تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بنیامین رضایی؛ جهانگردی که با پژو ۲۰۷ به دور اروپا سفر کرد!

بنیامین رضایی

از قدیم الایام تا به امروز سفر بخش مهمی از زندگی آدم‌ها بوده است، سفرهای تجاری، زیارتی و تفریحی و غیره، سفرهایی که ریشه در پویایی و حرکت انسان دارد و گاها به رفع کنجکاوی او ختم می‌شود. کشف دنیای ناشناخته و آشنایی با مردم سرزمین‌های مختلف از آن دلایلی است که گردشگران زیادی را راهی سفر می‌کند. بنیامین رضایی، جهانگردی از ایران که ماجرای سفرهایش خواندنی و شنیدنی است و در ادامه قصد داریم از این بلاگر سفر بیشتر بگوییم. در ضمن اگر قصد دارید با روحیات، فیلم ها و ماجراهای جالب سفرهایش بیشتر آشنا شوید پیشنهاد حتما به سایت bentrips مراجعه کنید.

اجاره روزانه خانه در تهران

بنیامین رضایی کیست؟

بنیامین رضایی که در دنیای مجازی با نام بنیامین مارکو شناخته می‌شود، تیر ماه سال ۱۳۶۴ در شهر کرج البرز به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته گردشگری گذراند و با علم و علاقه‌ای که داشت سفرهای زیادی را تجربه کرد. بنیامین تا کنون به بیش از ۵۰ کشور در ۴ قاره مسافرت کرده و آنچه که به چشم دیده، در قالب سفرنامه‌ و چند کتاب منتشر کرده است. از آثار این جهانگرد جوان می‌توان به کتاب‌هایی مانند یدونه ولی مردونه، تهران تا ونکوور، هشتاد روز دوره اروپا، مهاجرت به استانبول اشاره کرد.

بنیامین رضایی

سفرهای بنیامین مارکو

بنیامین پس از مهاجرت به ترکیه در دوران جوانی، حدود ۴ سال در شهرهای مختلف این کشور را به تورلیدری گذارند و از سال ۲۰۱۰، به مقاصدی از آسیا مانند چین، مالزی، آذربایجان، هند، قبرس، دبی و گرجستان سفر کرد. سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ را به سفر در بعضی کشورهای اروپایی مانند فرانسه پاریس، آلمان فرانکفرت، هلند آمستردام، یونان تسالونیکی گذراند. سال ۲۰۱۷ مسیر سفرهای بنیامین به سمت آفریقا شامل کشورهای کنیا، نایروبی، تانزانیا، اوگاندا و زنگبار پیش رفت و پس از آن به شهرهایی مانند ونکوو، تورنتو،ویستلر، مونترال در کانادا سفر کرد. آنچه که سفرهای بنیامین رضایی را متفاوت می‌کند سفر اخیر او به دور اروپا با خودرو شخصی‌اش بود که به طور مفصل‌تر از آن خواهیم گفت.

سفر به دور اروپا با پژو ۲۰۷

قاعدتا سفر به صورت زمینی به خصوص با خودرو شخصی با مسائل و مشکلاتی همراه خواهد بود که به سادگی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، اما این نوع سفر که در ادبیات انگلیسی به آن سفر آرام (Slow Tourism) می‌گویند با مزایا و شیرینی‌هایی نیز همراه است. بنیامین در سال ۲۰۱۹ با پژو ۲۰۷ برنامه سفر به دور اروپا را آغاز کرد.

بنیامین رضایی

او مسیر اروپا را از تهران به سمت ترکیه و سپس یونان طی کرد و از آنجا با کشتی به ایتالیا رفت. مسیر سفر بنیامین مارکو به شرح زیر است:

تهران-آنکارا-استانبول

یونان (الکساندر پولی،تسالونیکی-اگنومنیتسا)

ایتالیا (باری، رم، ناپولی، فلورانس، ونیز)

اتریش (اینسبورگ)

لیختن اشتاین (فادوس)

آلمان (مونیخ)

سوییس (زوریخ، برن، ژنو)

فرانسه (آنسی، موناکو، مارسیآنتیبس،مونتپولیه)

اسپانیا (بارسلون، گرانادا، والنسیا، مالاگا، سویا)

وصال به جبل اطارق رکورد زده شد

پرتقال (لیسبون)

دوباره اسپانیا (مادرید، پامپلونا

فرانسه(بوردو، پاریس)

لوگزامبورگ (لوگزامبورگو، شینگین)

بلژیک (بروکسل)

هلند (آمستردام، لیدن، لاهه)

آلمان (هامبورگ، برلین)

جمهوری چک (پراگ)

اتریش (وین)

اسلوونی (براتیسلاوا)

مجارستان (بوداپست)

صربستان (بلگراد)

بلغارستان (صوفیا، استارا، زاگورا)

ترکیه (چاناک‌کاله، قونیه، کاپادوکیا، وان )

و نهایاتا بعد از ۱۱۰ روز سفر پرماجرا در مهر ماه وارد ایران شد.