تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تور مجازی یکی از روش‌های جدید و رسانه‌ای منحصربه‌فرد بوده و برای معرفی خدمات، امکانات و توانایی‌های هر نوع مرکز کسب‌وکار و خدمات گوناگون، قابل ارائه است. امروزه با توجه به گسترش امکانات تصویربرداری تور مجازی، عکاسان حرفه‌ای در جای‌جای جهان مشغول ثبت تصاویر پانورامای 360 درجه و خلق تورهای مجازی خارق‌العاده از مکان‌های خدماتی و دیدنی هستند. در این مطلب قصد داریم بهترین تور مجازی ایران و دنیا را برای شما عزیزان معرفی کنیم و به پرسش شما درباره تور مجازی چیست؟ پاسخ دهیم. پس در صورت تمایل به گشت‌وگذار مجازی در کره زمین و حتی فراتر از آن یعنی تور مجازی فضا، تا انتهای مقاله بهترین تور مجازی ایران و دنیا همراه با مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

تور مجازی چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، تور مجازی روش جدیدی برای معرفی و اطلاع رسانی مکان‌های گردشگری و دیدنی، صنوف و کسب‌وکارهای مختلف است. این راهکار گردشگری و تبلیغاتی، مبتنی بر نمایش فضاهای گوناگون به‌صورت فراگیر و ۳۶۰ درجه به تماشاگران بوده؛ در این روش با تماشای تصاویر شبیه‌سازی‌شده، بازدیدکننده با مشاهده جزئیات متعدد در فضای مدنظر، احساس گردش و حضور در از آن فضا را خواهد داشت.

اجاره روزانه خانه در تهران

برخلاف کلیپ‌های ویدئویی، کارگردان تورهای مجازی خود کاربران هستند و به‌آسانی می‌توانند با چرخاندن تصاویر، زاویه دلخواهشان را تماشا کنند. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های تور مجازی، قابلیت تجمیع اشکال گوناگون داده‌ها و ارائه آنها به مخاطبان در قالب پکیج چندرسانه‌ای است. این داده‌ها شامل فیلم و کلیپ، عکس، نقشه و پلان، موسیقی و توضیحات متنی  می‌باشد؛ در واقع با جای‌گذاری این داده‌ها و اطلاعات بر روی تصاویر ۳۶۰ درجه ثبت شده، می‌توان همه جزئیات لازم درباره یک فضا را در اختیار تماشاکنندگان قرار داد.

بینندگان تور مجازی می‌توانند از هر جایی، فضای مکان معرفی شده را در بهترین کیفیت تماشا کنند و ضمن بازدید از محیط، با مکان‌های دیدنی، کالاهای قابل ارائه و خدمات محیط موردنظر خود آشنا شوند. باید اشاره نماییم که ساختار تور مجازی تلفیقی از طراحی دیجیتال، عکاسی صنعتی و برنامه‌نویسی است.

به این صورت که تصاویر و فیلم‌های متعددی از فضای موردنظر ثبت می‌شوند و در ادامه با ترکیب تصاویر ثبت شده در محیط کاربری تور مجازی و چینش اطلاعات موردنظر، خروجی نهایی تور آماده می‌شود. خروجی‌های تور مجازی برای همه سیستم‌های عامل مانند اندروید، ویندوز و مک قابل‌تهیه است؛ ولی رایج‌ترین روش خروجی پروژه‌های تور مجازی، مخصوص موبایل و وب است که اغلب با فرمت html5 ارائه می‌شود.

تور مجازی موزه آلبرتینا، وین

موزه آلبرتینا یا به‌اصطلاح انگلیسی Albertina Museum  در شهر وین واقع شده و  شامل چهار مجموعه هنر گرافیک، هنر مدرن، عکاسی و معماری می‌شود. در قسمت هنر گرافیک این موزه بیش از پنجاه‌هزار طراحی و نقاشی آبرنگ را از هنرمندانی همچون داوینچی، میکل‌آنژ، رافائل  و… مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید

مجموعه هنر مدرن به آثاری از اساتید هنرمند اروپایی در قرون ۱۹، ۲۰ و ۲۱ میلادی می‌پردازد و شامل نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از هنرمندان مشهوری مثل پیکاسو، سزان، مونه، مگریت و… می‌شود. بخش عکاسی هم متشکل از حدود ۱۰۰ هزار عکس از دهه ۱۸۵۰ تاکنون است و  بخش معماری موزه آلبرتینا نیز اختصاص به طرح‌های معماری از قرن ۱۶ تا به امروز دارد. شما می‌توانید از این موزه در تور مجازی خارجی بازدید کنید و آثار هنرمندانه و تاریخی آن را به تماشا بنشینید.

