تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک ملی خائو سوک تایلند یک منطقه جنگلی استوایی با تنوع زیستی زیادی از گیاهان و جانوران است و محبوب‌ترین پارک ملی در بخش جنوب تایلند است.  برای آشنایی با این پارک زیبا، لطفا با هم اقلیم همراه باشید.

پارک ملی خائو سوک تایلند

این پارک ملی یکی از معدود پارک‌های ملی در کشور تایلند است که به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است، مکانی فوق العاده برای بازدید بسیاری از گردشگران در سفر بین پوکت و کو سامویی در حال گذر هستند. نزدیکترین شهرها به این پارک عبارتند از سورات تانی، کرابی، آئو نانگ (ساحل ریلی)، پوکت، خائو لک، کو لانتا و کوه سامویی.

اجاره روزانه خانه در تهران

پارک ملی خائو سوک

جاذبه‌های اصلی پارک خائو سوک عبارتند از دریاچه چئو لان، حیات وحش، تپه‌های آهکی، آبشارها، خانه‌های قایقی که بر روی دریاچه ساخته شده‌اند، مسیرهای پیاده روی، غارها و رودخانههای جذابی که نظر شما را به خود جلب می‌کند.

Khao Sok به عنوان بیست و دومین پارک ملی تایلند در سال 1980 توسط اداره جنگل‌های سلطنتی تایلند ثبت شده است. این منطقه 739 کیلومتر مربع از ناحیه آمفو فانوم و ناحیه بان تاخون در استان سورات ثانی را پوشش می‌دهد و شامل دریاچه مصنوعی چولان است که توسط سد راچاپرافا ایجاد شده است.

این پارک بخشی از مجتمع جنگلی Khlong Saeng – Khao Sok است که شامل 12 مکان حفاظت شده به مساحت 5316 کیلومتر مربع است که شامل برخی جزایر فراساحلی در دریای آندامان می‌شود. کوه‌های پارک در امتداد رشته کوه پوکت هستند که از جزیره پوکت در شمال تا استان رانونگ امتداد دارند.

پارک ملی خائو سوک

فصل بارانی آن بسیار جذاب است و بین اواخر آوریل و اوایل دسامبر شروع می‌شود و با بیشترین بارندگی از ماه می تا اکتبر ادامه دارد. فصل خشک آن نیز در ماه‌های ژانویه تا مارس است. میانگین دما در تمام طول سال از 22 درجه سانتیگراد تا 36 درجه سانتیگراد متغیر است. پس اینکه در کدام فصل به این پاکر سفر کنید به انتخاب خودتان است.

حیات وحش پارک

بسیاری از گونه‌های پستانداران هیجان انگیز تایلند را می‌توان در این پارک یافت. فیل‌ها، گورها، گوزن‌های سامبار، خرس‌های خورشیدی، خرس‌های سیاه آسیایی، تاپیرهای مالایی، ماکاک‌های خرچنگ‌خوار، گیبون‌ها، سروهای هندوچینی، موش، خارپشت‌ها، گربه‌ها، گرازهای وحشی، سگ‌های وحشی آسیایی و ….

پارک ملی خائو سوک

نزدیک به 400 گونه پرنده در پارک ملی خائو سوک دیده شده است. برخی از گونه‌های پرندگان کمیاب ثبت شده در پارک عبارتند از: کبک‌های شاه بلوطی، کبک‌های کلاه دودی، برفک‌ها، سینه سرخدار، زاغی سیاه، تروگون، فایربک کاکل دار مالزیایی، کبک کاکل دار، پیتای غول پیکر. نوک شاخ دار و ….  این گونه‌ها قبلاً در پارک بسیار دیده می‌شدند، اما به دلیل شکار غیرقانونی، اکنون دیدن بیشتر آنها کمی سخت است. اما باز هم وضعیت حیات وحش این پارک آنقدر فوق‌العاده است که نظر تمام علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کند.

بازدید از پارک ملی خائو سوک تایلند

قبل از رفتن به پارک، بد نیست بدانید که نقاط اصلی پارک ملی، دارای دو منطقه جذاب و محبوب است که در فاصله ۶۷ کیلومتری از هم قرار دارند. یکی منطقه واقع در حاشیه پارک است که عموماً به آن روستای خائو سوک می‌گویند که در آن می‌توان با گذر از مسیر پیاده روی از آبشارها، جنگل‌‌ها، و رودخانه آن بازدید کنید و منطقه دیگر، دریاچه خائو سوک (معروف به دریاچه چئو لان) در شرق بخش مرکزی است که بیشتر به خاطر خانه‌های شناوری که رو آب ساخته شده‌اند، غارها و تپه‌های جذابش معروف است.

پارک ملی خائو سوک

بازدید از روستای خائو سوک (منطقه اول)

روستای خائو سوک با حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است. اتوبوس‌ها و مینی‌ون‌های شهرهای اطراف در تقاطع جاده اصلی به Khao Sok، در 1.8 کیلومتری ورودی پارک توقف می‌کنند. بسیاری از هتل‌های این منطقه بین ورودی و جاده اصلی واقع شده‌اند، برخی دیگر از اقامتگاه‌ها در جاده‌های فرعی قرار دارند. که معمولا ۲ تا ۴ کیلومتر دورتر از روستا هستند. شما از هتل‌های اطراف می‌توانید با طی کردن مسیری 5 الی 10 دقیقه‌ای به این منطقه زیبا برسید.

پارک ملی خائو سوک

بازدید از دریاچه خائو سوک (منطقه دوم)

درست مانند رسیدن به روستای Khao Sok از شهرهای مجاور، از همان اتوبوس‌ها/ ون‌ها می‌توان برای رسیدن به روستای Ban Ta Khun در بخش شرقی استفاده کنید. از Ban Ta Khun کم کم می‌توانید خانه‌های روی دریاچه را از دور ببینید و هرچه نزدیک‌تر شوید خود دریاچه بیشتر برای شما پدیدار می‌شود.

پارک ملی خائو سوک

هزینه ورودی و ساعات بازگشایی

هزینه ورودی به پارک ملی خائو سوک برای بزرگسالان 300 بات و برای کودکان 150 بات است. شهروندان تایلندی برای بزرگسالان 40 بات و برای کودکان 20 بات می پردازند. هزینه ورودی فقط در صورت اقامت در داخل پارک، چه برای کمپینگ یا اقامت در خانه‌ها در دریاچه، برای چند روز را فقط یک بار پرداخت می‌کنید. این پارک همه روزه از ساعت 6 صبح تا 6 بعد از ظهر در تمام طول سال باز است. ورود به پارک هنگام شب فقط با راهنما و به جهت اسکان شبانه امکان‌پذیر است.