تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

به طور تقریبی، حدود 250 میلیون نفر در دنیا، مهاجر هستند؛ در واقع این افراد در کشور مادری خود زندگی نمی‌کنند. البته به دست آوردن آمار دقیق تعداد مهاجران امری دشوار و تقریباً غیرممکن است. در صورتی که شما نیز خواهان مهاجرت هستید و قصد دارید که اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، احتمالاً یکی از مهم‌ترین پرسش‌های شما این باشد که چه کشورهایی برای مهاجرت ایرانیان بهتر هستند؟ یا ایرانی ها بیشتر به کجا مهاجرت می‌کنند؟ اگر می‌خواهید به پاسخ پرسش‌هایی از این قبیل دست یابید، تا انتهای این مقاله درباره راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها همراهمان باشید.

آمریکا

جالب است بدانید که در ایالات متحده آمریکا حدود 1 میلیون و 900 هزار نفر (نزدیک به 2 میلیون نفر) جمعیت ایرانی وجود دارد؛ بنابراین این کشور از نظر وجود تعداد مهاجران ایرانی در رتبه نخست جهانی است. بزرگ‌ترین موج مهاجرت ایرانیان به ایالات متحده از سال 1979 میلادی به بعد اتفاق افتاده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

آمار جالب دیگری که باید بیان کنیم این که حدوداً 850 هزار نفر از این جمعیت در ایالت کالیفرنیا و عموماً در شهر لس‌آنجلس ساکن شده‌اند؛ به همین دلیل نام “تهرانجلس” در لیست لقب‌های شهر لس‌آنجلس نیز دیده می‌شود.

البته در نظر داشته باشید که قرارگرفتن آمریکا در رتبه اول از لحاظ میزبانی جمعیت مهاجر ایرانی جای تعجب ندارد؛ زیرا این کشور به سرزمین مهاجرپذیری، چندملیتی و چندفرهنگی مشهور بوده و رتبه اول بودن آن از نظر تعداد جمعیت مهاجر، درمورد اغلب کشورهای دیگر جهان هم دقیقاً صادق است.

آمریکا

کانادا

در ادامه پاسخ به سؤال ایرانی ها بیشتر به کجا مهاجرت می‌کنند؟  باید بگوییم که کانادا را می‌توانیم گزینه جایگزین آمریکا برای ایرانیان معرفی کنیم. بعد از اعمال قوانین سخت‌گیرانه کشور آمریکا باهدف جلوگیری از ورود ایرانیان به این کشور، کانادا به گزینه‌ای محبوب در میان مهاجران ایرانی تبدیل شد؛ چرا که این کشور از هر لحاظ شباهت‌های فراوانی به آمریکا دارد.

کانادا نیز همچون آمریکا از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است و مهاجران بخش عمده‌ای از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین مهاجران می‌توانند به‌سرعت با شرایط زندگی در این کشور سازگار شوند.

علاوه بر این موارد، به دلیل وجود برنامه‌های مهاجرتی متنوع در کشور کانادا، شرایط مناسبی برای مهاجرت به این کشور فراهم شده است. در صورتی که هیچ‌کدام از خانواده و یا اقوامتان در کانادا نباشند هم شما می‌توانید شانس خود را برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری به کانادا امتحان کنید.

در چند سال اخیر مهاجرت تحصیلی به کانادا به‌شدت در میان دانشجویان ایرانی محبوب شده و با سرعت زیادی تعداد دانشجویان ایرانی مقیم کانادا روبه‌افزایش است. از دلایل این موضوع می‌توانیم به وجود تعداد زیاد دانشگاه معتبر در این کشور و فراهم بودن شرایط مناسب زندگی دانشجویی در کانادا اشاره کنیم.

به‌منظور مهاجرت کاری به کانادا نیز شما می‌توانید شانستان را از طریق برنامه‌های اسکیل ورکر کانادا مانند برنامه نامزدی استانی و طرح نیروی کار ماهر فدرال امتحان کنید.

