تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کشور گرجستان به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان و پایین بودن هزینه‌های سفر به آن،در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.در مطالب قبلی از راهنمای سفر به گرجستان برایتان گفتیم و در این مطلب قصد معرفی یکی از اماکن تفریحی گرجستان یعنی تله کابین تفلیس را داریم. با هم اقلیم همراه باشید.

تله کابین تفلیس

اجاره روزانه خانه در تهران

تله کابین تفلیس

این تله کابین که در میدان اروپا  ابتدای پارک ریکه قرار دارد به یکی از جاذبه‌های تفریحی محبوب در بین گردشگران تبدیل شده که با هزینه‌ای ناچیز تفریحی هیجان‌انگیز و جذاب را برای آن‌ها رقم می‌زند. وقتی سوار این تله کابین شوید تمامی دیدنی‌های تفلیس زیر پای شما خواهند بود و می‌توانید مکان‌های مثل پل صلح،پارک ریکه و ساختمان ریاست جمهوری را از نمایی زیبا ببینید. برای استفاده از تله کابین تفلیس می‌بایست بلیط تهیه کنید که هزینه بلیط برای هر نفر به صورت رفت و برگشت 2 لاری می‌باشد.

در زمان اتحاد شوروی سابق، شهر تفلیس تعداد 7 تله کابین و تراموای هوایی داشت که پس از فروپاشی شوروی و اتحاد کشور گرجستان به دلیل مسائل ایمنی به مرور زمان تعطیل شدند. طبق برنامه‌هایی اعلام شده بود که برخی از این تله کابین‌ها در سال های 2017 و 2018 بازسازی خواهد شد.

در سال 2012 در شهر تفلیس یک نوع تله کابین جدید و مدرن بین پارک ریکه و قلعه ناریکالا ساخته شد. ظرفیت هر اتاقک این تله کابین 8 نفر است و یکی از مدرن‌ترین تله کابین‌های گرجستان محسوب می‌شود. تله کابین تفلیس توسط شرکتی ایتالیایی طراحی و اجرا شده است.

یکی از دلایل ساخت این تله کابین آسان کردن رفت و آند بین مجسمه مادر و قلعه ناریکالا بود. چراکه قبل از ساخت این تله کابین برای رفت و آمد به این جاهای دیدنی می‌بایست از اتومبیل و پله‌هایی که در پایین آن وجود داشت استفاده می‌شد که در زمستان باعث بروز مشکلات زیادی برای گردشگران می‌شد.بنابراین به همین علت تله کابین تفلیس دز 23 جون سال 2012 راه اندازی و افتتاح شد.

تله کابین تفلیس

نکته مهم :

برای سوار شدن به این تله کابین باید یک قانون مهم را رعایت کنید؛ قانونی که جزو قوانین اجتماعی محسوب می‌شود و پیروی کردن از آن  کار سختی نیست. بهتر است در سفر به گرجستان و استفاده از این تله کابین قوانین مربوطه را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

آن نکته مهم این است که اگر منتظر آمدن کابین هستید و چند خانواده جلوتر از شما حضور دارند و منتظر سوار شدن بر کابین هستند، وقتی که آن‌ها سوار کابین شدند و بازهم برای سوار شدن نفر بعدی در کابین جا بود، به هیچ عنوان سوار نشوید! مردم محلی تفلیس بسیار مهربان و مهمان نواز هستند اما ممکن است از این کار ناراحت شوند. فقط کافیست چند ثانیه دیگر صبر کنید تا کابین بعدی برسد و به راحتی از آن استفاده کنید و لذت ببرید.