تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

باغ ملی شیراز

باغ ملی شیراز یکی از جاهای دیدنی شیراز در استان فارس است . زمین اطراف در قرن هشتم صحرا مصلا بود است و با گذر زمان به ساختمان تبدیل شده اند.و بخشی از آن نیز به باغ ملی تبدیل شده است این باغ در رو به رو آرامگاه حافظ قرار دارد.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این باغ در شهر شیراز بیشتر آشنا شوید.

باغ ملی شیراز

اجاره روزانه خانه در تهران

آدرس باغ ملی

استان فارس، شهر شیراز،چهار راه حافظیه،و تا ورزشگاه حافظیه دارد.

دسترسی به باغ

از فلکه گاز همه تاکسی ها به سمت حافظیه می روند. با خودرو شخصی از سمت دروازه قران واد هفت تنان شده و بعد از 500 متر به خیابان چهل مقام وارد می شویدو تا چهار راه ادبیات ادامه دهید.

باغ ملی شیراز

تاریخچه باغ ملی شیراز

در این باغ درخت کهنسال و زیبای حافظ در سال 1315 خورشید این باغ بازسازی شد.در دوره قاجاریه قبرستانی به نام جوان اباد در جنوب باغ قرار گرفته و بقعه علب بن حمزه ادامه دارد.این گورستان در1316 بازسازی شد و جزو باغ محسوب شد و تا سال 1365  از ان به عنوان باغ وحش استفاده می شود.اما پس از انتقال به آب باریک به مرمت پرداختند این محیط پر از درختان نارنج است و در اردبهشت هر سال بوی بهار نارنج در این باغ می پیچد.و در چند سال اخیر فواره های نصب شد.

باغ ملی شیراز

بخش‌های باغ ملی

در سر در سه قوس از آجر در مرکز باغ میدانی قرار گرفته است. و چهار حوض به شکل قلب وجود دارد.در وسط باغچه مدور قرار گرفته است. یک ستون از سنگ در وسط آن ، و چهار جهت آن اشعار حافظ و سعدی و امام خمینی نوشته شده است.

باغ ملی شیراز

کانون فکری کودکان احداث شده در ضلع شمالی باغ ،فرهنگسرا نیز در ضلع جنوبی تاسیس شده و طرح بازسازی آن 1368 در اسفند انجام شد.

باغ ملی شیراز

ساعات بازدید و بلیط باغ ملی

در تمام ساعت شما می توانید به همراه عزیزان خود از این باغ ملی در شیراز دیدن کنید.

باغ ملی شیراز

بهترین زمان بازدید از باغ ملی

در فصول پاییز رنگ درختان به نارنجی و زرد تبدیل می شودو در فصل بهار در باغ عطر بهار نارنج می پیچد. بهترین زمان در فصل بهار است.

باغ ملی شیراز