تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

ترکیه کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی است که سوغاتی‌های متنوع و جذابی را به گردشگران ارائه می‌دهد. در این میان، برخی از سوغاتی‌ها محبوب‌تر از سایرین هستند و به‌عنوان بهترین سوغات ترکیه شناخته می‌شوند. همان‌طور که مستحضرید در این مطلب قصد داریم به پرسش شما درباره از ترکیه چی بخریم؟ پاسخ دهیم و بهترین سوغات ترکیه را برایتان معرفی کنیم. در صورتی که قصد سفر به ترکیه را دارید و می‌خواهید سوغات ترکیه استانبول را بشناسید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین سوغات ترکیه

اجاره روزانه خانه در تهران

قهوه ترک

قهوه ترک یکی از محبوب‌ترین و بهترین سوغاتی‌های ترکیه محسوب می‌شود که در سراسر جهان نیز شناخته شده است. اگر به نوشیدن قهوه علاقه دارید، خرید قهوه ترک اصل ترکیه می‌تواند یک سوغات عالی برای شما باشد. لازم به ذکر است که برای خرید قهوه ترک به‌عنوان بهترین سوغات ترکیه، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • قهوه ترک در ترکیه در انواع مختلف و با کیفیت‌های متفاوتی در دسترس است. برای خرید قهوه ترک اصل و باکیفیت، بهتر است این نوشیدنی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.
  • به طور معمول، قهوهٔ ترک از دانه‌های قهوه عربیکا تهیه می‌شود. قهوه ترک را می‌توانید به‌صورت پودر یا دانه خریداری کنید. اگر قهوه ترک را به‌صورت پودر خریداری می‌کنید، بهتر است قهوه‌ای با درجه آسیاب متوسط را تهیه نمایید.
  • قهوه ترک باید در بسته‌بندی‌های محکم و قابل نگهداری خریداری شود.
  • به تاریخ انقضا قهوه توجه نمایید. قهوه ترک را باید قبل از تاریخ انقضا خریداری و مصرف کنید.

در ادامه باید بگوییم که برای خرید قهوه ترک از ترکیه، می‌توانید به بازارهای سنتی مانند بازار بزرگ استانبول مراجعه کنید. در این بازارها، انواع مختلف قهوه ترک، با کیفیت‌های متفاوتی در دسترس است. همچنین، می‌توانید از فروشگاه‌های سوغاتی و شیرینی‌فروشی‌های ترکیه نیز این نوع قهوه را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین سوغات ترکیه

لباس

خرید لباس از ترکیه برای سوغاتی، از دیگر گزینه‌های محبوب برای گردشگران است. ترکیه به دلیل تولیدات باکیفیت و قیمت‌های مناسب، یکی از مقاصد مهم خرید لباس در دنیا محسوب می‌شود. برای خرید سوغات ترکیه لباس باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • قیمت لباس در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، مناسب‌تر است. با کمی چانه‌زدن، می‌توانید قیمت لباس را کاهش دهید.
  • به سایز لباس توجه کنید؛ چرا که لباس‌های ترکیه معمولاً یک سایز کوچک‌تر از دیگر لباس‌ها هستند؛ بنابراین، هنگام خرید لباس، سایز خود را یک سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید.
  • به کیفیت لباس توجه کنید. در نظر داشته باشید که لباس‌های ترکیه در انواع مختلف و با کیفیت‌های متفاوتی در دسترس هستند. برای خرید لباس باکیفیت، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.
  • به طرح و رنگ لباس توجه داشته باشید و طرح و رنگ لباس را با توجه به سلیقه خود و افرادی که قصد دارید لباس را به آنها هدیه دهید، انتخاب کنید.