کانادا

انگلستان

از سال 1979 میلادی، یعنی بعد از انقلاب اسلامی موج مهاجرت ایرانیان به بریتانیا آغاز گردید. در آن زمان حدود 8 هزار نفر از ایران به کشور انگلیس مهاجرت کردند. با این حال طبق آمار مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور، درصد بالایی از مهاجرین ایران به بریتانیا پس از گذشت مدت کوتاهی به افسردگی‌های روحی دچار می‌شوند و بازگشت به ایران یا مهاجرت به سایر کشورها را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید

احتمالاً علت این مسئله آب‌وهوای کاملاً متضاد منطقه بریتانیا و تفاوت سبک زندگی در آن جا  باشد. در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در انگلستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی فوق‌العاده بالا بوده و به همین علت ما با سیل مهاجرین به این کشور مواجه هستیم که پس از گذشت مدتی اقامت در انگلیس، از لحاظ مالی کم می‌آورند و به کشور بازمی‌گردند.

انگلستان

آلمان

کشور آلمان رتبه 1 اقتصادی در قاره اروپا و رتبه 4 اقتصادی در کل جهان است؛ این کشور میزبان 319 هزار ایرانی بوده و به‌عنوان بهترین مقصد در قارهٔ اروپا برای مهاجرت، زندگی و کار مطرح می‌شود. آلمان هم همچون کانادا درهای خود را بر روی تمامی ملیت‌های جهان باز گذاشته و از روش‌های مهاجرتی گوناگونی حمایت می‌کند؛ البته ایرانیان عمدتاً از دو روش تحصیلی و کاری به این کشور مهاجرت می‌کنند.

تحصیل در آلمان یک مزیت بزرگ دارد و آن هم این است که هزینه تحصیل در این کشور به زبان آلمانی حتی برای محصل‌های بین‌المللی هم رایگان است. از طرف دیگر روش‌های ترکیبی تحصیل و کار مثل دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان از دیگر روش‌های مهاجرت به آلمان می‌باشد.

آلمان

ترکیه

کشور ترکیه که در همسایگی ایران قرار گرفته است، هرساله میزبان بیش از 2 میلیون گردشگر ایرانی می‌باشد و به طور تخمینی نیز، 125 هزار ایرانی در این کشور ساکن هستند.

در گذشته ترکیه بیشتر به‌عنوان یک مقصد مسافرتی و تفریحی برای بسیاری از ایرانیان تلقی می‌شد؛ اما در سال‌های اخیر با توجه به تجربهٔ دلپذیر و موفق از مهاجرت و زندگی در ترکیه، این کشور مورد استقبال برای مهاجرت قرار گرفته است. بسیاری از ایرانیان نیز ترکیه را بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی می‌دانند.

این کشور نیز همچون سایر کشورهای مهاجرپذیر، برنامه‌های متنوعی برای مهاجرت تحصیلی، کاری و… دارد. یکی دیگر از مزایای ترکیه در مقایسه با مقاصد مهاجرتی محبوب دیگر، این است که این مقصد اجازهٔ اخذ اقامت و شهروندی در آن را تنها با خرید ملک و بدون نیاز به فراهم‌کردن شرط دیگری فراهم می‌نماید.

از طرفی هزینه در نظر گرفته شده در ترکیه برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک (250 هزار دلار آمریکا) نسبت به سایر مقاصد مهاجرتی که از طریق خرید ملک اجازه شهروندی می‌دهند، بسیار کمتر است. جدای از همه این مسائل، ترکیه کشور همسایه بوده و از لحاظ نزدیکی و رفت‌وآمد با اقوام و آشنایان به علت نبود معضل ویزا، یکی از  محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی به شمار می‌رود.

ترکیه

استرالیا

در ادامه موضوع ایرانی ها بیشتر به کجا مهاجرت می‌کنند؟ باید بیان کنیم که استرالیا  نیز از مقاصد محبوب مهاجران ایرانی‌ و یکی از کم‌هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت محسوب می‌شود که همچون کانادا، عمدتاً سالیان سال مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته است.

به علت بزرگی  وسعت این کشور و پراکندگی شهرها و در نهایت پراکندگی جمعیت آن، تعداد ایرانیان خارج از کشور ۱۴۰۰ کشور استرالیا به‌صورت دقیق قابل رهگیری و آمارگیری نبوده و عدد دقیقی برای تعداد ایرانیان خارج از کشور ۱۴۰۱ استرالیا هم نمی‌توان گفت. با این حال آنچه که تخمین زده می‌شود، این است که تعداد ایرانیان ساکن در استرالیا عددی بین 30 تا 120 هزار نفر هستند.