تور مجازی موزه آلبرتینا، وین

تور مجازی برج میلاد، تهران

برج میلاد یکی از مکان‌های تفریحی گردشگری شهر تهران به حساب می‌آید؛ جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و تفریحی فراوانی در این برج وجود دارند. برج میلاد بلندترین بنای شهر تهران است که ارتفاع آن به 435 متر می‌رسد.

در تور مجازی تهران شما می‌توانید از محوطه برج و حتی طبقات بالا بازدید کرده و ضمن بازدید از گنبد آسمان، شهر تهران را از نمایی 360 درجه و چشم‌اندازی خارق‌العاده تماشا کنید. جالب است بدانید که تور مجازی برج میلاد بهترین تور مجازی ایران محسوب می‌شود.

تور مجازی برج میلاد، تهران

تور مجازی گالری اوفیزی، فلورانس

در ادامه بهترین تور مجازی به معرفی موزه Uffizi Gallery پرداخته‌ایم که به‌صورت هزارتویی بلند از اتاق‌هاست. در تور مجازی این موزه آثار هنری جذابی به ترتیب زمان به نمایش گذاشته‌ شده‌اند. شما در بازدید از تور مجازی گالری اوفیزی با ساختمانی «U» شکلی مواجه خواهید شد که هرگز به قصد موزه ساخته نشده.

کوزیمو دِ مدیچی به معمار محبوب خود یعنی «جورجو وازاری» اعتماد کرد تا بنایی زیبا و با عظمت در کنار «کاخ وِکیو» (Palazzo Vecchio) بسازد که مکانی برای میزبانی از حاکمان، اجلاس اصناف فلورانسی، اداره‌های قضایی و یک تئاتر بزرگ باشد.

تور مجازی گالری اوفیزی، فلورانس

تور مجازی موزه رایکس، آمستردام

یکی از بهترین تور مجازی دنیا از موزه ملی آمستردام ساخته شده است. این مکان به موزه امپراتوری و موزهٔ رایکس معروف شده و همچنین یکی از غنی‌ترین موزه‌های اروپا و بزرگ‌ترین موزه هلند محسوب می‌شود. موزه رایکس در میدان موزه در آمستردام واقع شده و جایگاه آثار فرهنگی و هنری بسیاری است.

باید بگوییم که در موزه ملی آمستردام تقریباً یک میلیون اثر هنری وجود دارد که از سال‌های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ به‌جامانده و از این تعداد حدود 8 هزار اثر به نمایش عمومی درآمده است. همچنین موزه رایکس بخش کوچکی از هنر آسیا را هم در خود دارد. شما در تور مجازی موزه مذکور می‌توانید این آثار تاریخی زیبا را تماشا کنید.

تور مجازی موزه رایکس، آمستردام

تور مجازی ترسناک شهر ارواح در کشور نامیبیا

یکی از بهترین تور مجازی که برای دوستداران هیجان و وحشت آن را پیشنهاد می‌کنیم.  تور مجازی شهر کلمنس کوپ، است که در کشور نامیبیا واقع شده، شما می‌توانید با بازدید از این تور تجربه سفر به شهر ارواح را کسب کنید. برای اطلاعات بیشتر در این باره باید بگوییم که در دهه ۵۰ میلادی، شهر کلمنس کوپ به طور کامل تخلیه شد؛ ولی نمی‌توان آن را منطقه‌ای متروکه دانست.

بیشتر بخوانید

زیرا کلمنس کوپ هم اکنون  یکی از جاهای دیدنی نامیبیا به حساب می‌آید و مردم از آن با نام شهر ارواح یاد می‌کنند. شهر ارواح در محدوده کویر «نامیب» واقع شده و محدوده‌ای به وسعت ۲۶ هزار کیلومترمربع را در بر می‌گیرد. امروزه اراضی این شهر، متعلق به یک شرکت حفاری الماس است. با این حال فقط 5 درصد از این اراضی  دارای الماس هستند.

تور مجازی ترسناک شهر ارواح در کشور نامیبیا

تور مجازی فضا

تور مجازی فضا شرایطی را فراهم کرده تا افرادی که علاقه‌مند به تماشای محیط خارج از جو هستند، بتوانند فضا را با کیفیتی بسیار مطلوب تماشا کنند و یک تجربه نزدیک به واقعیت از تماشای محیط خارج از جو زمین داشته باشند. بدون شک تور مجازی فضا بهترین تور مجازی ایران و دنیا به حساب می‌آید.

