تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ایستر آیلندز

ایستر آیلندز، در جزیره راپانوی مجلسه بزرگی سر از خاک بیرون آوردندکه رهبران این جزیره نشان می دهند.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این مجسمه غول پیکر در جزیره راپا نوی  بیشتر آشنا شوید.

 

اجاره روزانه خانه در تهران

پیکر مجسمه ایستر

جزیره ایستر دور افتاده ترین جزیره بر روی کره زمین است،در حدود 1289 مایلی جزیره پیتکرن در جنوب شرقی اقیانوس آرام قرار دارد.

طبیعت ایستر آیلندز

معرفی مجسمه ایستر آیلندز

این مجسمه های سنتی با نام موی  moai  شناخته می شوند در بین سال1100 تا1500 بعد از میلاد مسیح،این اثار توسط مردم و از سنگ آتشفشانی ساخته شد است.

این مجسمه ها از نظر اندازه با هم فرق می کنند،ولی بزرگترین آن به 10 متر ارتفاع دارد و دلیل ساختن همچین مجسمه قول پیکری ناشناخته ماند است. ولی به نظر می رسد بومیان منطقه وقتی بزرگی از دنیا می رفت مجسمه به دلیل یاد او برش می دادند.

ایستر آیلندز

مجسمه سازان با اب ریختن بر رو گداز داخل آتشفشانی به آنها شکل می دادند. برای ساختن آنها نیاز به 6 مجسمه ساز دارد یکسال زمان میبرد.

این مجسمه ها در کنار جزیره نصب شد و برخی به صورت پراکنده در جزیره یافت شد است. وزن هر کدام 18 تن است.

و جابه جا کردن آنها در قدیم و حال حاضر بسیار مشکل است.این مجسمه توسط مهاجران اروپایی در سال1722 کشف شد.

و مطالعه بیشماری بر روی آن صورت گرفته است.در کاوش ها مشخص شد این سر ها به بدن هایی متصل شدندولی بدن های آن در زمین است.که به دلیل رانش زمین در گذشته مشخص شد.

ایستر آیلندز

اقا تیلبورگ در باره این مجسمه ها سخنرای ها و مقالات نوشت و توسط مجهز ترین آمکانات درباره این مجسمه ها مستند سازی کند. هنگامی که عکس در وبسایت EISP  منتشر کرد بازدید دوبرابر شد. و میگوید: سرهای بزرگ بر روی خاک بدن های نیز دارند،من خیلی خوشحالم که تونستن این راز را با شما در میان بگزارم.

او گفت در زیر پایک مجسمه یک سنگ امضا شد از جنس پازالت و یک نقاشی به شکل هلال رنگ قهوه  بر روی ان است.وقتی که بیشتر دقت کردند دیدند که بر روی همه این مجسمه این امضا وجود دارد.

ایستر آیلندز

اینکه بومیان چگونه این مجسمه جابه جا می کردند نامشخص است،در بعضی از افسانه به گونه تعریف می شود که مجسمه ها به محل مورد نظر خود می رفتند.

شاید نیز با طناب آن را جابه جا می کردند.ولی پایه بزرگی دارند که لبه ها شکسته شده به احتمال کشیده شدن آن بر روی زمین و….

در سال 1998 تیلبورگ تلاش کرد یک نمونه تقلبی از آن را بسازد برای این کار 60 مرد تلاش کردند تا ماکت بر روی سورتمه 100 متر جابه جا کردند.

ولی بسیاری از سوال های تیلبورگ بی جواب ماند. ولی بومیان هیجوقت سوال بی جواب نداشته اند.

یک تور لیدر جوان و بومی می گوید:ما متعقدیم این مجسمه ها بر روی زمین راه می رفتند این باور به قرن ها پیش برمیگردد.

ایستر آیلندز