایوانِ کِی (ایوانِ کِی خسرو و کِی کاووس) تغییر نام یافت و تاکنون نیز همچنان با این نام شناخته می‌شود.

دیدنی های ایوانکی

کاروانسرای تاریخی ایوانکی

کاروانسرای تاریخی ایوانکی، در شمال غربی شهر ایوانکی، در اطراف گرمسار واقع است و از «بناهای دوره صفویه» محسوب میشود. مصالح به کاررفته در ساختمان این بنا از سنگ و آجر و دارای تزیینات آجری میباشد و به صورت چهار ایوانی میباشد. مسافران نوروزی، به ویژه زائران بارگاه امام رضا (ع)، در مسیر عبور از جاده های استان سمنان، می توانند زمانی را برای بازدید از این آثار دیدنی اختصاص دهند.

جاهای دیدنی ایوانکی
جاهای دیدنی ایوانکی

رودخانه ایوانکی

در طول سال و در فصل های بارشی سیلاب های انباشته گردیده به وسیله ی این رودخانه به دشت کویر روان می شود که خود یکی از جاذبه های طبیعی زیبا و منحصر به فرد شهر ایوانکی محسوب می گردد.

Alaedin Travel Agency Attraction Garmsar Hablehrud River 1

دره ایوانکی

این دره واقع در استان سمنان دره ای فرسایشی است که از جمله جاذبه های گردشگری ایوانکی شمرده می شود. تافونی ها سوراخ هایی ژرف و توخالی می باشند که به وسیله ی اعمال هوازدگی شکل یافته اند، شکل های فرسایشی بادی به وجود آمده در سنگ ها اغلب از گروه تافونی ها بوده که معمولا در سنگ های نمکی، گچی، آهکی و همچنین مواد آتشفشانی شکل می گیرد.

جاهای دیدنی ایوانکی
جاهای دیدنی ایوانکی

قله قوچ

قله قوچ در۴۰ کیلومتری شمال غرب ایوانکی واقع شده است. این قله بر روی یک خط الراس شمال غربی- جنوب شرقی که در حاشیه جنوبی البرز مرکزی است قرار دارد. از نظر ساختار زمین شناسی این منطقه دارای سازند کرج که شامل توف، داسیت سبز و کنگلومرا بوده و همچنین لایه های گچ و ماسه سنگ است. میانگین ارتفاع آن ۲۰۰۰ متر است. دامنه های جنوبی آن در استان سمنان و دامنه های شمالی آن در استان تهران واقع شده است.

آبادی بهورد

این روستا دارای آب و هوایی خشک و معتدل؛ زمستان های مطبوع و دلچسب و تابستان های گرم و خشک می باشد. از جاذبه های گردشگری آن می توان به طبیعت بکر، مکان های دیدنی پیرامون مخصوصا بلندی های قره قاچ و دامنه ی قوچ با پوشش جانوری متنوع و قابل توجه می باشد، گفتنی است که از نخجیرگاههای حائز اهمیت گرمسار به شمار می آید.

Ivanki sights 6

دریاچه سد روستای حسین آباد

در 10 کیلومتری ایوانکی نرسیده به روستای حسین آباد کروس دریاچه ای وجود دارد در مکانی بکر و ساکت و زیبا که فقط صدای پرندگان به گوش می رسد. دریاچه سد روستای حسین آباد کروس در مکانی خشک و بیابانی و دنج و دست نخورده، واقع شده است. فاصله این دریاچه تا تهران حدود 75 کیلومتر می باشد و دارای جاده خاکی حدود سه کیلومتر از روستا تا دریاچه می باشد که مسیر آن ماشین رو می باشد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: