تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

برج میلاد نه‌تنها سمبل تهران، بلکه سمبل هنر و معماری اصیل ایرانی هم محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در ابتدا این برج با هدف ارسال سیگنال‌های تلویزیونی و همچنین بهبود وضعیت آنتن‌دهی موبایل‌ها و اینترنت بنا شد. اما طولی نکشید که شهرداری تهران از آن به‌عنوان یک مرکز فرهنگی هنری و تفریحی بسیار بزرگ نیز رونمایی کرد.

شما حتی با تماشای عکس برج میلاد تهران در شب و روز هم می‌توانید به‌خوبی شکوه و زیبایی آن را درک کنید. وجود بهترین تفریحات برج میلاد تهران سبب شده تا این مکان به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شود و همه‌روزه گردشگران فراوانی را جذب خود ‌کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهرداری، صاحب برج میلاد تهران بوده و این برج از اموال عمومی شهر تهران به حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم بهترین تفریحات برج میلاد تهران را برای شما عزیزان بیان کرده و امکاناتی که هر کدام از آنها ارائه می‌دهد را شرح دهیم.

زیپ لاین برج میلاد و پیاده روی بر روی پل معلق

همین ابتدای مقاله بهترین تفریحات برج میلاد تهران، باید بگوییم که اگر به دنبال تجربه یک هیجان بی‌نظیر و افزایش سطح آدرنالین خون خودتان هستید، به ضلع غربی برج میلاد تهران و پل معلق آن مراجعه نمایید. پل معلق فاقد هر گونه پایه بوده و فقط با طناب به دو سر زمین متصل شده است. در حوالی این پل، ایستگاه زیپ‌لاین برج میلاد هم قرار دارد.

باید اشاره کنیم که مسیر این زیپ‌لاین حدود ۱۷۰ متر طول دارد و ارتفاع آن ۷۵ متر است. البته در نظر داشته باشید که استفاده از پل معلق و زیپ‌لاین دارای محدودیت وزنی بوده و افراد دارای وزنی بین ۳۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم مجاز به استفاده از آن هستند.

ساعت کاری زیپ‌لاین برج میلاد در شش‌ماهه نخست سال از ساعت 5 عصر تا 12 شب و در شش‌ماهه دوم سال از  صبح ۱۱ تا 9 شب می‌باشد و علاقه‌مندان می‌توانند از این بخش استفاده کنند. ضمن این که در روز‌های جمعه‌ و ایام تعطیل، از ساعت 1 ظهر تا 12 شب، زیپ‌لاین برج میلاد آماده ارائه خدمات است.

زیپ لاین برج میلاد و پیاده روی بر روی پل معلق

مرکز خرید برج میلاد تهران

در صورتی که شما هم جزو کسانی هستید که تمایل زیادی به خریدکردن دارید، حتماً سری به مرکز خرید برج میلاد بزنید. تعداد ۸۳ واحد تجاری در  لابی برج میلاد وجود دارد که شما می‌توانید از آن جا خرید کنید. ضمن این که برای ورود به این لابی، نیازی به پرداخت هزینه نیست.

مرکز خرید برج میلاد تهران

پینت بال

در ضلع جنوب غربی برج میلاد، زمین چمن مصنوعی با وسعت 1500 مترمربع، برای بازی پینت بال در نظر گرفته شده است. در این قسمت از برج، بازی پینت بال به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود و بازی‌ها تحت نظارت مستقیم یکی از اعضای تیم ملی پینت بال، به نام محمد عباس‌زاده انجام می‌گیرد. لازم به اشاره است که نورپردازی این زمین پینت بال فوق‌العاده بوده و شما می‌توانید تا نصفه‌شب هم از آن استفاده کنید.

پینت بال

رستوران گردان برج میلاد

بدون تردید، معروف‌ترین  و پرطرف‌دارترین قسمت برج میلاد، رستوران گردان آن است. این رستوران بسیار مجلل، لوکس و زیبا در طبقه ششم برج میلاد واقع شده و در این بخش از برج شما می‌توانید در ارتفاع ۲۷۶ متری از سطح زمین، با چشم‌اندازی جذاب به سمت پایتخت، غذایی باکیفیت و خوشمزه را نوش جان کرده و از شنیدن صدای دل‌نواز پیانو لذت ببرید.

