تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

همان‌طور که می‌دانید، تهران شهری پر از جاذبه‌های توریستی و گردشگری است؛ با این حال ممکن است عده‌ای تهران را فقط با ترافیک و دود بشناسد و از زیبایی آن هیچ خبری نداشته باشد. این زیبایی‌ها و مکان‌های دیدنی خاطره‌انگیز، طرف‌داران بسیاری را در بین پایتخت‌نشینان دارند. ضمن این که تعداد زیادی از آن‌ها، مناسب برای شبگردی هستند. شما نیز می‌توانید از بهترین جا برای شبگردی در تهران بازدید کرده اوقات فراغت خود را به‌خوبی سپری کنید. در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم به معرفی مکان‌های مناسب برای تور شبگردی تهران پرداخته‌ایم؛ پس اگر به دنبال بهترین جا برای شبگردی در تهران هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پل طبیعت

پل طبیعت تهران در منطقه عباس‌آباد و در مسیر اتوبان‌های حقانی، همت و مدرس قرار دارد. این پل به‌عنوان نخستین پل غیر خودرویی ایران، پارک‌های طالقانی و آب و آتش را به‌ همدیگر متصل می‌کند و بهترین مکان برای تفریحات شبانه تهران محسوب می‌شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

شما هنگام بازدید از پل طبیعت نه‌تنها با سازه‌ای چشم‌نواز مواجه خواهید شد، بلکه شاهد مناظر جذابی از پایتخت، برج‌های آتش، پارک طالقانی، برج پرچم، گنبد مینا و غیره خواهید بود.

جالب است بدانید که بعد از غروب آفتاب و روشن‌شدن چراغ‌های این پل، زیبایی آن چندین برابر می‌شود. زیبایی این مناظر به حدی است که اغلب بازدیدکنندگان فرصت عکاسی را از دست نمی‌دهند.

وجود کافه‌ها و رستوران‌های متنوع بر روی این پل، فرصت خوبی را به شما فراهم می‌آورد تا در کنار تفریح و تماشای منظره، غذای خوشمزه‌ای را هم نوش جان کنید.

پل طبیعت

بام تهران

بام تهران به‌عنوان بهترین جا برای شبگردی در تهران محسوب می‌شود و افرادی که به دنبال مراکز تفریحی شبانه روزی تهران، هستند می‌توانند این منطقه را برای گذراندن اوقات خود انتخاب کنند. بام تهران در بلندترین بخش خیابان ولنجک تهران واقع شده است و شما با رفتن به آن جا، می‌توانید همه جای تهران را تماشا کنید.

تفریحات متنوعی در بام تهران وجود دارند که ساعت فعالیت آن‌ها متفاوت است. مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی این مکان عبارت‌اند از: مجموعه وی آر، زیپ‌لاین، بگ جامپ، بانجی جامپینگ، ترامپولین جامپینگ و سورتمه بام تهران.

بام تهران

خیابان سی تیر

خیابان سی تیر با ساختمان‌های تاریخی و قدیمی خود شهرت دارد. چندین کلیسا و موزه معروف در این خیابان قرار دارند. اما شب‌های خیابان سی تیر حکایت از قصه دیگری دارد.

بیشتر بخوانید

شما می‌توانید تا پاسی از شب در این خیابان قدم زده و به موسیقی خیابانی گوش دهید. ممکن است در حین پیاده‌روی از بوی غذاهای خوشمزه گرسنه شوید، در این صورت می‌توانید از دکه‌ها برای خودتان غذا سفارش دهید؛ همچنین توصیه می‌کنیم که از لذت شب گردی در تهران با ماشین غافل نشوید.

خیابان سی تیر

دریاچه چیتگر

دریاچه‌ چیتگر یا با نام دیگر دریاچه شهدای خلیج‌فارس، در شمال غربی شهر تهران واقع شده و به‌عنوان یکی از بهترین جا برای شبگردی در تهران به حساب می‌آید. این دریاچه مجهز به آلاچیق، آب‌نمای موزیکال، پارکینگ، نمازخانه، غرفه‌های خوراکی، سرویس بهداشتی و… است.

شما می‌توانید در هر فصل از سال اقدام به گردش و تفریح در این دریاچه مصنوعی بپردازید و در ضمن منظره زیبای محوطه دریاچه را تماشا و از هوای پاک تنفس کنید.

تفریح‌هایی مانند ماهیگیری، قایق‌سواری، کارتینگ، شهربازی، دوچرخه‌سواری، تفریح در ساحل سنگی، سرزمین بازی و جایزه، ساحل شنی، سافاری پارک، اسکیت هوایی، وحشت و… همگی جاذبه‌هایی تفریحی برای کسانی است که پرسش کجا بریم خوش بگذره تهران؟ را در ذهن خود دارند.

دریاچه چیتگر

مگامال

در این بخش از مقاله بهترین جا برای شبگردی در تهران، باید بگوییم که اگر جزو افرادی هستید که به خرید و بازدید از مراکز تجاری علاقه دارید، مجتمع تجاری مگامال یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب می‌شود.

