از مهم‌ترین دغدغه افرادی که قصد دارند برای سفر و گذران اوقات فراغت به ترکیه بروند این است که برای سفر به ترکیه چند لیر لازم است. پاسخ این سوال به‌ویژه برای آن دسته از افرادی که برای اولین بار به این کشور توریستی و گردشگری سفر می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. برای برآورد این موضوع که برای رفتن به ترکیه چقدر پول لازم است باید ابتدا هزینه‌های اصلی و سپس هزینه‌های جانبی سفر چند روزه خود را پیش‌بینی کرده و بودجه کافی به‌همراه داشته باشید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب به بررسی هزینه‌هایی که در سفر به ترکیه باید پرداخت کنید، می‌پردازیم.

برای سفر به ترکیه چند لیر لازم است؟

هزینه های ضروری سفر به ترکیه

به‌طور کلی این سوال که برای سفر به ترکیه چند لیر لازم است، ذهن تمام افرادی که قصد سفر به این مقصد گردشگری زیبا و شگفت‌انگیز را دارند، درگیر کرده است. اما نگران نباشید، زیرا با بررسی هزینه‌های اصلی که قابل پیش‌بینی نیز هست، می‌توانید بودجه‌ای که برای سفر به ترکیه نیاز دارید را مشخص کنید. برخی از هزینه‌های ضروری سفر به ترکیه شامل موارد زیر است:

قیمت بلیط هواپیما

یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که برای سفر به ترکیه باید پرداخت کنید، تهیه بلیط هواپیما است. اما این مبلغ بسته به زمان پرواز، کلاس پرواز و همچنین ایرلاین موردنظر شما، متفاوت و متغیر است. به‌عنوان مثال بلیط هواپیما در زمان‌های پرتردد و توریست‌پذیر بیشتر از روزهای عادی است. بنابراین بعد از مشخص کردن زمان سفر خود برای استعلام قیمت بلیط هواپیما به مقصد استانبول، اقدام کنید.

هزینه های سفر هوایی به ترکیه چقدر است؟

هزینه اقامت در هتل های استانبول ترکیه

هزینه رزرو هتل و اقامت در طول سفر به ترکیه نیز از هزینه‌های اصلی و ضروری محسوب می‌شود. قیمت هتل های استانبول با توجه‌به موقعیت مکانی هتل، امکانات تفریحی، خدمات رفاهی و همچنین زمان سفر شما، مشخص می‌شود. بنابراین دست شما برای انتخاب هتل با توجه به بودجه‌ای که برای آن درنظر گرفته‌اید، باز است. توصیه می‌شود که برای رزرو هتل در استانبول حتما از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنید و پیش از پرداخت وجه، امکانات رفاهی آن را بررسی کرده و نظرات مسافران قبلی را بخوانید. حدود قیمت یک شب اقامت در واحدهای اقامتی مختلف در هتل‌های استانبول به شرح زیر است:

  • هزینه اقامت در هاستل استاندارد، یک تخته و با موقعیت مرکزی: ۳۰۰ لیر ترکیه
  • هزینه اقامت در هتل متوسط و با موقعیت مرکزی:۱۰۰۰ لیر ترکیه
  • هزینه اقامت در یک بوتیک هتل با صبحانه ترکی و امکاناتی مانند حمام ترکی:۲۵۰۰ لیر ترکیه
  • هزینه اقامت در یک آپارتمان استودیویی خصوصی:۱۶۰۰ لیر ترکیه

هزینه حمل و نقل در ترکیه

برای رسیدن‌به پاسخ دقیق این سوال که برای سفر به ترکیه چند لیر لازم است، باید هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل را نیز درنظر بگیرید. بهترین و به‌صرفه‌ترین راه این است که از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید که در سطح شهر در حال خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران هستند. اما به‌طور کلی برای طی مسافت طولانی با تاکسی حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ لیر و برای مسیرهای کوتاه حدود ۲۰ الی ۵۰ لیر نیاز است. اما این رقم با خرید استانبول کارت و استفاده از آن، به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل و رفت‌وآمد خود در ترکیه، پیشنهاد ما این است که یک استانبول کارت را که قیمت آن ۱۰ لیر است، خریداری کرده و برای تمام وسایل نقیله عمومی از آن استفاده کنید. نکته جالب این است که از یک استانبول کارت می‌توانید به صورت اشتراکی و برای پنج نفر استفاده کنیید. هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی با استانبول کارت به شرح زیر است:

  • کرایه مترو، اتوبوس و کشتی: ۷.۶۷ لیر ترکیه
  • کرایه تاکسی زرد:۳۰-۸۰ لیر ترکیه
  • کرایه ماشین شخصی به ازای هر یک روز: از ۳۶۵ لیر ترکیه

توجه داشته باشید که تاکسی‌های استانبول با سه رنگ مختلف تفکیک می‌شوند که قیمت آنها نیز متغیر است، به این شکل که:

  • تاکسی زرد، تاکسی معمولی و استاندارد که قیمت آن از همه پایین‌تر و به‌صرفه‌تر است.
  • تاکسی فیروزه‌ای یا همان پریمیوم که قیمت آن به‌طور متوسط، ۲۰ درصد بیشتر است.
  • تاکسی مشکی یا همان تاکسی لوکس که قیمت کرایه آن دو برابر است.

هزینه های غذا و نوشیدنی

پیش‌بینی این موضوع که برای سفر به استانبول چند لیر لازم است، شامل هزینه‌های غذا، نوشیدنی و میان وعده‌ها نیز می‌شود. برای کاهش هزینه‌های غذا و نوشیدنی خود، هتلی را انتخاب کنید که صبحانه آن رایگان باشد. برای صرف هر وعده ناهار و شام در یک رستوران متوسط باید مبلغی حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ لیر را درنظر بگیرید. البته از این نکته غافل نشوید که اگر بودجه سفر شما کم است، می‌توانید یک وعده غذای ۱۵ لیر هم انتخاب کنید. حدود هزینه‌های غذا و نوشیدنی شما در استانبول شامل موارد زیر است:

  • هزینه یک فنجان چای در یک کافه معمولی: ۳ لیر ترکیه
  • هزینه یک فنجان قهوه ترک: ۷ لیر ترکیه
  • هزینه یک فنجان لاته و آیس آمریکانو در یک کافه شیک: ۳۵ لیر ترکیه
  • صبحانه ترکی استانبولی: ۹۰-۱۵۰ لیر ترکیه
  • هزینه غذا در یک رستوران متوسط (برای دو نفر): ۲۰۰-۳۶۰ لیر ترکیه
  • هزینه غذای در یک کافه یا رستوران بین‌المللی (برای دو نفر): ۳۵۰-۵۰۰ لیر ترکیه
  • هزینه غذای خیابانی استانبول: ۴۰ لیر ترکیه
  • هزینه یک تکه باقلوا ترکی: ۱۴ لیر ترکیه
  • هزینه آبمیوه تازه: ۱۵ لیر ترکیه
  • هزینه یک بطری کوچک آب معدنی: ۴ لیر

بازدید از جاذبه های دیدنی و گردشگری ترکیه

هزینه بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی

دلیل اصلی سفر شما به ترکیه، گشت‌وگذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آن است، پس در بررسی این موضوع که برای سفر به ترکیه چند لیر لازم است، حتما هزینه بلیط مکان‌های دیدنی و تفریحی را نیز لحاظ کنید. برای این کار ابتدا مدت زمان سفر خود و همچنین جاهایی که علاقه بیشتری به بازدید از آن را دارید، مشخص کنید، تا به این شکل بتوانید هزینه کلی تفریحات خود را تخمین بزنید. هزینه بلیط مکان‌های تفریحی و پرطرفدار استانبول عبارت است از:

هزینه بازدید از برج گالاتا: ۱۳۰ لیر ترکیه

بلیط بازدید از دراویش چرخان: ۵۴۵ لیر ترکیه

حمام لوکس یا همان حمام خصوصی: ۷۰۰-۸۰۰ لیر ترکیه

حمام عمومی: ۱۲۵ لیر ترکیه

هزینه کشتی کروز ( در تنگه بسفر): ۱۰۰۰ لیر ترکیه

ترکیه؛ کشوری زیبا و توریست پذیر

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی این موضوع که برای رفتن به ترکیه چقدر پول لازم است، پرداختیم تا به این شکل بتوانید بودجه موردنیاز برای تجربه سفری بی‌دردسر و مفرح را پیش‌بینی کنید. برای پاسخ به این سوال که برای سفر به ترکیه چند لیر لازم است، باید ابتدا بدانید که هزینه‌های ضروری پیش‌روی شما کدام است و برای هر کدام چقدر پول لازم است. همچنین تعداد روزهای سفر شما نیز در هزینه‌های کلی سفر به ترکیه نقش مهمی دارد. توصیه می‌شود قبل از سفر، هزینه‌های اصلی و جانبی را بررسی کنید، به‌ویژه اگر قصد دارید سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. این کار به شما در مدیریت پول در طول سفر نیز کمک می‌کند.