تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

همه افراد به دنبال کسب منافع بیشتر و هزینه کمتر در امور مختلف زندگی خود می‌گردند؛ به همین علت ترجیح می‌دهند تا در هنگام خرید هر چیزی با آموزش تکنیک‌ها و اصول مخصوص آن، بهترین گزینه‌ها را پیدا کنند. خرید بلیط هواپیما هم از این قاعده مستثنی نبوده و باید آن را همچون دیگر خدمات و کالاها، در موقعیت‌ و زمان‌ متفاوتی، با قیمت‌ها و شرایط گوناگونی تهیه کرد. به همین دلیل شما باید با آگاهی از این اصول و شرایط، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما را بدانید. در این مطلب قصد داریم به سؤال شما درباره بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟

پاسخ دهیم و ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما را برایتان بیان کنیم. توصیه می‌کنیم که تا انتهای مقاله بررسی بهترین زمان خرید بلیط هواپیما همراه ما باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟ | بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟

در این بخش از مطلب قصد داریم عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما را بررسی کنیم تا در نهایت به این نتیجه برسیم که بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود و بهترین موقع برای خرید آن چه روزهایی است. بنابراین اگر شما هم به دنبال پاسخ مناسبی برای سوالات مذکور هستید، تا پایان این بخش از مجله گردشگری هم اقلیم با ما همراه شوید.

مقصد پروازی

مقصد سفرتان یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت نهایی بلیت هواپیما است. برای مثال در صورتی که می‌خواهید به‌وسیله هواپیما به یکی از کشورهای همسایه مانند آذربایجان یا ترکیه سفر کنید، در مقایسه با زمانی که بخواهید به یکی از کشورهای اروپایی بروید، بدون شک هزینه کمتری را بابت بلیت هواپیما می‌پردازید.

کلاس پروازی

از دیگر عوامل مؤثر بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیما کلاس پروازی است. کلاس‌های پروازی در سه دسته بیزینس، اکونومی و فرست کلاس قرار دارند. شرکت‌های هواپیمایی داخلی که به دیگر کشورها پرواز انجام می‌دهند، معمولاً بلیط‌هایشان در دو کلاس بیزینس و اکونومی به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید

ولی کمپانی‌های هواپیمایی خارجی هر ۳ نوع کلاس‌ را دارا هستند. اگر قصد خریداری بلیط ارزان‌قیمت را دارید، باید به سراغ کلاس پروازی اکونومی و یا بیزینس بروید.  درواقع کلاس پروازی اکونومی نسبت به کلاس پروازی بیزینس و کلاس پروازی بیزینس نیز نسبت به کلاس پروازی فرست ارزان‌قیمت‌تر است.

بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟ | بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

سیستمی یا چارتری بودن پرواز

پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در بیشتر موارد در دو نوع چارتری و یا سیستمی به فروش می‌رسند. پروازهای سیستمی جزو  پروازهایی هستند که بلیط آن‌ها به‌صورت مستقیم توسط شرکت مسافربری به دست افراد می‌رسد. در طول سال برنامه این دسته از پروازها، با نظم و ثبات خوبی انجام می‌شود. به‌طوری‌که شما می‌توانید از چند ماه قبل‌تر از سفرتان، پرواز سیستمی موردنظر خود را تهیه کنید. برای خرید بلیط سیستمی ارزان هواپیما هرچه قدر زودتر اقدام به رزرو بلیط کنید.

با این حال برخلاف این دسته، در بلیط پروازی چارتری هرچه به زمان آغاز پرواز نزدیک‌تر شوید،  قیمت کمتری را بابت خرید آن بلیط می‌پردازید. در واقع پروازهای چارتری به‌صورت عمده توسط آژانس‌های گردشگری خریداری می‌شوند و بعد در قالب مسیرهای پروازی مشخص یا تور به فروش می‌رسند.

همان‌طور  در این بخش متوجه شدید سؤال بلیط هواپیما را چند روز قبل از سفر خریداری کنیم؟ بستگی به موارد متعددی مانند سیستمی یا چارتری بودن پرواز دارد.

نوع شرکت هواپیمایی

اگر قصد دارید به یک کشور خارجی سفر کنید، به‌احتمال زیاد با کمی جستجو در فضای اینترنت می‌توانید بلیط شرکت‌های هواپیمایی مختلفی که به آن مقصد پرواز انجام می‌دهند را پیدا کنید. با مقایسه قیمت شرکت‌های هواپیمایی مختلف متوجه خواهید شد که قیمت آن‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد.