انواع برندهای معروف، از لوازم آرایشی مختلف گرفته تا کیف و کفش در این مرکز وجود دارد. در مگامال تهران علاوه بر خرید، می‌توانید از امکانات تفریحی مانند دنیای بانوان، سرزمین ماسه (سند لند)، هایپرمی مگامال، آی‌تی لند، پردیس سینمایی، کافی‌شاپ، فودکورت و فضای ورزشی استفاده نمایید.

مگامال

بام لند

مجموعه تجاری تفریحی بام لند در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار گرفته و شما می‌توانید ضمن خرید و گردش در این مرکز، به دریاچه هم بروید و از محیط دلنشین و هوای خوب آن لذت ببرید.

طراحی و معماری جالب بام لند، نخستین موردی است که توجه شما را هنگام ورود به این مجموعه به خود جلب می‌کند؛ زیرا این معماری تلفیقی از عناصر مدرن و معماری قدیمی ایرانی مانند ستون‌های تخت‌جمشید را در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

به لطف وجود انواع فروشگاه‌ها از پوشاک تا ساعت و طلا، لوازم‌خانگی و الکتریکی، خانه شکلات و غیره، شما می‌توانید خرید خوبی را تجربه کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم که هنگام مراجعه به این مجموعه، چند ساعتی را هم به سرگرمی‌ و تفریح‌ اختصاص دهید تا از فوتبال‌دستی انسانی، وی آر لند، شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن، اسکای فلایر، واقعیت مجازی زاویه بام لند، مجموعه ساحل شنی پرشین و کافه‌رستوران‌ها استفاده کنید و تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

بام لند

باغ فردوس

باغ فردوس تهران از جمله بناهای دوران قاجاریه است که به‌عنوان یکی از آثار ملی نیز به ثبت رسیده. موزه سینما هم در این باغ زیبا و تاریخی قرار دارد.

البته باید بدانید که موزه تا ساعت 5 عصر باز است؛ اما شما می‌توانید تا پاسی از شب  از محوطه باغ و رستوران‌ها و کافه‌‌هایی که در آن است استفاده نمایید. باغ فردوس مکانی است که می‌توان با بازدید از آن، چند ساعتی را از شلوغی خیابان‌ها به دل تاریخ پناه آورد.

باغ فردوس

دربند

دربند به‌عنوان بهترین جا برای شبگردی در تهران، در شمال پایتخت واقع شده و نخستین گزینه گردشگران داخلی و خارجی برای گردش است؛ همچنین یکی از پاتوق‌‌های پایتخت‌نشینان هم محسوب می‌شود. در صورت تمایل شما می‌توانید از تله‌سیژ دربند استفاده نمایید و برای رفع خستگی روزمره، یکی از رستوران‌ها و یا کافه‌ها جذاب آن را انتخاب کنید.

شب‌های دربند جذابیت حضور در این منطقه را دوچندان می‌کند؛ زیرا تمامی مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها مملو از نور چراغ‌ها می‌شوند؛ در نتیجه گزینه‌ای عالی برای شبگردی افرادی که سؤال امشب کجا بریم تهران؟ را در ذهن خود دارند، به شمار می‌رود.

لازم به اشاره است که شما می‌توانید علاوه بر ماشین شخصی، با استفاده از اتوبوس، مترو و تاکسی هم به دربند بروید؛ تنها کافی است که خود را به میدان تجریش رسانده و از خیابان دربند به ‌سمت میدان سربند حرکت نمایید.

دربند

بام محک

گاهی اوقات نیاز به یک فضای آرام داریم که کمی از شلوغی شهر دور باشیم. در صورتی که به دنبال یک تفریح شبانهٔ آرام در تهران هستید، به سمت بام دارآباد یا همان بام محک حرکت کنید.

مسیر رسیدن تا این بام مناسب‌ترین خیابان‌های شبگردی تهران محسوب می‌شود و شما بعد از رسیدن به بام دارآباد می‌توانید یک منظرهٔ زیبا از  شبانگاه تهران را نظاره کنید.

اگر قصد دارید اوقاتی را در این جای آرام بگذرانید، توصیه می‌کنیم با خودتان چای و خوراکی‌های دیگری را ببرید. زیرا در فضای بام محک محلی برای فروش خوراکی و چای وجود ندارد.

