تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

همه چیز درباره کاخ چهل ستون اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای توریستی و تاریخی کشور ایران است که با دارا بودن جاذبه های متنوع فرهنگی و تاریخی همواره یکی از پربازدید ترین شهرهای ایران محسوب می شود و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این شهر سفر می کنند.یکی از جاذبه های تاریخی این شهر که ارزش دیدن دارد کاخ چهل ستون اصفهان است که در این مطلب از هم اقلیم به آن می پردازیم.با ما همراه باشید.

آشنایی با چهل ستون اصفهان

کاخ چهل ستون یکی از زیباترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری اصفهان است که با نزدیک بودن به میدان نقش جهان جزو اولین مکان هایی است که گردشگران پس از رسیدن به اصفهان از آن بازدید می کنند.کاخ چهل ستون در باغی بزرگ و سرسبز واقع شده که خود باغ نیز ارزش بازدید  و لذت بردن را دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

کاخ چهل ستون اصفهان در سمت غرب میدان نقش جهان قرار دارد و منتظر شماست تا شما را به سفری تاریخی به چند صد سال قبل ببرد.اگر به بازدید از میدان نقش جهان بروید پس از آن می توانید با چند دقیقه پیاده روی به راحتی به این کاخ برسید.

چهل ستون

پس از ورود به محوطه این باغ اول از همه حوضی مستطیلی و بزرگ را خواید دید که انعکاس کاخ بر روی آب آن نمایان شده و جلوه ویژه ای به باغ بخشیده است.در اطراف این حوض و استخر درختانی زیبا و قدیمی را می بینید که طراوت و سرسبزی را به باغ هدیه داده اند.در سال های دور در میان همین درخت ها ضیافت ها و میهمانی های بسیار با شکوهی برگذار می شد.درختانی مانند کاج،چنار،عرعر،افرا و نارون در این باغ دیده می شوند که همگی آن ها باعث زیباتر شدن این محیط شده اند.


همچنین بخوانید : بهترین مراکز خرید اصفهان


علاوه بر درختان زیبا و کهنسالی که ذکر کردیم در اطراف کاخ باغچه هایی بسیار زیبا که با توجه به فصلی که در آن هستیم در آن ها گل کاشته می شود بسیار خودنمایی می کنند و قطعا از دیدن آن ها لذت خواهید برد.بسیاری از مردم با دیدن این باغ عکس های یادگاری زیادی می اندازند تا لحظات بازدید از این مجموعه زیبا را ثبت کنند.

عمارتی که در راستای حوض و در واقع در میانه باغ قرار دارد دارای 2120 متر مربع مساحت است که برای رسیدن به آن می بایست از چند پله بالا بروید.به گفته کارشناسان این بنا مربوط به دوره شاه عباس دوم صفوی می باشد.

چهل ستون اصفهان

طرح اولیه ساخت این باغ و چهل ستون اصفهان به زمان شاه عباس اول بر می گردد،زمانی که او اصفهان را به عنوان پایتخت صفوی اعلام کرد.تصمیم بر این بود که خیابانی طولانی به نام چهارباغ ساخته شود و در اطراف آن نیز باغ هایی زیبا به وجود آورند.امروزه از آن همه باغ های زیبایی که در آن زمان به وجود آمد تنها دو باغ هشت بهشت و چهل ستون باقی مانده است.در آن زمان جشن های مربوط به دربار همه در این باغ ها برگزار می شد و افراد دعوت می شدند تا در این باغ ها پذیرایی شوند.


از دست ندهید : غذاهای محلی اصفهان


شاه عباس دوم که پس از شاه عباس اول روی کار آمد بخش های دیگری نیز به این کاخ اضافه کرد  با ایوان های زیبا آن را شکوهمند تر ساخت.این بنا به سبک های ایرانی،چینی و فرنگی ساخته شده و در ورودی آن ایوانی از ستون هایی با جنس چوب چنار و کاج خواهید دید و 4 ستون اصلی آن بر روی 4 شیر سنگی ساخته شده است.این ایوان در مجموع دارای 20 ستون است که انعکاس آن در آب استخر باعث شد تا به چهل ستون اصفهان مشهور شود.

چهل ستون کجاست

پس از اینکه از زیبایی های باغ و تماشای درختان و طبیعت باغ لذت بردید به داخل کاخ بروید تا از معماری و زیبایی های داخل آن شگفت زده شوید.تمامی ایوان ها و تالارها و حتی نقاشی های زیبای داخل کاخ در زمان شاه عباس دوم ساخته شده اند.زیباترین بخش کاخ تالار مرکزی آن است که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند و نقاشی های تاریخی موجود در آن همه را شگفت زده می کند.تالار آینه نیز بسیار زیباست و در آن تا چشمتان کار می کند آینه های ریز و زیبا می بینید.با قدم زدن در تالار های چهل ستون به دوران صفوی سفر ی کنید و سازنده آن را تحسین می کنید.

چهل ستون اصفهان آنقدر زیباست که حیف است به اصفهان سفر کنید و از آن بازدید نکنید.بنابراین پیشنهاد می کنیم در سفر به اصفهان حتما بازدید از این کاخ را در برنامه های خود قرار دهید.

چهل ستون اصفهان