تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ساحل مکران

سواحل مکران که از جاهای دیدنی چابهار به شمار می‌رود، در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان قرار دارد و در طول دریای عمان گسترده شده است. در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این ساحل در چابهار بیشتر آشنا شوید.

این ساحل علاوه بر زیبایی‌ها و بکر بودن جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، از نظر جغرافیایی و موقعیت استراتژیکی از موقعیت منحصر‌به‌فردی برخوردار است.

اجاره روزانه خانه در تهران

این منطقه با داشتن سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و مرجانی بی‌نظیر، همچنین آثار تاریخی و باستانی در کنار دریا می‌تواند یکی از فرصت‌های مناسب برای توسعه گردشگری دریایی در این منطقه باشد.

همچنین ویژگی چشم‌گیرتر آن اتصال مستقیم به اقیانوس است و همین موجب می‌شود کشتی‌های گردشگری از سرتاسر جهان به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

ساحل مکران

مکران چابهار

ساحل مکران به خط ساحلی ایران در محدوده دریای عمان گفته می‌شود. بیشتر خط ساحلی مکران سیستان‌ و بلوچستان در بر گرفته است . و تنها بندر اقیانوسی ایران، یعنی چابهار، در آن قرار گرفته است.

درکتابهای تاریخی بسیار قدیمی هم  از این ساحل آمده است و نام آن با تجارت و دریانوردی ایران گره خورده است.بومی‌های این منطقه به این سواحل “سواحل مَکران ” می‌گویند، ولی در منابعی مثل شاهنامه فردوسی از این ناحیه به عنوان “سواحل مُکران ” هم یاد شده است.

طبیعت شگفت‌انگیز سواحل مکران بسیار چشم گیر است . خط ساحلی مکران با صخره‌های بلند مرتبه‌اش معرفی و شناخته میشود. ساحل بکر و دست‌نخورده و خالی از زباله‌های انسانی است.

ساحل مکران

دسترسی به ساحل بر خط

 برای رسیدن به چابهار می‌توانید از هواپیما، اتوبوس و یا خودروی شخصی استفاده کنید.

چه فصلی برای سفر به چابهار بهتر است؟

 به دلیل آب وهوا  این منطقه اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار، بهترین زمان برای سفر به استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار است.

ساحل مکران