به‌طورکلی، به دلیل تفاوت قیمت ارز، قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی داخلی در مقایسه با شرکت‌های هواپیمایی خارجی بسیار ارزان‌تر است. اگر قصد دارید بلیط ارزان‌قیمت‌تری را پیدا کنید، به سراغ بلیط شرکت‌های هواپیمایی داخلی بروید که به مقصد موردنظرتان سفر می‌کنند.

بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟ | بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

شلوغی یا خلوت بودن مقصد

زمان سفر از دیگر عوامل مؤثر بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیماها است. احتمالاً اصطلاحاتی مانند فصل رکود سفر، فصل معمولی سفر یا فصل شلوغ سفر را شنیده باشید. در صنعت گردشگری این اصطلاحات به زمان‌هایی اطلاق می‌شود که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد خاصی در بیشترین یا کم‌ترین حالت خود قرار گرفته، یا مابین این دو قرار دارد.

در واقع هنگامی‌که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد در بالاترین مقدار خود باشد، تعداد مسافران فراوانی از کشورهای گوناگون به آن مقصد سفر می‌کنند و این ‌امر بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیمایی آن مسیر تأثیر می‌گذارد و منجر به افزایش قیمت آن می‌شود.

بیشتر بخوانید

برعکس، در موارد خلوتی سفر، با کاهش حجم تقاضا برای سفر به آن مقصد، قیمت خدماتی نظیر هزینه هتل یا بلیط هواپیما در آن مقصد به حداقل میزان خود می‌رسد.

بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟

برای پاسخ به سؤال بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟ یا بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟ پاسخ بیشتر افراد، تهیه بلیط زودتر از روز پرواز است؛ ولی این ممکن است موضوع از نظر اقتصادی به‌صرفه نباشد؛ چرا که در بعضی از مواقع خرید بلیط‌های لحظه آخری می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. به طور کلی با نزدیک‌شدن به روز پروازهای چارتری هزینه بلیط کمتر خواهد شد.

معمولاً هنگامی که بلیط به‌تازگی عرضه می‌گردد، قیمت بیشتری دارد؛ ولی این مبلغ بیشتر از میزان استانداردی که برای آن مشخص شده، نخواهد بود. به‌مرورزمان این هواپیما باید برای تکمیل ظرفیت صندلی‌هایش هزینه بلیط را ارزان‌تر کند. در نهایت قیمت‌ها را تا حدی پایین میاورد و با  هزینه‌های اقتصادی‌ در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

در این مواقع بهترین زمان خرید بلیط هواپیما فرارسیده است. البته این به معنا نیست که خرید بلیط را به ساعات آخر موکول کنید؛ زیرا ممکن است هر لحظه تعداد صندلی‌های خالی در مقصد موردنظرتان به اتمام برسد و شما با پرسش چرا بلیط هواپیما نیست؟ مواجه شوید.

پیشنهاد بعدی ما برای خرید بلیط هواپیمای اقتصادی، انتخاب بهترین زمان خرید بلیط هواپیما است. حتی‌الامکان روزهایی که کم تردد هستند را برای سفر خود انتخاب کنید؛ زیرا در این روزها قیمت‌ها و پیشنهادهای خوبی را برای بلیط خواهید داشت.  با این وجود اگر مناسبتی را برای سفر خودتان در نظر گرفته‌اید یا در روزهای تعطیل قصد سفر دارید، باید به زمان خرید بلیط سفر خود توجه کنید.

برای مثال اگر هدف شما از سفر گذراندن تعطیلات نوروزی است، حتماً زمان پیش‌فروش بلیط هواپیما نوروز ۱۴۰3 را از چند ماه قبل بررسی کنید تا با مشکلاتی از قبیل اتمام تعداد بلیط‌ها مواجه نشوید. در نظر بگیرید که خرید بلیط کنسلی هواپیما نیز از دیگر راه‌های تجربه یک خرید اقتصادی است.

بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟ | بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

بلیط را برای چه ساعتی بخریم؟

در این بخش از مقاله بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟ درباره بهترین ساعت‌های پروازی نکاتی را بیان می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید بلیط‌های هواپیما در ماه‌های مختلف، روزهای متفاوت و حتی ساعات متفاوت یک روز تغییر می‌کنند. جالب است بدانید که بلیط‌هایی که در ساعات نخستین صبح تهیه می‌شوند، برای شما بهتر خواهند بود؛ چرا که  هم تقاضا برای  این بلیط‌ها کمتر است و هم قیمت مناسب‌تری دارند؛ لذا قیمت آنها نیز نسبت به ساعات دیگر روز پایین‌تر خواهد بود.