جالب است بدانید که رستوران گردان برج میلاد تهران، دارای ۱۸۶۰ متر مساحت بوده و بزرگ‌ترین رستوران گردان در کل دنیا به حساب می‌آید.

این رستوران حدود ۴۰۰ نفر ظرفیت داشته و در سه وعده صبحانه، نهار و شام از مهمانان خود، پذیرایی می‌کند. البته باید اشاره کنیم که برای استفاده از رستوران گردان برج میلاد، شما باید حداقل ۴۸ ساعت قبل از حضور در رستوران رزرو خود را انجام دهید.

در حال حاضر برای تهیه وعده‌غذایی به‌صورت بوفه برای صبحانه باید ۶۰ هزار تومان پرداخت نمایید و قیمت وعده نهار و شام به ترتیب برابر با ۱۰۷ هزار و ۲۵۰ هزار تومان است.

رستوران گردان برج میلاد

سکوی دید باز

سکوی دید باز برج میلاد در طبقه هفتم این برج واقع شده و از محبوب‌ترین و بهترین تفریحات برج میلاد تهران محسوب می‌شود. بعضی از بازدیدکنندگان برج، این بخش را به نام بالکن برج میلاد می‌شناسند. دورتادور محیط سکوی دید باز با استفاده از فنس‌های خاصی محفوظ شده است؛ بنابراین نیازی نیست که از بابت خطرات احتمالی نگران باشید.

دوربین‌های مخصوصی در این سکو قرار گرفته است و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مناظر شهر تهران را تماشا کنید. توصیه می‌کنیم که در بازدید از برج میلاد، حتماً سری به سکوی دید باز بزنید.

سکوی دید باز

کاربازیا (از جمله تفریحات برج میلاد برای کودکان)

جالب است بدانید که تمامی تفریحات برج میلاد، به بزرگسالان اختصاص ندارد و کاربازیا محلی است که کودکان ۳ تا ۱۳ ساله می‌توانند ساعت‌ها در آنجا مشغول سرگرمی و بازی باشند. این قسمت برج نیز جزو بهترین تفریحات برج میلاد تهران به حساب می‌آید و کودکان می‌توانند مشاغل گوناگون را به شکل بازی و سرگرمی تجربه کرده و از همان دوران کودکی، میزان علاقه آنها  به هریک از مشاغل مشخص شود.

بیشتر بخوانید

کاربازیا یک زمین بازی کاملاً مجهز و حرفه‌ای است که کودکان می‌توانند در آن نقش کشاورز، دکتر، مکانیک، محقق، معمار، خلبان و غیره را بازی کنند.

همچنین باید بدانید  که زمین‌های بازی متنوعی همچون شن‌بازی، خانه بازی و پراک کودک نیز در این بخش برج میلاد وجود دارند و می‌توانند فرزندتان را ساعت‌ها سرگرم کنند. قیمت بلیط برج میلاد برای بازدید از کاربازیا ۵۰ هزار تومان بوده و در طبقه منفی یک واقع شده است.

کاربازیا (از جمله تفریحات برج میلاد برای کودکان)

سالن‌های سینمای برج میلاد تهران

بی شک برج میلاد تهران به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و تفریحی، باید مجهز به سالن سینما نیز باشد. در قسمت سالن‌های همایش برج میلاد تهران، چندین سالن مختلف سینمایی در نظر گرفته شده که مراجعه‌کنندگان ‌بتوانند در آنها فیلم‌های روز ایران را به تماشا بنشینند.

البته باید اشاره کنیم که در ساخت این سالن‌های سینمایی، جدیدترین تکنولوژی روز دنیا به‌کار رفته است و قطعاً این مجموعه یکی از سالن‌های سینمایی مجهز‌ ایران محسوب می‌شود. از جمله امکانات مهم این مجموعه، وجود پارکینگ در آن است؛ زیرا سه ‌طبقه برای پارکینگ مرکز همایش‌های برج میلاد اختصاص‌داده‌شده است و ظرفیت بسیار مناسبی برای پارک ماشین داراست.

