تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ییلاق سیلوانا

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با دیدنی های استان آذربایجان غربی را که یکی از جاهای دیدنی آن ییلاقات سیلوانا ارومیه  است داریم.در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

silvana
تصویر از سایت تریپ یاب

یکی از استانهای مرزی ایران آذربایجان غربی است که مرکز آن ارومیه نام دارد. این استان تنها استان هم مرز با ترکیه بوده که بخش جنوبی ان اکثرا کرد نشین هستند و مکریان نام دارد.به دلیل هم مرز بودن این استان با کشور ترکیه این استان از طبیعت بسیار زیبایی برخورداراست.یکی از مناطق بسیار زیبا و بکر استان آذربایجان غربی ییلاق سیلوانا است.

اجاره روزانه خانه در تهران

ییلاق سیلوانا ، در فاصله 30 کیلومتری از غرب ارومیه و در جنوب غربی استان آذربایجان غربی ، در دامنه ارتفاعات بلند مشرف به خط مرزی ایران و ترکیه واقع شده است.

این ییلاق از شرق به شهر ارومیه، ازغرب به شهر شمزینان ترکیه ، ازشمال به شهر سرو و از جنوب در داخل به منطقه دشتبیل شهرستان اشنویه واقع است.این منطقه با آب شدن طبیعی برف ارتفاعات و به وجود آمدن چشمه ها و دریاچه ها دارای چشم انداز زیبایی است. در کل دنیا 19 منطقه هستند که اکسیژن خالص دارند یکی از این 19 منطقه ییلاق سیلواناست.

ییلاق سیلوانا
تصویر از سایت تیشینه

از زیبایی ها این منطقه می توان به زمینهای آبی و دیمی در منطقه، ابهای زیادزیرزمینی وجاری-اقلیم کوهستانی-بارندگی مناسب سالانه-طبیعت زیبا وسرسبز و باغ های سیب ، گلابی ، گردو ، زرد آلو ، گیلاس ، آلوچه ، هلو  ، به و درختانی نظیر سیب وحشی ِگلابی وحشی ِبوته سماق ، گردو، ِبلوط ، زالزالک ، بادام وحشی ، سنجد و … اشاره کرد.

ییلاق سیلوانا ، منطقه ای با اکسیژن خالص

این منطقه یکی از 19 منطقه جهانی با اکسیژن خالص است.کلمه سیلوانا یا سیلوانه ریشه ای ایتالیایی دارد به معنی بهشت و در لغت نامه معنی جنگل و بیشه ی سبز دارد به این جهت این منطقه یکی از مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان غربی است.

ییلاق سیلوانا
تصویر ار سایت تیشینه

این منطقه با وجود دریاچه های کوچک در پای کوه ها و رودخانه و آبشارهایی در ییلاقات سیلوانا این منطقه را به قطعه ای از بهشت تبدیل کرده است که هرکس به این منطقه پای می گذارد مات و مبهوت زیبایی های این منطقه بکر می شود.

سوغات و صنایع دستی

مرغوب ترین وب هترین عسل طبیعی ایران از زنبورداران این منطقه می باشد.اکثر مردم سیلوانا به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.یکی از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه پرورش عسل مرغوب از زنبورهای مهاجم به این منطقه است.

صنایع دستی دیگر این منطقه فرش ، گلیم ، جاجیم ، کلاه و جوراب پشمی است. فراورده های لبنی مثل ماست، کره ، پنیر ، روغن حیوانی و پشم هم جزء محصولات سیلوانا است.

دسترسی

برای رفتن به سیلوانا باید به اذربایجان غربی وارومیه بروید.شما میتوانید دیدنی های زیبای این استان را هم ببینید سپس به ییلاق سیلوانا در 30کیلومتری غرب ارومیه بروید.برای رسیدن به انجا حدود1ساعت درراه هستید.همچنین شما از این شهر تا مرز شهر دیگر ی وجود ندارد.

آدرس : ایران – استان آذربایجان غربی – 30 کیلومتری غرب ارومیه

مقالات بیشتری بخوانید