بیشتر بخوانید

در ادامه پاسخ به سؤال ایرانی ها بیشتر به کجا مهاجرت می‌کنند؟ باید بگوییم که استرالیا اگرچه در مقایسه با کانادا پروسه راحت‌تری برای مهاجرت کاری دارد؛ اما همچون کانادا، گزینهٔ تحصیل در استرالیا هم آسان‌ترین راه برای اخذ ویزای این کشور و در نهایت دستیابی به شهروندی دائم استرالیا تلقی می‌گردد.

استرالیا

 سوئد

سوئد نیز از جمله کشورهای پرطرف‌دار برای مهاجرت ایرانیان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایرانی‌ها به‌عنوان بخش بزرگی از مهاجران این کشور شناخته می‌شوند و تقریباً 2 درصد از کل جمعیت سوئد را تشکیل می‌دهند. مهم‌ترین عامل برای مهاجرت به این کشور استانداردهای زندگی بالا در سوئد است و اغلب شهروندان ایرانی با استفاده از روش تحصیل راهی این مقصد شده‌اند.

بیشتر بخوانید

البته در نظر بگیرید که بخش زیادی از این افراد هنگامی به سوئد مهاجرت کرده‌اند که برای تحصیل دانشجویان خارجی هزینه‌ای دریافت نمی‌شد و کاملاً رایگان بود. ولی اکنون سال‌هاست که این قانون حذف شده و دانشجویان بین‌المللی نیز موظف‌اند که هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند.

 سوئد

امارات

با افزایش تعداد ایرانیان مقیم عربستان، امارات، قطر، عمان و سایر کشورهای بخش جنوبی کشورمان، جمعیت ایرانیان خارج از کشور ۲۰۲۲ هم بسیار بیشتر شده است. کشور امارات سهم گسترده‌ای در این افزایش جمعیت داشته و مهم‌ترین علت آن نیز امکانات رفاهی فوق‌العاده در این کشور و نزدیک بودن به ایران است.

در نظر بگیرید که اغلب ایرانیانی که در سال‌های اخیر به امارات مهاجرت کرده‌اند، توانایی مالی بسیار خوبی داشته و با استفاده از روش‌هایی همچون خرید ملک و یا سرمایه‌گذاری در امارات، موفق به اخذ اقامت  و شهروندی این کشور شده‌اند. بسیاری از ایرانیان مقیم امارات، کسانی هستند که طی سال‌های طولانی مشغول به تجارت در این کشور بوده‌اند.

البته باید بدانید که در صورت تمایل به اخذ شهروندی در امارت، شما می‌توانید از راه تحصیل و کار هم اقدام به مهاجرت کنید. برای گرفتن ویزای دانشجویی در این کشور  مراحل دشواری پیش رویتان دارید؛ ولی برای افراد متخصص مهاجرت کاری به امارات امر راحت‌تری است. تخصص‌های حوزه تکنولوژی، مشاغل حوزه گردشگری، حوزه سلامت، مشاغل مهندسی و… از جمله مهم‌ترین تخصص‌های موردنیاز بازار کار امارات محسوب می‌شوند.

امارات

جمع بندی

در این مطلب به پرسش شما درباره ایرانی ها بیشتر به کجا مهاجرت می‌کنند؟ پاسخ دادیم و فهرستی از کشورهای محبوب ایرانیان برای مهاجرت را بیان کردیم. دانستید که 8 کشور آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، انگلیس، سوئد، ترکیه و امارات پرطرف‌دارترین مقاصد مهاجران ایرانی محسوب می‌شوند.

البته اخذ شهروندی و اقامت در هریک از این کشورها بدون شک با چالش‌هایی همراه خواهد بود. ولی شما می‌توانید به‌خوبی مراحل را طی کرده و به هدف مهاجرتی خود دست یابید. امیدواریم با مطالعه مطلب فوق، به پاسخ سؤال خود درباره ایرانی ها بیشتر به کجا مهاجرت می‌کنند؟ برسید.

در صورت بروز هرگونه پرسشی در ارتباط با این مقاله کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. از این که تا انتهای مطلب ایرانی ها بیشتر به کجا مهاجرت می‌کنند؟ همراهمان بودید، از شما تشکر می‌کنیم.