بام محک

برج میلاد

در این بخش از مقاله بهترین جا برای شبگردی در تهران، به معرفی برج میلاد پرداخته‌ایم. این برج به‌عنوان نماد شهر تهران شناخته می‌شود و مقصدی ایده‌آل برای تهران‌گردی در شب به‌حساب می‌آید؛ پس از غروب خورشید و با تاریکی هوا، نورپردازی برج میلاد به طرز زیبایی جلب‌توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید

بدون تردید تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر شهر تهران در شب برای تمامی گردشگری جذاب است؛ اگرچه شما برای رفتن به قسمت‌های اصلی و نقاط مرتفع برج باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

با این حال گردش در محوطه و بخش‌های پایین برج کاملاً رایگان است. اگر در مناسبت‌های شاد و جشن‌ها سری به برج میلاد بزنید، این سازه جذاب را غرق در زیبایی و نور خواهید دید که با استفاده از فناوری لیزر، چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

در ادامه باید بگوییم که جاذبه‌ها و تفریحات متنوعی مانند اتاق فرار انیگما، سینما و سالن کنسرت برج میلاد، سینما ایکس بعدی، پل معلق، زیپ‌لاین، موزه مشاهیر، سکوی دید بسته، گنبد آسمان و… هم از جمله بخش‌های برج هستند. در این میان جالب است بدانید که رستوران گردان برج میلاد تهران، از جمله رستوران‌های فوق‌العاده ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود.

برج میلاد

امام زاده صالح (ع)

امامزاده صالح (ع)، از جمله مکان‌های تاریخی و معنوی شهر تهران به حساب می‌آید. این امامزاده از فرزندان امام کاظم (ع) است. مکان معنوی امام زاده صالح (ع) در بخش جنوبی میدان تجریش واقع شده است.

معماری و کاشی‌کاری خاص امامزاده، حال و هوای معنوی حرم و محیط دلباز و زیبای آن جا، منجر به ایجاد آرامش روحی و معنوی در انسان می‌شود. لازم است اشاره کنیم که عکس‌برداری و فیلم‌برداری در داخل حرم، ممنوع است؛ اما شما می‌توانید در صحن و حیاط حرم، عکس‌های یادگاری ثبت کنید.

در اطراف امامزاده، مراکز دیدنی همچون مراکز خرید مانند بازار تجریش، کاخ سعدآباد و پاساژ ارگ وجود دارد. امامزاده صالح (ع)، مناسب‌ترین محیط برای کسانی است که پرسش نصف شب تهران کجا بریم؟ را در ذهن خود دارند.

امام زاده صالح (ع)

درکه

درکه از جمله مسیرهای محبوب برای تجربه یک کوه‌نوردی سبک و بهترین جا برای شبگردی در پایتخت محسوب می‌شود.  به دلیل وجود رستوران‌هایی با غذاهای متنوع، این بخش از تهران پاسخ‌گوی هر نوع سلیقه‌ای است.

در مسیرتان هم می‌توانید انواع خوراکی خوشمزه برای لذت‌بخش‌تر شدن گردشتان تهیه کنید. برای مثال انواع ترشک، لواشک، شاتوت و گردو در درکه تهران به فروش می‌رسد.

درکه

ایران مال

ایران مال یا بازار بزرگ ایران، در  قسمت شمال غربی تهران واقع شده است و فاصله کمی با پارک چیتگر دارد. در این مرکز خرید، فروشگاه‌های متعددی از پوشاک، جواهرات، لوازم و دکوراسیون منزل، ساعت، کفش و محصولات چرمی، محصولات سلامت و زیبایی و… یافت می‌شود.

بنابراین انتخابی بسیار عالی برای افراد علاقه‌مند به خرید، به حساب می‌آید. با این حال، مجموعه ایران مال، به شکلی طراحی شده است تا شما بتوانید در کنار خرید، از قابلیت‌های رفاهی و تفریحی متنوعی هم بهره‌ ببرید.

به‌ عنوان‌ مثال رستوران و فودکورت، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و شهربازی ایران مال این امکان را به شما می‌دهد تا در این مرکز، تفریح و خرید را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

در ادامه مقاله باید بیان کنیم که مجموعه ایران مال از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که هرکدام از آنها با طراحی و معماری خاص خود، چشمان بازدیدکنندگان را خیره می‌کنند؛ برای مثال بازار سنتی، باغ رستوران ملل، باغ ایرانی یا باغ ماهان، شربت خانه و باغ کتاب ایران مال که صرف تماشای آن‌ها می‌تواند برایتان خاطره‌ساز شود.

ایران مال

پارک ملت

پارک ملت تهران از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های شهر تهران است که در خیابان ولی‌عصر واقع شده؛  در این پارک قابلیت‌های متعددی برای سرگرمی و تفریح شهروندان در نظر گرفته شده است؛ برای مثال می‌توانیم به دریاچه مصنوعی، باغ‌وحش، زمین ورزش برای فوتبال، تنیس و اسکیت، پردیس سینمایی و زمین‌بازی کودکان اشاره کنیم.

پارک ملت

جمع بندی

در این مطلب به معرفی بهترین جا برای شبگردی در تهران پرداختیم و فهرستی از 14 مکانی که شما می‌توانید هنگام شب به آنجا مراجعه کنید را آوردیم. هرکدام از مکان‌های معرفی شده در فوق، از زیبایی و امکانات خاصی برخوردار هستند و بازدید از آنها می‌تواند اوقات خوشی را برایتان بسازد. از این که تا انتهای مقاله بهترین جا برای شبگردی در تهران، همراهمان بودید، از شما عزیزان متشکریم.