بهترین سوغات ترکیه

ظروف مسی

ظروف مسی از جمله صنایع‌دستی معروف ترکیه هستند که از دیرباز در این کشور تولید می‌شوند. ظروف مسی کیفیتی بالا و ظاهری زیبا دارند و می‌توانند یک سوغاتی ماندگار و ارزشمند باشند. در ادامه، به معرفی برخی از نکات مهم برای خرید ظروف مسی از ترکیه به‌عنوان سوغاتی می‌پردازیم:

  • اگر به دنبال خرید ظروف مسی ارزان قیمت هستید، می‌توانید به بازارهای سنتی مانند بازار بزرگ استانبول، بازار محمودیه و بازار عثمان بی مراجعه کنید. در این بازارها، انواع مختلف ظروف مسی با قیمت‌های مناسب در دسترس هستند.
  • در صورتی که قصد خرید ظروف مسی باکیفیت بالا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به فروشگاه‌های صنایع‌دستی ترکیه مراجعه نمایید. در این فروشگاه‌ها، انواع مختلف ظروف مسی با طرح‌ها و رنگ‌های سنتی ترکیه به فروش می‌رسند.

برخی از محبوب‌ترین انواع ظروف مسی ترکیه شامل موارد زیر است:

  • فنجان قهوه ترک

فنجان‌های مسی قهوه ترک به دلیل ظاهر زیبا و جذاب خود، یکی از بهترین سوغات ترکیه هستند.

  • قوری قهوه ترک

قوری‌های مسی قهوه به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری طولانی، یکی از معروف‌ترین سوغات ترکیه به شمار می روند.

  • ظروف پخت‌وپز

ظروف پخت و پز مسی مانند ماهیتابه، قابلمه، تابه و… به دلیل کیفیت بالا و خاصیت گرم نگه‌داشتن غذا، یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید سوغاتی هستند.

  • دکوراسیون منزل

 ظروف مسی می‌توانند به‌عنوان دکوراسیون منزل نیز استفاده شوند. آینه‌های مسی، گلدان‌های مسی، مجسمه‌های مسی و… از جمله گزینه‌های محبوب برای خرید سوغاتی از کشور ترکیه می‌باشند.

بیشتر بخوانید

بهترین سوغات ترکیه

باقلوا

باقلوا یک نوع سوغات ترکیه شیرینی است که از لایه‌های نازک خمیر یوفکا، مغز گردو یا پسته و شربت شکر تهیه می‌شود. این شیرینی خوشمزه در انواع مختلف از جمله باقلوا استانبولی، باقلوا بورما، باقلوا رولتی و باقلوا لقمه‌ای وجود دارد. باید اشاره کنیم که هنگام خرید باقلوا از ترکیه برای سوغاتی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع باقلوا

 انواع مختلفی از باقلوا وجود دارد، بنابراین نوع موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

  • کیفیت

توجه کنید که باقلوا از کیفیت بالایی برخوردار باشد و تازه باشد.

  • بسته‌بندی

باقلوا به‌خوبی بسته‌بندی شود تا در طول حمل‌ونقل آسیب نبیند.

در این بخش از مقاله بهترین سوغات ترکیه، چند مکان برای خرید باقلوا در ترکیه آورده شده است:

  • بازار ادویه‌جاتی فاتح

 این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ادویه‌جاتی در جهان است و باقلوا و انواع گوناگون ادویه در آن فروخته می‌شود.

  • بازار کاپالی چارشی

بازار کاپالی چارشی یکی دیگر از بازارهای محبوب در ترکیه است که باقلواهای خوشمزه و باکیفیتی در آن به فروش می‌رسد.

  • فروشگاه‌های شیرینی‌فروشی سطح شهر

 در سراسر ترکیه فروشگاه‌های شیرینی‌فروشی بسیاری وجود دارد که باقلواهای خوشمزه ای را می‌فروشند.

بهترین سوغات ترکیه

راحت‌الحلقوم

راحت‌الحلقوم یک شیرینی سنتی ترکیه‌ای است که از نشاسته، شکر، گلاب و آب تهیه می‌شود. این سوغات ترکیه خوراکی، نرم و لطیف بوده و طعم شیرین و معطری دارد. راحت‌الحلقوم در انواع مختلف از جمله راحت‌الحلقوم ساده، مغزدار و طعم‌دار تهیه می‌شود.

چند نکته برای خرید راحت‌الحلقوم با کیفیت بالا:

  • توجه داشته باشید که این شیرینی باید تازه باشد و تاریخ انقضای آن نزدیک نباشد.
  • راحت‌الحلقوم باید سفید و یا سفید مایل به صورتی باشد. اگر راحت‌الحلقوم رنگ دیگری داشت، ممکن است از مواد شیمیایی غیرمجاز در تهیه آن استفاده شده باشد.
  • راحت‌الحلقوم باید نرم و لطیف باشد. اگر راحت‌الحلقوم بافت سفتی داشت، ممکن است تازه نباشد.

