تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مسجد جامع مکی

مسجد جامع مکی ،جز بزرگترین مساجد جهان اسلام  و مشهورترین برای اهل سنت به شمار می رود که در شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این مسجد بسیار مهم برای اهل سنت بیشتر آشنا شوید.

مسجد جامع مکی

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی مسجد جامع مکی

مشهور ترین مسجد اهل سنت و یکی از بزرگترین مساجد جهان اسلام به شمار می رود که در زاهدان قرار دارد مسجد مکی با بیش از 50 سال قدمت که به دستور و توسط مولاناعبدالعزیز بنا گردید است.

مسجد جامع مکی

معماری مسجد مکی

 سبک معماری این مسجد به عثمانی برمیگردد. و مساحت مسجد به 320000 متر میرسد. این مسجد به قدری بزرگ است که نما بیرونی آن را در خیابان های مجاور قابل مشاهد است. این مسجد بسیار پر اهمیت برای همه اهل سنت است.

این مسجد دارای چهار منار بزرگ و 52 گنبداست ارتفاع نیز به 46 متر می رسد. نمای بیرونی مسجد جامع مشابه مسجد سلطان احمد در ترکیه است،و فضا داخلی به مسجد النبی در مدینه و….

مسجد جامع مکی

در سال 1370 مسجد در سه طبقه زیر زمین طبقه اول و همکف شروع شد و 20 سال طول انجامید و در سال1390 با معماری شگفت انگیز و متفاوت توسعه مرحله بدی شروع شد.

و در حال حاضر نیز نما داخلی و بیرونی در حال انجام است.این مسجد توسط مولاناعبدالعزیز بنیان گذاری شد و پس از رحلت ایشان مدیریت به شیخ مولانا عبدالحمید رسید.

مردم زاهدان این باور را قبول دارند که مسجد ها باید توسط خود نمازگزارن ساخته شود و هزینه ساخت این مسجد نیز توسط مردم اهل سنت زاهدان تامین می شود.هیج هزینه از سازمان های دولتی گرفته و دریافت نشده است.

مسجد جامع مکی

آدرس مسجد جامع مکی : 

استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، خیابان خیام

بهترین زمان برای بازید:

این مسجد شبانه روزی است و هر زمان می توانید آن را ببینید.

تلفن مسجد جامع مکی  : 

054 3343 7740

مسجد جامع مکی

مقالات بیشتری بخوانید