تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

اصفهان، یکی از شهرهای تاریخی ایران است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. این شهر دیدنی، مکان‌های تفریحی و گردشی زیادی داشته که یکی از آن‌ها باغ گل‌های اصفهان نامیده می‌شود. این مکان پرشکوه حس و حال تازه‌ای را به اصفهان بخشیده است. ما در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم قصد داریم تا به انواع بخش‌های گوناگون باغ گل‌های اصفهان بپردازیم؛ ما با همراه باشید.

باغ گل‌های اصفهان | بهشت گمشده نصف جهان کجاست؟

اجاره روزانه خانه در تهران

درباره باغ گل‌های اصفهان

یکی از مهم‌ترین و آزاردهندترین مشکلاتی که این روزها ساکنین شهرهای بزرگ با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، آلودگی هوا می‌باشد. شهرداری اصفهان در دهه‌های اخیر، جهت از بین بردن این مسئله، فعالیت‌های گوناگونی را درمورد گسترش فضای سبز، انجام داده است. باغ گل‌های اصفهان یکی از پروژه‌هایی است که در دهه ۷۰ شمسی، به بهره‌برداری رسید. پیرو ساخت این منطقه، مکانی برای مردم اصفهان و گردشگران این شهر فراهم شد که بتوانند چند ساعتی را در هوای پاک تنفس کنند و از تماشای گل‌های رنگارنگ و درختان سرسبز حس و حال خوبی بگیرند.

بیشتر بخوانید

یکی از نکات مثبت این باغ آن است که در ساخت آن، از معماری اصفهان الهام گرفته شده و همین امر‌ نیز سبب زیبایی بالا رفتن شهرت آن شده است. به طور کلی، تلفیق طبیعت و هنر معماری اصفهان، به‌ خوبی در باغ گل‌های این شهر مشهود است. این باغ در قلب اصفهان، در یک زمین ۷۲ هزار مترمربعی بنا شده است و حالا علاوه بر یک محیط تفریحی، به‌ عنوان محیطی پژوهشی و آموزشی نیز شناخته می‌شود. در باغ گل‌ها، بیشتر از ۴۰۰ گونه گیاهی وجود داشته که با شرایط آب‌ و هوایی اصفهان سازگار هستند.

درباره باغ گل‌های اصفهان

باغ گل‌های اصفهان کجاست؟

باغ گل‌های اصفهان، یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های اصفهان بوده و بازدید از آن امکان آشنایی شما با گونه‌های جذاب گیاهی را فراهم می‌کند. حال و هوای این مکان، به قدری دلنشنین است که با قدم زدن در آن، می‌توانید لحظاتی بسیار فراموش ‌نشدنی را تجربه کرده و به خاطرات خوش خود بی‌افزایید؛ همچنین اگر شما از دسته افراد علاقمند به گل و گیاه هستید، اینجا بهشت شما بر روی زمین خواهد بود! جهت بازدید از این مکان لازم است تا حداقل دو الی چهار ساعت را برای بازدید در نظر بگیرید تا بتوانید از همه بخش‌ها دیدن کنید.

زندگی دوری از طبیعت، با گذشت زمان سبب ایجاد افسردگی در افراد شده است؛ به همین علت، برای همگی واجب است که زمانی را تعیین کنند برای پناه بردن به طبیعت. شما با رفتن به اصفهان و حاضر شدن در باغ گل‌ها، درواقع در فضایی رنگین قرار خواهید گرفت و برای چند ساعت هم که شده، می‌توانید خود را از مشکلات زندگی در امان نگهدارید.

زیبایی‌های باغ‌ گل‌های اصفهان

همانطور که می‌دانید، اصفهان یکی از مناطق خشک ایران است؛ ممکن است این سوال در ذهنتان پیش بیاید که چگونه باتوکه به خشکی هوا در این شهر توانسته اند همچین باغی را ایجاد کنند. باید گفت که در این مکان، سیستم آبیاری تحت فشار به کار گرفته شده است تا جهت آبیاری از حداقل میزان آب بهره‌گیری شود و فضا همواره مرطوب باشد.

بیشتر بخوانید

فواره‌ها، آب‌نماها و آبشارهای مصنوعی این باغ، زیبایی چند برابری را به این مجموعه بخشیده‌ اند. اگر عکاس هستید و به دنبال مکانی زیبا برای ثبت تصاویر می‌باشید، پیشنهاد ما به شما بازدید از این مکان می‌باشد.