راحت‌الحلقوم یک سوغاتی عالی از ترکیه است. این شیرینی خوشمزه و معطر می‌تواند یک هدیه عالی برای دوستان و خانواده شما باشد.

بیشتر بخوانید

بهترین سوغات ترکیه

ادویه‌جات

ادویه‌جات یکی دیگر از بهترین سوغات ترکیه هستند. ترکیه به دلیل داشتن ادویه‌جات باکیفیت و طعم‌های متنوع، بهشت آشپزان است. ادویه‌جات ترکیه در سراسر جهان شناخته شده‌اند و از محبوبیت زیادی برخوردارند. ادویه‌جات را می‌توانید در بسته‌بندی‌های مختلف خریداری کنید، از جمله بسته‌های کوچک برای هدیه‌دادن گرفته تا بسته‌های بزرگ برای مصرف خانگی. قیمت این مواد بسته به نوع، کیفیت و اندازه آن متفاوت است.

هنگام خرید ادویه‌جات از ترکیه برای سوغاتی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع ادویه‌جات

 انواع مختلفی از ادویه‌جات در ترکیه وجود دارد، بنابراین نوع موردعلاقه خود را انتخاب و خریداری کنید.

  • کیفیت

توجه کنید که ادویه‌جات از کیفیت بالایی برخوردار باشند و تازه باشند.

  • بسته‌بندی

 ادویه‌جات باید به‌خوبی بسته‌بندی شوند تا در طول حمل‌ونقل آسیب نبیند.

در این بخش چند نمونه از ادویه‌جات محبوب ترکیه را برایتان آورده ایم:

  • زعفران

 زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌جات در جهان به شمار می‌رود. زعفران طعم و عطر منحصربه‌فردی دارد و به غذاها رنگ زرد طلایی می‌بخشد.

  • فلفل قرمز

 فلفل قرمز یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌جات در غذاهای ترکی است. فلفل قرمز طعم تند و تیزی دارد و طعم و عطر خاصی به غذاها می‌دهد.

  • دارچین

 دارچین یکی دیگر از ادویه‌های پرمصرف در دنیا است. دارچین طعم شیرین و گرمی دارد و استفاده از آن خاصیت و طعم بسیار خوبی را به انواع شیرینی و غذا می‌بخشد.

  • هل

 هل هم یکی از ادویه‌های محبوب است که طعم شیرین و خنکی دارد؛ از هل علاوه بر غذا و شیرینی، می‌توانید در دم‌کردن چای نیز استفاده کنید.

  • زیره

 زیره به‌عنوان یکی از ادویه‌های محبوب، طعم تند و تیزی دارد و عطر منحصربه‌فردی می‌بخشد.

بدین ترتیب، با توجه به سلیقه خود و علاقه‌مندان به سوغاتی، می‌توانید ادویه‌های موردنظر خود را از ترکیه خریداری کنید.

جمع‌بندی

شما در مطلب فوق با بهترین سوغات ترکیه آشنا شدید و اطلاعات مفیدی را در این باره کسب کردید؛ همچنین شما با مطالعه این مطلب تا حدی به پرسش از ترکیه چی بخریم سود کنیم؟ نیز دست یافتید. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود به ترکیه، باتوجه‌به سلیقه خود، هرکدام از این سوغاتی‌ها را تهیه نمایید. البته در نظر بگیرید که برخی از سوغات ترکیه در تهران نیز یافت می‌شوند؛ برای مثال در صورت تمایل به خرید سنگ سوغات ترکیه و عدم توانایی سفر به این کشور، می‌توانید آنها را از تهران نیز تهیه نمایید. از این که تا انتهای مقاله بهترین سوغات ترکیه ما را همراهی کردید، از شما سروران کمال تشکر و قدردانی را داریم؛ در صورت بروز هرگونه ابهامی در مورد مطلب فوق، کارشناسان مجموعه ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان را دارند.