تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

امروزه ایرانیان بسیاری گرجستان را به عنوان مقصدی که شرایطی آسان برای برای گردشگران ایرانی در نظر گرفته است، انتخاب می‌کنند. هزینه‌های مناسب سفر و عدم نیاز به ویزا، همین طور وجود جاذبه‌های دیدنی متعدد در نقاط مختلف این کشور از جمله مزایایی است که باعث شده که گرجستان همواره مملو از مسافران ایرانی باشد‌. دره اوکاتسه گرجستان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی کشور گرجستان است که در فصل‌های بهار و تابستان یکی از زیباترین مناظری که هر بیننده‌ای می‌تواند به عمر خود مشاهده کند به نظاره می‌گذارد. برای آشنایی با این جاذبه گردشگری گرجستان همراه مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

معرفی دره اوکاتسه

گرجستان دارای دره‌ها و تنگه‌های زیبای متعددی است که از بین آن‌ها دره اوکاتسه (Okatse Canyon) و دره داشباشی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند. تنگه اوکاتسه در روستایی به نام گوردی از توابع کوتائیسی قرار دارد. این دره با طولی ۱۶ کیلومتری و عمقی در حدود ۵۰ متر از پربازدیدترین مکان‌های دیدنی کشور گرجستان است. عرض این تنگه در نواحی مختلف آن بین ۵ تا ۱۰ متر تغییر می‌کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

دره اوکاتسه گرجستان

دیدنی های دره اوکاتسه

از ابتدای ورودی دره اوکاتسه پلی آهنین به طول ۸۰۰ متر ساخته شده است. این پل در ارتفاع ۵۰ متری دره تعبیه شده که با پیاده‌روی روی آن می‌توانید مناظر شگفت‌انگیز این تنگه را تماشا کنید. در فصل بهار و تابستان این منطقه دارای آب و هوای مطبوعی بوده و سرتاسر آن مملو از پوشش‌های گیاهی است به طوری که گویی شالی سبز رنگ روی این نواحی کشیده شده است. در انتهای پل آهنی امتدادی به سمت دره وجود دارد که اگر ترس از ارتفاع ندارید با رفتن به این قسمت می‌توانید از ارتفاع بیش از ۵۰ متری قعر این دره شگفت‌انگیز را نظاره کنید.

دره اوکاتسه گرجستان

از دیگر زیبایی‌های دره اوکاتسه وجود چندین آبشار زیبا و تماشایی است. ارتفاع بلندترین آبشار این دره به ۷۰ متر می‌رسد که به آن آبشار کینچخا گفته می‌شود. در فاصله حدود ۲ کیلومتری آبشار کینچخا دریاچه دیدنی لومینا قرار گرفته ‌است. این دریاچه زیبا در دل جنگل در فاصله حدود ۵ کیلومتری از دره اوکاتسه واقع شده که در فصل تابستان مکان بسیار مناسبی برای شنا و آب‌تنی خواهد بود. علاوه بر این می‌توانید از مناظر بکر و خارق‌العاده این منطقه و صدای زیبای طبیعت آن لذت ببرید.

دره اوکاتسه گرجستان

در تنگه اوکاتسه چندین رودخانه از جمله رودخانه کینچینی و تاشنیکسکالی نیز وجود دارد که به زیبایی‌های آن افزوده است. اگر هنوز از زیبایی‌های خارق‌العاده این قطعه بهشتی سیراب نشده‌اید پیشنهاد می‌کنیم به دره مارنویلی بروید. بدین منظور باید از مسیر کمپیینی در نزدیکی محوطه آبشار دیدنی و خروشان اونیر گذر کنید تا به دره مارنویلی برسید و از حیات وحش فوق‌العاده آن لذت ببرید.

دسترسی به دره اوکاتسه

تنگه اوکاتسه در روستای گوردی قرار دارد که در فاصله ۴۲ کیلومتری کوتائیسی واقع شده است. با حدود ۴ ساعت رانندگی از مرکز تفلیس، به این منطقه خواهید رسید. به دلیل محبوبیت این دره، در تفلیس تورهای طبیعت‌گردی فراوانی به مقصد دره اوکاتسه آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند. در خارج از محوطه دره اوکاتسه، رانندگان و راهنمایان بسیاری با وسیله نقلیه خود آماده هستند تا در صورت تمایل شما را به داخل ببرند. هزینه این خدمات حدود ۷۰ تا ۱۰۰ لاری است.

امکانات دره اوکاتسه

در این دره کم نظیر، می‌توانید در یکی از سه کافه رستوران که در این منطقه تاسیس شده است استراحت کرده و غذاهای محلی گرجستانی فوق‌العاده آن را امتحان کنید. علاوه بر این، در دره اوکاتسه تعدادی اقامتگاه بوم‌گردی و مسافرخانه نیز تعبیه شده است که می‌توانند استراحتگاه‌های عالی در کنار تماشای مناظر باشند‌.

دره اوکاتسه گرجستان

سخن پایانی

دره اوکاتسه از جمله جاذبه‌های دیدنی بسیار زیبای کشور گرجستان است که ارزش دارد یک روز از سفر خود را به آن اختصاص دهید. هزینه بلیط این منطقه برای بزرگسالان در حال حاظر ۷ لاری است و شما می‌توانید با بازدید از این تنگه خارق‌العاده علاوه بر لذت بردن از طبیعت بکر آن، از آن به عنوان مکانی مناسب برای عکاسی نیز بهره ببرید.