به همین دلیل، بخشی از وب‌سایت ناسا، شرایطی را فراهم آورده تا علاقه‌مندان به فضا بتوانند از این قسمت مناظری از آن‌سوی کره زمین را به‌صورت ویدئوهای 360 درجه تماشا نمایند.

حدود سه دهه است که دانشمندان علوم فضایی وجود قمرها، ستارگان، کرات و سیارات دیگر را تأیید کرده‌اند و در طی سالیان اخیر، سیارات و ستاره‌های بسیاری توسط چند تلسکوپ  همچون  Kepler، کشف شده‌اند. با این وجود اصلی‌ترین مشکلی که این سیارات و ستاره‌ها دارند این است که انسان‌های عادی قادر نیستند وجود بسیاری از آن‌ها را به‌خوبی درک کنند.

تور مجازی فضا

نگارخانهٔ ملی لندن

نگارخانهٔ ملی لندن یا به‌ اصطلاح انگلیسی London’s National Gallery، نام یکی از موزه‌های مشهور دنیا در زمینه نقاشی است. این نگارخانه در سال ۱۸۲۴ میلادی در کشور انگلیس و شهر لندن تأسیس شده و امروزه گنجینه‌ای با بیش از ۲٬۳۰۰ تابلوی نقاشی کم‌نظیر از قرن سیزدهم تا قرن نوزدهم میلادی را داراست.

در صورتی که علاقه‌مند به بازدید از مکان‌های تاریخی هستید، می‌توانید تور نگارخانهٔ ملی لندن را به‌عنوان بهترین تور مجازی تماشا کنید و لذت ببرید. شما با تماشای این تور مجازی بدون شک حس حضور در این منطقه را تجربه خواهید کرد.

نگارخانهٔ ملی لندن

تور مجازی شهربازی و استخر

تور مجازی استخر و شهربازی نیز از دیگر انواع تور مجازی است که در بیشتر مراکز تفریحی تهران و شهرستان‌ها یافت می‌شود. شرکت در این تورها لذت و هیجانی شبیه به واقعیت را به شما منتقل می‌کند. بازدید از باغ‌وحش مجازی نیز از دیگر هیجان‌هایی است که می‌توانید آن را تجربه کنید.

تور مجازی شهربازی و استخر

تور مجازی جزیره کیش

جزیره کیش به علت ماهیت گردشگری که دارد، در سال‌های اخیر موردتوجه بسیار از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته‌ است. علاوه بر آثار تاریخی، پارک‌های ساحلی و تفریحی همچون پارک هنر، سواحل ماسه‌ای مرجانی، کلبه هور، باغ‌وحش، تم پارک آبی اوشن، دلفیناریوم، منطقه جنگلی آهوان آزاد، ساحل مرجانی، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، شهر زیر زمینی کاریز، انواع کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر جاذبه‌های گردشگری کیش هستند.

بیشتر بخوانید

به علت وجود چنین جاذبه‌هایی جزیره کیش از سوی سازمان گردشگری به‌عنوان چهارمین مقصد گردشگری در بخش جنوب غربی قاره آسیا اعلام شده است. اگر جزو افرادی هستید که بنا به هر علتی نمی‌توانید از نزدیک جاذبه‌های این جزیره زیبا را تماشا کنید، توصیه می‌کنیم که در تور مجازی کیش شرکت کنید و از مشاهده زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید.

تور مجازی جزیره کیش

جمع‌بندی

همان گونه که مستحضرید در این مطلب به تعریف تور مجازی پرداختیم و تعدادی از تورهای مجازی که شما می‌توانید در آنها شرکت کنید را معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که به‌صورت مجازی در این تورها شرکت نمایید و از تماشای زیبایی‌های ایران و جهان غافل نشوید. علاوه بر این، در بسیاری از مراکز تفریحی و شهربازی‌های کشورمان، تورهای مجازی برگزار می‌شوند که شما را به شکل‌هایی بسیار شبیه واقعیت هیجان‌زده می‌کنند.

در این میان باید بگوییم که بازی‌های تور مجازی نیز بسیار سرگرم‌کننده هستند و افرادی که تمایل به مسائل هیجان‌انگیز دارند، نباید چنین فرصتی را از دست بدهند. از این که تا انتهای مقاله بهترین تور مجازی همراهمان بودید، از شما کمال تشکر و قدردانی را داریم.