تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آمفی تئاتر بدروم

بدروم یکی از شهرهای کوچک زیبا و جذاب ترکیه می باشد که به عنوان سرزمین آبی های ابدی لقب گرفته است و در ساحل دریا اژه قرار گرفته است. در نزدیکی شعاع سه کیلومتری از شهر زیبای بدروم بنای تاریخی آمفی تئاتر که به دوران قرن چهارم بر می گردد قرار دارد. این بنا یکی از دیدنی های پرطرفدار این شهر می باشد. در ادامه همراه مجله هم اقلیم باشید تا با آمفی تئاتر بدروم بیشتر آشنا شوید.

آمفی تئاتر بدروم یا همان تئاتر باستانی شهر، یکی از نمونه های فوق العاده از یک تئاتر کلاسیک یونانی است، که در بسیاری از شهر های یونانی می توانید ببینید. این آمفی تئاتر یکی از بقایایی یونانیان در آناتولی است، که با به قدرت رسیدن رومی ها مانند دیگر نقاط قلمرو یونان و روم به محلی با شکوه برای نبرد گلادیاتور ها تبدیل شد و شما ردپای گلادیاتورهای باستانی را در اینجا خواهید دید، از دیگر جاذبه این مکان نزدیکی به ساحل و چشم انداز زیبای دریای اژه است. صحنه ای که زیبایی طبیعی و تاریخی اش آن را فراموش نشدنی می سازد.

اجاره روزانه خانه در تهران

آمفی تئاتر بدروم

آمفی تئاتر تقریباً از سال 1973 میلادی به یک موزه با فضای باز تبدیل شده هر چند که یک مکان قشنگ با منظره ای وسیع و زیبا دارد اما امروزه به مکانی برای کنسرت یا مراسمات فرهنگی یا جشن ها خصوصاً در فصل تابستان تبدیل شده است. آمفی تئاتر بدروم یادآور خاطرات گلادیاتورها نیز است و مکانی جالب برای گردشگران، که در لیست دیدنی های بدروم است.

معماری این بنا به سبک یونانی می باشد که بخاطر اجرای تئاتر و برگزاری مسابقات گلادیاتور در شهر بدروم ساخته شد. در این بنا نام اسم کسانی که در ساختش دست داشتند روی صندلی سنگی هایش حکاکی شده است.

آمفی تئاتر بدروم

این بنای باشکوه دارای ۱۳۰۰۰ نفر گنجایش بوده ، ساختار بی نظیری دارد و چشم انداز زیبایی اطراف آن را احاطه کرده است. سالن آمفی تئاتر بدروم یک شاهکار معماری است که با سبک کلاسیک یونانی ساخته شده و در زمان پادشاهی شاه ماسولوس طراحی و بنا شده است که در آن دوره تاریخی، محلی برای مبارزات گلادیاتورها بوده و بعد از آن برای نمایش های تئاتر نیز از آن استفاده می شده است که دارای ۳ بخش اصلی است.

از نکات جالب این است که نام اشخاصی که در ساخت این سازه نقشی داشتند بر روی صندلی های سنگی حک شده و از آنها قدردانی شده است. قلعه سنت پیتر، ایلاند، جزیره کاراآدا و در روز حتی جزیره یونانی کوز از مناظر دیدنی هستند که از آمفی تئاتر بدروم قابل مشاهده هستند.