آشنایی با مناطق خوش آب و هوای نزدیک به تهران سبب می‌شود تا شما بتوانید اوقات خوشی را در ایام آخر هفته تجربه کنید. یکی از این مناطق دیدنی که فاصله زیادی با تهران ندارد کردان است. کردان یکی از منطقه‌های بسیار خوش آب و هوای ایران است که بافاصله بسیار اندکی از تهران قرار دارد. از همین رو در ایام تعطیلات و آخر هر هفته شاهد گردشگران بسیار زیادی است. همین امر سبب شده است تا صنعت گردشگری رشد بسیار چشم‌گیری در این منطقه داشته باشد. برای رسیدن به این اصل مهم‌ترین پارامتر برای رفاه حال گردشگران اجاره ویلا کردان است که متناسب با نیاز شما فراهم‌شده است. در این منطقه گردشگری شما به‌راحتی می‌توانید از وجود ویلاهای یک خوابه تا ویلاهای استخر دار بزرگ برای دورهمی های دوستانه خود بهره بگیرید. از سوی دیگر شما می‌توانید در ایام تابستان که آب و هوای بسیار خوشی را در این منطقه کوهستانی شاهد هستید به گشت‌وگذار و برپایی جشن‌های خود بپردازید. در ادامه قرار است قدری از آب و هوای کردان با شما بگویم پس با ما همراه باشید تا اطلاعات بهتری از آن شما شود.

اجاره ویلا در کردان

آب و هوای کردان در تابستان 1402

 برای اینکه تجربه متفاوتی را در طول سفر کسب کنیم بهتر است پیش از هر چیز از آب و هوای آن منطقه اطلاعات لازم را به دست آوریم. به این خاطر که گرمای بیش‌ازحد و سرمای زیاد مانع از گشت‌وگذار شما در آن منطقه می‌شود. برای این منظور می‌خواهیم امروز به بررسی آب و هوای کردان در فصل تابستان بپردازیم تا برای اجاره ویلا کردان راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید با ما همراه باشید.

 رودخانه کردان

 اطلاعاتی در مورد شرایط جوی کردان

 بدون شک تا یک منطقه گردشگری آب و هوای خوبی نداشته باشد از سوی گردشگران مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. پس به‌جرئت می‌توانیم بگویم که اصلی‌ترین پارامتری که سبب شده است تا این روزها کردان به یک‌قطب مهم گردشگری از سوی تهرانی‌ها تبدیل شود آب و هوای بسیار خوش این منطقه است. این روستا در کرج واقع‌شده است و یکی از معتدل‌ترین آب و هوا را برای شما به رخ می‌کشد. به شکلی که نه در زمستان شاهد سوز و سرمای خیلی زیادی هستید و نه در تابستان از فرط گرما می‌توانید از مسافرت خود پشیمان شوید. وجود باغ‌های میوه بسیار زیاد در این منطقه و آبیاری و کشاورزی سبب شده است تا شما همیشه خنکای نسیم را در فصل تابستان در کردان شاهد باشید. چراکه حس و حال هوای پاک آنجا به لطف دارودرخت‌های بسیار زیادی که قرار دارد و موقعیت مکانی مناسب آن برای شما حاصل‌شده است. در کنار آن می‌توانیم به سکوت مطلقی که نسبت به تهران وجود دارد اشاره‌ای داشته باشیم. پس برای دور شدن از آب و هوای گرم تهران و شلوغی‌های پایان‌ناپذیر آن بهترین مکان برای گردشگری‌های آخر هفته شما کردان است و با اجاره ویلا کردان به‌راحتی می‌توانید تجربه متفاوتی را در این سفر از آن خود کنید.

کردان و تابستان‌های خنک

 بدون شک به این مهم تا به اینجا پی برده‌اید که سرد بودن هوای کردان در فصل تابستان دلیل اصلی این گردشگری به شمار می‌آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کردان نیازی به روشن کردن کولر و پنکه حتی در سر ظهر ندارید. این روستای گردشگری به دلیل واقع‌شدن در یک منطقه کوهستانی برای فرار از روزهای گرم سال بهترین مکان برای اجاره ویلا در کردان محسوب می‌شود. به شکلی که شما با به تن داشتن یک لباس نخی می‌توانید بدون نیاز به هیچ وسیله خنک‌کننده‌ای حتی بین ساعت 11 تا 2 ظهر به گردشگری در این منطقه بپردازید. دمای هوا در فصل تابستان بیشتر از سی درجه نمی‌شود و همین امر مانع از آن می‌شود که شما حس گرما را در این منطقه تجربه کنید. برای تفریحات کم‌هزینه خود به‌جای سفر به شمال در ایام تابستان که آب و هوای شرجی آن سبب اذیت شما می‌شود. توصیه می‌کنیم حتماً سفر به کردان را در لیست علاقه‌مندی خود قرار دهید.

 رودخانه کردان

 رودخانه کردان

 یکی از جاهای دیدنی که توصیه می‌شود در فصل تابستان به تماشای آن بپردازید رودخانه کردان است. این رود از کوه کهار که در شمال شرق کردان است سرچشمه می‌گیرد، از میانه روستا عبور می‌کند و به سمت جنوب غرب می‌رود. بدون شک اگر این رودخانه نبود هیچ باغ و درختی هم در این روستا به چشم نمی‌خورد.

 پل بانو صحرا

شاید این روزها دیگر پلی به اسم بانو در این مکان نباشد اما در کنار آن پلی واقع‌شده است که محل گذری مناسب برای عبور از رودخانه است. این پل در دو کیلومتری کردان واقع‌شده است، اما مسیر تند آب و حفاری‌های غیراصولی سبب شده است تا از این پل تنها دو ستون باقی‌مانده باشد. دلیل معروف بودن این پل تاریخچه ساخت آن است که به دوران صفویه برمی‌گردد. بدون شک مکان‌های تاریخی و قدیمی بسیاری را با اجاره ویلا کردان در این منطقه گردشگری مدرن می‌توانید شاهد باشید.

کلام آخر در مورد آب و هوای کردن در فصل تابستان

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید کردان یکی از قطب‌های گردشگری مهم در کرج محسوب می شود و به دلیل نزدیکی آن به تهران شاهد پذیرایی از مهمان‌های تهرانی بسیاری در ایام آخر هفته است. ازآنجایی‌که این منطقه بسیار خوش آب و هوا است و در فصل تابستان هوای مطلوبی را برای شما فراهم ساخته است. به‌راحتی می‌توانید با اجاره ویلا در کردان به گردشگری و اُتراق در باغ‌های حومه این روستا بپردازید و دور همی متفاوتی را در کنار خانواده خود تجربه کنید.