علاوه بر این مزایا، طبق تجربیاتی که مسافران کسب کرده‌اند، بلیط‌هایی که در این ساعت از روز فروخته می‌شوند، کمتر دچار تأخیر می‌شوند؛ همچنین در ساعات ابتدایی روز فرودگاه خلوت‌تر بوده و در نتیجه گذر از گیت، تحویل بار و مواردی ازاین‌دست سرعت بالاتری خواهد داشت.

کدام ماه‌های سال ارزان‌ترین زمان خرید پرواز داخلی است؟

ماه اردیبهشت بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در فصل بهار است. با وجود آب‌وهوای خوب در بسیاری از شهرها، هزینه بلیط معمولاً نرخ پایین‌تری دارد؛ همچنین اگر قصد رزرو بلیط در عید نوروز را دارید، باید این بلیط را چند روز قبل از فرارسیدن نوروز و به‌صورت رفت‌وبرگشت رزرو کنید؛ زیرا بعد از عید نوروز، هزینه پروازها در شهرهایی مثل تهران با افزایش مواجه می‌شوند.

در ادامه مقاله بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟ باید بگوییم که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در فصل تابستان اواسط تیرماه تا اواسط ماه مرداد است؛ برای مثال اگر قصد سفر هوایی به کیش را داشته باشید، در این زمان شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما کیش نرخ کمتری را بپردازید.

بیشتر بخوانید

مهر و آبان بهترین زمان برای سفر مقرون‌به‌صرفه در سومین فصل از سال هستند. در این ماه‌ها با پایین‌رفتن دمای هوا، شروع مدارس و دانشگاه‌ها، ‌ میزان مسافرت نیز کمتر است.

معمولاً بهمن‌ماه ارزان‌ترین زمان سفر در فصل زمستان است؛ اما برای سفر به شهرهای جنوبی و جزایر خلیج‌فارس، در فصل زمستان به فکر رزرو بلیط با قیمت اقتصادی نباشید. ولی در عوض برای شهرهای بخش غربی کشور مانند تبریز، زمستان زمان ارزانی برای سفر محسوب می‌شود و شما می‌توانید در این فصل بلیط هواپیما تبریز را با قیمت ارزان‌تری بخرید.

بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟ | بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

لو سیزن ها و  شولدر سیزن، زمانی خوب برای تهیه بلیط ارزان‌قیمت

احتمالاً تاکنون اصطلاح‌های سیزن را شنیده‌اید؛ این اصطلاح‌ها به زمان هایی برای انجام پرواز گفته می‌شود که به شرایط آب‌وهوایی شهر مقصد بستگی دارد.

لو سیزن

اصطلاح لو سیزن به زمان هایی برای سفر اطلاق می‌شود که شهر مقصد از نظر آب‌وهوایی در شرایط مناسبی قرار ندارد و مسافران اندکی به آن جا سفر می‌کنند. مزیت انتخاب این زمان‌ها برای خرید بلیط هواپیما با تتر، قیمت اقتصادی‌تر آن نسبت به زمان‌های سیزن و شولدر سیزن است. برای مثال فصل زمستان برای سفر به سن‌پترزبورگ (روسیه) و فصل تابستان برای سفر به ژوهانسبورگ (آفریقا جنوبی) از نرخ ارزان‌تری برخوردار است.

شولدر سیزن

در مقاطعی از سال، تقاضا برای سفر و خرید نسبتاً کاهش‌یافته اما مقصد موردنظر از لحاظ آب‌وهوایی در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد. به عنوان مثال فصل پاییز نسبت به فصل بهار و تابستان برای رزرو پرواز ترکیه ارزان تر بوده و همچنین آب‌وهوای این کشور هم در شرایط مطلوبی قرار دارد.

های سیزن

این اصطلاح به زمان هایی برای انجام  سفر گفته می‌شود که شهر مقصد از بهترین شرایط آب‌وهوایی و توریستی برخوردار بوده و هزینه بلیط و هتل آن قیمت بالاتری هم دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب به سؤالات شما از قبیل بلیط هواپیما چه زمان هایی ارزان تر می‌شود؟ و از کجا بلیط هواپیما بخریم؟ پاسخ دادیم. در نظر بگیرید که یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید ارزان‌ترین بلیط، استفاده از سایت‌های خوب در زمینه خرید بلیط هواپیما است که امکانات متعددی را برای رزرو یک بلیط ارزان و سریع در اختیار مسافران می‌دهد. از این که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید، از شما سروران تشکر می‌کنیم.