جالب است بدانید که برج میلاد تهران چندین تالار و سالن مجزا به منظور میزبانی از انواع همایش‌های داخلی و بین‌المللی و گردهمایی‌ها دارد.

این مجموعه در ۹ طبقه طراحی شده و سالن اصلی آن ۱۶۰۰ صندلی دارد. البته سالن‌ها دارای ظرفیت‌های گوناگونی هستند و بر اساس نوع همایش، از امکانات متنوعی برخوردارند. بهتر است بدانید که کنسرت‌های مختلف هم در این سالن‌ها برگزار می‌شوند.

سالن‌های سینمای برج میلاد تهران

پارک دلفین‌ها

دلفیناریوم یا همان پارک دلفین‌های برج میلاد، نخستین پارک غیر ساحلی در خاورمیانه به حساب می‌آید که در بخش غربی برج میلاد واقع شده و  به‌صورت هم‌زمان می‌تواند میزبان بیش از ۷۰۰ نفر باشد. در این بخش از برج، دو دلفین آموزش‌دیده حضور دارند که برنامه‌هایی را در مدت‌زمان یک و نیم ساعت اجرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید

البته اخیراً یکی از دلفین‌های پارک برج میلاد از بین رفته و مسئولین قصد دارند تا دلفین آموزش‌دیده دیگری را جایگزین آن کنند. در ادامه مقاله بهترین تفریحات برج میلاد تهران باید بگوییم که هزینه بازدید از دلفیناریوم به‌ازای هر نفر ۵۰ هزار تومان بوده و ساعات کاری آن روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه‌ از ساعت 7 صبح تا ۹ شب است.

اتاق فرار انیگما

حدود سه سال از ورود سرگرمی اتاق فرار به ایران می‌گذرد؛ با این حال، این بازی موفق شده تا در همین مدت زمان کم، طرف‌داران فراوانی را به خود جذب کند.

به همین دلیل، شهرداری تهران، اتاق فرار انیگما را در برج میلاد راه‌اندازی کرده است که برنامه‌های متنوعی داشته و بازی‌های ترسناک و معمایی بسیاری را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید

قتل مرموز، کلبه وحشت، اتاق جنگ، روانی و رؤیا از جمله بازی‌هایی هستند که شما می‌توانید در اتاق فرار انیگمای برج میلاد تهران آنها را تجربه کنید. لازم است اشاره کنیم که در حال حاضر، هزینه ورودی اتاق فرار انیگما برج میلاد به‌ازای هر نفر ۵۰ هزار تومان است.

اتاق فرار انیگما

لیزریوم برج میلاد

لیزریوم را می‌توان یکی از بهترین تفریحات برج میلاد تهران دانست که در محل ورودی پارکینگ برج قرار دارد. توصیه می‌کنیم که حتماً سری به این قسمت از برج میلاد بزنید؛ چرا که هر 30 دقیقه یک نمایش جذاب لیزری به مدت ۱۵ دقیقه برگزار می‌شود و شما را هیجان‌زده می‌کند.

لیزریوم برج میلاد

سینما گیم برج میلاد

کودکان بالای ۷ سال، نوجوانان و افرادی که علاقه فراوانی به هیجان دارند، می‌توانند در سینما گیم برج میلاد تهران که تنها ۸ نفر ظرفیت دارد، سرگرمی هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. سالن سینما گیم با رقابت‌های متفاوت و افکت‌های متنوعی که برای افراد در نظر گرفته است، یکی از بهترین تفریحات برج میلاد تهران به حساب می‌آید.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی بهترین تفریحات برج میلاد تهران پرداختیم و تعدادی از این تفریح‌ها را برایتان معرفی کردیم تا شما عزیزان در هنگام مراجعه به برج میلاد بتوانید از این تفریح‌ها استفاده کرده و لذت ببرید.

قیمت تفریحات برج میلاد مناسب و معقول بوده و خرید بلیط برج میلاد و رزرو تفریحات برج میلاد هزینه چندان بالایی ندارد؛ بنابراین همه اقشار جامعه می‌توانند از این سرگرمی‌ها استفاده نمایند. از این که تا انتهای مقاله بهترین تفریحات برج میلاد تهران همراه ما بودید، از شما عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داریم.