تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک جنگلی کرمانشاه

کرمانشاه یکی از بزرگترین شهرهای غرب ایران است که همیشه و در همه دوران ها در تاریخ ایران از اهمیت زیادی برخوردار بوده و هست.به همین دلیل است که وقتی نام طاق بستان به گوش می خورد اولین تصویری که در ذهن ها شکل می گیرد کرمانشاه و کوه بیستون است.اما طاق بستان در این منطقه تنها نیست و در کنار جاذبه ای دیگر توانسته اند گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور به سمت خود بکشانند.نام این جاذبه ی دیدنی پارک جنگلی کرمانشاه است.با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

اطلاعاتی درباره کرمانشاه

همانطور که گفتیم کرمانشاه یکی از شهرهای مهم ایران به حساب می آید که با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر به عنوان بزرگ ترین شهر کردنشین کشور شناخته می شود.این جمعیت شهر کرمانشاه را در رده نهم شهرهای پر جمعیت ایران قرار داده است.اما اهمیت کرمانشاه بیشتر از اینهاست.یکی از گنجینه های مهم کشور ایران تاریخ و فرهنگ غنی کرمانشاه است.این شهر در قرن چهارم میلادی ساخته شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

پارک جنگلی کرمانشاه

کرمانشاه دارای تاریخی غنی است و همین موضوع باعث شده تا در دوره های مختلفی از تاریخ نام آن تغییر کند.در ابتدا نام این شهر الیپی بود اما در دوره هخامنشیان به نام های دیگری مانند کرمینشان،کارمیسین و کامبادن نیز شناخته می شد.با حمله اعراب به ایران نام این شهر به قرمسین تغییر کرد اما پس از سال ها نام آن در نهایت به کرمانشاه تغییر کرد و تا به امروز بدون تغییر باقی مانده است.

آشنایی با پارک جنگلی کرمانشاه

پارک جنگلی طاق بستان در منطقه شمال شهر کرمانشاه و در دامنه کوه قرار دارد که آن کوه را با نام پرآو می شناسند.کنده کاری هایی که بر روی این کوه ایجاد شده آن را از سایر کوه ها متمایز کرده است.این کنده کاری ها در دوران ساسانیان بر روی کوه نقش بسته است.هر گردشگری که به این منطقه برود و از نزدیک نظاره گر این کنده کاری های زیبا در دل کوه باشد بدون شک شگفت زده می شود چراکه زیبایی که چند صد سال قبل این این منطقه ثبت شده است مسحور کننده است.به نظر می رسد آب و هوای بی نظیر این منطقه و حیواناتی که در آن زندگی می کنند باعث شده بود تا ساسانیان توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

امروزه وجود امکاناتی مانند دریاچه مصنوعی،مزارع سبز،چشمه ها و همچنین وجود آب و هوای دلپذیر باعث شده تا گردشگران توجه ویژه ای به پارک جنگلی کرمانشاه داشته باشند.معمولا مردم زیادی برای گشت و گذار و استراحت به این منطقه می آیند و لحظاتی خاطره انگیز را سپری می کنند.

کوه بیستون

دیدنی های پارک جنگلی کرمانشاه

یکی از جذاب ترین و منحصر به فرد ترین دیدنی های پارک جنگلی کرمانشاه وجود غاری عمودی و بسیار عجیب در دل کوه پرآو است که آن را به عنوان خطرناک ترین غار ایران نیز می شناسند.همچنین خود کوه پرآو نیز لقب دومین اثر طبیعی ملی کرمانشاه را داراست و یکی از بهترین مکان ها برای ماجراجویی است.

غار عمودی پراو

علاوه بر این کوه و غار زیبایی که در دل آن وجود دارد،کوه تاریخی و بسیار معروف بیستون نیز که در داستان شیرین و فرهاد و در افسانه های بسیاری از آن یاد شده نیز یکی دیگر از جاذبه های موجود در این منطقه است.سنگ نوشته ای در این کوه وجود دارد که گفته می شود به فرمان داریوش بزرگ،فرمانروای بزرگ هخامنشی به سه خط پارسی باستان،اکدی و عیلامی نوشته شده است.

پارک جنگلی کرمانشاه و دیدنی های تاریخی آن یکی از جاهای دیدنی ایران است که می توانید در فرصتی کوتاه از آن بازدید کنید و از دیدن آن لذت ببرید.