زیبایی‌های باغ‌ گل‌های اصفهان

بخش‌های مختلف باغ گل‌های اصفهان

در باغ گل‌های اصفهان قسمت‌های مختلفی را می‌توان مشاهده کرد. تمامی این قسمت‌ها زیبایی خاصی را به این مکان بخشیده اند. چند نمونه از بخش‌های باغ گل‌های أصفهان، باغ صخره‌ای، باغ‌های گل متنوع، باغ گیاهان دارویی و خوراکیو باغ سوزنی برگان می‌باشند که در ادامه به آنان اشاره خواهیم داشت.

باغ صخره‌ای

 باغ صخره‌ای در باغ گل‌های اصفهان، در فضایی به وسعت ۲۵۰۰ مترمربع و با ارتفاع ۳ متر ایجاد شده است؛ در این بخش از باغ، شما قادر هستید تا از ۲۵۰ گونه گیاهان صخره‌ای دیدن کنید. این بخش باتوجه به نظر بازدیدکنندگان، لقب جذاب‌ترین قسمت‌ باغ را به خود اختصاص داده است و درواقع تداعی‌ کننده فضای طبیعی این گونه گیاهان می‌باشد.

باغ گل‌های متنوع

شما زمانی که در بخش‌های گوناگون باغ قدم بزنید، انواع باغچه‌ها را مشاهده خواهید کرد. در این حالت، اطلاعات جالبی را درباره گل‌ها و گیاهان به دست خواهید آورد و با تماشای این زیبایی‌ها، تجربه متفاوتی برایتان رقم خواهد خورد.

باغ گل‌های متنوع

باغ گیاهان دارویی

در قسمت شمالی باغ گل‌های‌ اصفهام، بخش گیاهان دارویی و خوراکی قرار داشته که مساحتی تقریباً ۱۱۷۰ مترمربعی را داراست. در این بخش، شما می‌توانید بیش از ۱۳۰ گونه گیاه دارویی از مناطق مختلف ایران را ببینید و با خواص آنان آشنا شوید.

بیشتر بخوانید

باغ سوزنی برگان

در این قسمت از باغ گل‌های اصفهان، انواع گوناگونی از درختان سوزنی برگ دیده می‌شود. به علاوه، دریاچه‌ای در کنار این باغ قرار دارد که به زیبایی حداکثری فضا افزوده است.

باغ گیاهان پیازی

در این بخش از باغ گل‌های اصفهان، تقریباً ۳۸ گونه از گل‌ها و گیاهان پیازی مانند سنبل وجود داشته که هر کدام به خودی خود زیبایی خاصی را به باغ می‌بخشند. در باغ گل‌ها، مساحتی بیشتر از ۷۴۰ مترمربع را به این گیاهان پیازی اختصاص داده اند که این نکته نشان از پر بازدید بودن این بخش دارد.

باغ گیاهان پیازی

باغ رز

بخش دیگری از زیباترین و پرطرفدارترین بخش‌های باغ گل‌های اصفهان، باغ رز می‌باشد. این باغ از انواع گل‌های رز دز رنگ‌های مختلف تشکیل شده است. شما قادر هستید تا در این بخش عکس‌های بسیار جذابی بگیرید و تصاویر خیره کننده‌ای را به ثبت برسانید.

مجموعه گونه‌ داوودی

در باغ گل‌های اصفهان، به قدری بخش‌های جذاب و مخالف وجود دارد که ضرورتاً باید زمان کافی را برای بازدید داشته باشید تا از همه بخش‌ها به درستی دیدن فرمایید. بخش گونه‌های داوودی، در مساحتی تقریباً ۹۰۰ مترمربع بنا شده است. این بخش دارای ۲۶ گونه از گل‌های داوودی بوده که جزو جذاب‌ترین بخش‌ها معرفی می‌شود. این قسمت می‌تواند چشمان هر بازدیدکننده‌ای را به خود خیره نماید.

بخش هزارتوی باغ

در قسمت شمال غربی باغ گل‌های اصفهان، هزارتویی وجود دارد که با شمشادهای بلند پوشیده شده است. این بخش هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذابیت بسیار بالایی داشته و می‌توانند دقایقی را در این هزارتو به خوبی سپری کنند.

بخش گونه‌های زنبق

چنانچه به تماشای گونه‌های زنبق علاقه‌ بالایی دارید، لازم است تا حتماً به ضلع شرقی باغ گل‌های اصفهان سر بزنید. در این بخش از باغ، در فضایی با مساحت ۹۰۰ مترمربع، بیشتر از ۴۶ گونه گل‌ زنبق با رنگ‌های گوناگ را می‌توان مشاهده کرد.

