تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

 آرامگاه خواجوی کرمانی 

آرامگاه خواجوی کرمانی در دامنه کوه صبوی، ابتدای جاده شیراز – اصفهان، تنگ الله اکبر قرار گرفته است.و برای رسیدن فقط کافی است به دروازه قرآن بروید. در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با آرامگاه خواجو در شیراز بیشتر آشنا شوید.

آرامگاه خواجوی کرمانی

معرفی آرامگاه خواجو

کمال‌الدین ابوالعطا معروف به خواجوی کرمانی دراستان کرمان در سال ۶۸۹ هجری قمری،  به دنیا آمد. خواجو از شاعران دوران مغول ودر سال ۷۵۲ هجری قمری در شهر شیراز از دنیا رفت.

اجاره روزانه خانه در تهران

 این آرامگاه به شماره ملی ۹۱۶، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

آرامگاه خواجوی کرمانی

آدرس ارامگاه خواجو

آرامگاه خواجوی کرمانی در دامنه کوه صبوی، ابتدای جاده شیراز – اصفهان، تنگ الله اکبر قرار دارد.

دسترسی آرامگاه

اگر از داخل شهر میخواید شروع کنید، به بلوار آیت الله ربانی یا بلوار هفت تنان بروید. ولی اگر بیرون شهرهستید، به  ورودی شهر، در بزرگراه مرودشت به شیرازبروید.

آرامگاه خواجوی کرمانی

خواجوی کرمانی کیست؟

خواجوی کرمانی در سال ۶۷۹ هجری قمری در کرمان به دنیا آمده در جوانی  علاقه به مسافرت و تحصیل داشته است.به جاهای همچون بیت‌المقدس، مصر، شام، حجاز و عراق سفر کرد.

آرامگاه خواجوی کرمانی

 خواجوی کرمانی مدتی در بغداد زیست.و باز به ایران برگشت و به شهر شیراز رفت.خواجو ارتباطی با اشخاصی بنامداشته است همچون کسانی نظیر  عماد فقیه کرمانی، سلمان ساوجی ، عبید زاکانی ، شیخ امین الدین بلیانی و خواجه حافظ شیرازی. او در سال ۷۵۲ هجری قمری در شهر شیرازفوت کرد. آرامگاه خواجو در سال ۱۳۱۵ هجری قمری، توسط اداره فرهنگ استان فارس ساخته شده است.

آرامگاه خواجوی کرمانی

آثار خواجوی کرمانی

این شاعر پرآوازه خطه کرمان غزل فارسی ایران است .حافظ شیرازیدر ابیات خود از او تاثیر گرفته است.از وی به‌عنوان شخصیت اثرگذار بر غزلیات حافظ نام برد.

آرامگاه خواجوی کرمانی

معماری آرامگاه خواجو  کرمانی

دوستون در بالا وپایین مقبره گزاشته شده بدون سقف و قبری وجود دارد که در آن اثر از وجود شخص داخل قبر نیس فقط  آیه‌ای از سوره‌ی الرحمن است. این آیه به خط ثلث نوشته شده است: «کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام»

آرامگاه خواجوی کرمانی

ساعات بازدید و بلیط آرامگاه خواجو کرمانی

از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

بهای بلیط در سال ۱۳۹۹، سه هزار تومان

بهترین زمان بازدید از آرامگاه خواجو کرمانی

بهترین زمان بازدید در شیفیت صبح است که بتوان به راحتی به عکاسی بپردازید.

آرامگاه خواجوی کرمانی

نقشه