تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

کوه صفه اصفهان

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با کوه صفه اصفهان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

اصفهان جاهای دیدنی زیادی را در خود جای داده و از همین رو هر ساله تعداد زیادی مسافر از سراسر ایران و حتی خارج از کشور به این شهر می‌آیند. بسیاری تصور می‌کنند دیدنی‌های اصفهان به جاهای دیدنی تاریخی آن خلاصه می‌شوند، اما نباید فراموش کرد که بخش‌های طبیعی و مکان‌های تفریحی ساخته شده در این شهر نیز جذابیت بسیار بالایی دارد. کوه صفه اصفهان یکی از این مکان‌های طبیعی است که روی دامنه آن یک پارک بزرگ قرار گرفته و در اطراف آن به تفریحات مختلف دسترسی خواهید داشت.

اجاره روزانه خانه در تهران

فضای دل‌انگیز، امکانات عالی، آثار تاریخی دیدنی و کلی جاذبه دیگر، این منطقه را بسیار محبوب کرده‌است. البته جالب است که این کوه از دل شهر هم پیدا است و از بالای این منطقه هم می‌توان کل شهر را دید. به عبارتی کل اصفهان زیر پای شما قرار می‌گیرد. به همین دلیل به آن بام اصفهان هم گفته می‌شود. صفه در قدیم یک پناهگاه و پایگاه برای محافظت از مردم بوده‌ است.

کوه صفه اصفهان

کوه صفه مملو از جاذبه‌های گردشگری است. قلعه شاه دژ که آن را دیو قلعه نیز می‌نامند از دیدنی‌های تاریخی منطقه است. اگر به کوهنوردی علاقه دارید، بی‌شک کوه صفه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. این کوه با صخره‌های کوچک و بزرگ محل مناسبی برای آموزش صخره نوردی نیز به حساب می‌آید. وجود تله کابین، آبشار مصنوعی، سالن بولینگ و باغ وحش موجب محبوبیت این منطقه در بین گردشگران و کوهنوردان شده است.

همچنین وجود ۱۴ غار کوچک و بزرگ در کوه صفه توجه بسیاری از غارنوردان را به خود معطوف کرده است. باشگاه بولینگ، باغ وحش، تله کابین، آبشار مصنوعی، پارک بادی، رستوران و چشمه خاچیک از جمله دیدنی ها و امکانات تفریحی است که گردشگران تور اصفهان و اصفهانی‌ها را به این منطقه می‌کشاند.

کوه صفه اصفهان

تله کابین صفه

یکی از بخش‌های جالب کوه صفه اصفهان که توانسته توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند، تله کابین صفه است. احداث تله کابین در این مکان اجازه داده تا افرادی که قصد رفتن به پارک صفه را دارند، بتوانند نمایی جذاب و بی نظیر از اصفهان ببینند.

به عقیده بسیاری از مسافران شهر اصفهان، بازدید از این شهر تاریخی و زیبا زمانی کامل می‌شود که نمای آن را از بالای تله کابین کوه صفه ببینید. البته نباید فراموش کرد نمای پارک کوهستانی صفه اصفهان نیز از درون تله کابین‌ها بسیار جذاب و دیدنی است و بی‌شک برای هر بیننده‌‎ای جذابیت بالایی خواهد داشت. این تله کابین دارای دو خط جداگانه می‌باشد.

کوه صفه اصفهان

جاذبه های طبیعی

جاذبه های طبیعی این کوه شامل چشمه و غار است:

چشمه پاچنار: چشمه پاچنار در ارتفاع ۱۸۵۰ متری قرار گرفته است و فضایی سرسبز برای طبیعت گردان فراهم آورده است.

چشمه درویش: در فاصله ۱۰۰ چشمه پاچنار قرار دارد. در سفر نامه جهانگردی فرانسوی تاورینه نیز به این چشمه اشاره شده است.

چشمه چاه درویش:  ۷۰۰ متر که از از چشمه درویش گذر کنید چشمه چاه درویش قرار دارد که دلیل نام این چشمه به این دلیل است که در فصل خشک که تمام چشمه ها خشک می شوند این چشمه دارای آب است.

دسترسی 

با ورود به شهر اصفهان از سمت شیراز و یزد و حتی شهرکرد از بزرگراه شهدای صفه این شهر می توانید به پارک و کوه زیبا و متفاوت صفه برسید؛ کوهی مرتفع که از جمله کوه های رشته کوه زاگرس به حساب می آید و با اغلب کوه ها تفاوت چشم گیری دارد.

وجود صخره های صاف و تخت در ارتفاعات این کوه که شکل ظاهری آن را با دیگر کوه های اطراف متمایز کرده، ظاهری زیبا به آن داده است. با گذر از بزرگراه شهدای صفه در این شهر و رسیدن به پارک جنگلی و کوهستانی صفه می توان وارد محوطه این پارک و پارکینگ های تعبیه شده در آن شد.