بخش گونه‌های زنبق

مجموعه پرچین

در باغ گل‌های اصفهان، با هدف جداسازی بخش‌های گوناگون و قطعات، انواع شمشاد، مورت، پرچین‌هایی کاشته شده است. به طور کلی، طول این پرچین‌ها به بیشتر از ۱۵۴۰ متر رسیده و علاوه بر جنبه تفکیکی، زیبایی خاصی را نیز به مجموعه بخشیده‌ اند.

باغ ژاپنی

این قسمت از باغ گل‌های اصفهان، با گل‌هایی که به اقلیم اصفهان سازگار هستند، به سبک ژاپنی طراحی شده است. باغ ژاپنی در ضلع شرقی این مجموعه قرار داشته و جلوه زیباتری به خود گرفته است.

باغ فرانسوی

طراحی فرانسوی، یکی از منظم‌ترین و زیباترین سبک‌های باغ‌ سازی بوده که نمونه‌ای از آن در ایران و در باغ گل‌های اصفهان وجود دارد. شما با قدم‌ زدن در این بخش از باغ، لحظات متفاوتی را سپری خواهید کرد.

باغ فرانسوی

گلخانه گیاهان کاکتوس

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به انواع گونه‌های کاکتوس علاقه‌مند اند، حتماً باید از بخش گلخانه گیاهان کاکتوس باغ گل‌های اصفهان دیدن فرمایید. در این بخش انواع کاکتوس‌های بزرگ و کوچک وجود دارند و شما می‌توانید انواع تصاویر گوناگون را به ثبت برسانید.

کلکسیون گل‌های تزئینی

یکی دیگر بخش‌های دیدنی باغ گل‌ها اصفهان کلکسیون گل‌های تزئینی است. این بخش می‌تواند شما را در خرید گل‌های تزئینی ترغیب کند.

کلکسیون گیاهان پوششی

گل‌ها و گیاهان پوششی در اصل به گیاهانی می‌گویند که علاوه بر رشد عمودی، قادرند تا به‌ طور افقی نیز رشد کنند و مانند فرشی روی زمین گسترانیده شوند. قسمتی از باغ گل‌های اصفهان، مختص به گیاهان پوششی بوده و شما این بخش را نیز به طور کامل می‌توانید بازدید کنید.

کلکسیون گیاهان پوششی

آبشار مصنوعی

یکی از قشنگ‌ترین بخش‌های باغ گل‌های اصفهان آبشار مصنوعی بوده که در ضلع جنوب شرقی واقع شده است. این آبشار ۴ متر ارتفاع دارد و فضایی بسیار تماشایی را ایجاد کرده است. ضمناً جهت اینکه آبشار طبیعی‌تر به نظر رسد، با استفاده از انواع سنگ‌های رودخانه‌ای، آن را تزئین کرده اند.

برکه

در بخش برکه باغ گل‌های اصفهان نیلوفرهای آبی، اردک‌ها و مرغابی‌هایی شنا می‌کنند. این برکه دارای مساحت ۳۵۰۰ مترمربع بوده و زیبایی خاصی به باغ گل‌ها بخشیده است. این برکه هوا را بسیار مطبوع می‌گرداند.

سالن آمفی تئاتر

در باغ گل‌های اصفهان، یک سالن آمفی‌ تئاتر رو باز جهت برگزاری مراسم‌ها، کلاس‌های آموزشی جلسات وجود داشته که با بهره‌گیری از تنه‌های درختان، میان ردیف‌هایی پوشیده از گل‌ها، ایجاد شده است. در اصل، تنه درختان صندلی‌های آمفی‌تئاتر بوده که حدود ۲۵۰ نفر ظرفیت را داراست.

باغ گل‌های اصفهان

جمع بندی

در این مطلب دانستیم که باغ گل‌های اصفهان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های اصفهان بوده که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این منطقه در اصل در دل یک شهر تاریخی ساخته شده است که این امر در نوع خود یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اصفهان می‌باشد. اگر به این شهر تاریخی سفر کردید، حتماً به این مکان سفر کنید.امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و با جاذبه‌های گردشگری باغ گل اصفهان آشنا شده باشید. اگر تابحال تجربه سفر به این باغ زیبا را داشتید، لطفا در صورت تمایل خاطرات دلنشین خود را با ما و سایر کاربران در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.