تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آبشار آب پری

در این مقاله از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با آبشار آب پری در شهر نور آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آب‌‌پری یا «آب‌پری رویان» منطقه‌ای گردشگری و خوش آب‌وهواست. در این منطقه درخت‌ها از هم فاصله‌ی کمی دارند و بیشتر مناطق جنگل بکر و دست نخورده مانده است. آبشار آب‌پری در ارتفاعات جنگل قرار دارد، آبشاری که شباهت چندانی به آبشار ندارد، چون قسمتی از سنگ‌های کوه براثر رانش زمین درشیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است.آبشار آب پری

اجاره روزانه خانه در تهران

جاده‌ی آب‌پری هم‌عرض جاده‌ی چالوس است، اما اطرافش، آن‌قدر فضای صاف و باز برای اطراق کردن وجود دارد که هر گردشگری به‌ راحتی می‌تواند گوشه‌ی دنجی برای خودش پیدا کند. این آبشار در حقیقت بهانه‌ای برای لذت بردن از هوای کوهستان و مناظر زیبای این منطقه است.

امکانات آبشار آب پری

پیش از آنکه بخواهید سری به این منطقه بزنید، خوب است بدانید چه امکاناتی در اطراف آن وجود دارد. در جنگل آلاچیق هایی با ظرفیت ۱۰ نفر وجود دارد که مکان مناسبی را برای صرف ناهار ایجاد کرده اند. همچنین سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی هم در دسترستان قرار دارد.

اگر با کودکتان به آبشار آب پری سفر می کنید، خبری خوش برایتان داریم؛ وسایل بازی کودکان هم در این مکان وجود دارد. آب بازی در کنار این وسایل، خاطره ای فراموش نشدنی را برایشان خواهد ساخت.

لازم به ذکر است اگر خواهان آن هستید که شب را در جنگل سپری کنید، باید وسایل مناسب کمپینگ به همراه خودتان داشته باشید؛ شب های جنگل سرد است و باید خودتان را برای سرمای کوهستانی آماده کنید. در غیر این صورت می توانید از ویلا های شهر نور استفاده کنید.آبشار آب پری

بهترین زمان بازدید

هیچ وقت نمی توان برای جاذبه های طبیعی، زمانی معین تعیین کرد؛ هر فصل زیبایی های خاص خودش را دارد. اما پیشنهاد می کنیم در فصل بهار و تابستان از این منطقه بازدید کنید، زیرا آب و هوای جنگل نسبت به شهر رویان، ۱۰ درجه سانتیگراد خنک تر است.

در فصل بهار و تابستان آب و هوای معتدل هیچ عذر و بهانه ای برای بازدید از دیدنی های طبیعی در این منطقه به جای نمی گذارد و لحظاتی خوش را سپری خواهید کرد.

در فصل پاییز، هوا سردتر می شود و شاید مورد علاقه همگان برای بازدید از جاذبه ها نباشد، اما در پاییز طبیعت رنگین می شود و صحنه ای تکرار نشدنی را می سازد. همچنین در فصل زمستان، شرایط رفت و آمد کمی سخت است، اما در دل سفیدی جنگل از آب پری دیدن می کنید.آبشار آب پری

آبشار آب پری کجاست؟

آب پری در دل جنگلی در استان مازندران قرار گرفته و تا شهر رویان ۱۷ کیلومتر فاصله دارد. شاید رویان خیلی شناخته شده نباشد، اما اکثر مسافرن با شهر نور آشنا هستند.

اگر پنج کیلومتر فاصله نور تا رویان را طی کنیم و از خیابان اصلی شهر بگذریم، از روی یک پل می‌گذریم که جاده فرعی به سمت جنوب دارد. این خیابان اصلی دقیقا مقابل بازار اصلی رویان است. هشت کیلومتر که این مسیر را برویم به آبشار می‌رسیم. این جاده به گلندرود معروف است. در مسیر از روستاهای حسین آباد، علم ده، تاشکوه و شهرک سرودشت می‌گذریم تا به جنگل‌های رویان برسیم. از ابتدای جنگل تا آبشار پنج دقیقه بیشتر راه نیست.