تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاده اسالم به خلخال

امروز در هم اقلیم قصد معرفی یکی از رویایی‌ترین جاده‌های ایران را داریم. جاده اسالم به خلخال جاده‌ای است واقع در شمال کشور، که اگر برنامه‌ریزی‌ای برای سفر به آن داشته باشید، هرگز پشیمان نخواهید شد. این جاده به قدری زیبا است که شما را مجبور می‌کند بار‌ها و بارها در طول مسیر بایستید. و محو تماشای جنگل‌های فوق ‌العاده زیبا شوید.

جاده اسالم به خلخال

اجاره روزانه خانه در تهران

اگر علاقه‌مند به رانندگی هستید، این جاده زیبا را که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می‌شود را هرگز از دست ندهید. چرا که لذت رانندگی در این جاده بسیار بالاست. و اگر علاقه‌ای به رانندگی ندارید، این جاده می‌تواند در شما علاقه رانندگی ایجاد کند!

آشنایی با جاده اسالم به خلخال

این جاده زیبای 70 کیلومتری، شهر اسالم در استان گیلان را به شهر خلخال در اردبیل متصل می‌کند. این جاده در وسط جنگل‌های شمال کشور واقع شده است. به دلیل نوع آب و هوای خاص، در تابستان نیز بسیار خنک بوده و شما در هر فصلی شاهد باران‌ و مه خواهید بود که جلوه‌ای رویایی به این جاده می‌دهد.

در ابتدای جاده اسالم به خلخال، با پیچ‎های تند و طبیعتی معمولی برخورد می‌کنید. اما هر چه رو به جلو پیش می‌روید، جاده بسیار زیبا خواهد شد. به طوریکه در اواسط جاده شما توسط جنگل و دشت و مه و باران احاطه خواهید شد.

جاده اسالم به خلخال

مکان‌های دیدنی جاده اسالم به خلخال

یکی از جذابیت‌های این جاده زیبا، رودخانه‌ای است که در بیشتر مسیر شما را همراهی خواهد کرد. در مکان‌هایی که شرایط فراهم است بنشینید و از این آب زلال لذت ببرید.

جاده اسالم به خلخال

حضور حیوانات اهلی در این منطقه تفریح شما را دوچندان می‌کند. اگر شانس با شما یار باشد، در طول مسیر حیوانات زیبایی مثل اسب، آهو و گله گوسفندان را مشاهده خواهید کرد. البته، اگر اهل گشت و گزار در دل جنگل باشید، ممکن است با حیواناتی همچون خرس و گوزن و حتی پلنگ نیز روبه‌رو شوید.

دشت‌های زیبای پر از گل هم یکی دیگر از مکان‌های دیدنی جاده اسالم به خلخال می‌باشد. برای دیدن این گل‌ها میبایست ماه‌های اردیبهشت و خرداد را برای سفر به این جاده انتخاب کنید.

جاده اسالم به خلخال

روستاهای اطراف جاده اسالم به خلخال

در طول مسیر، با روستا‌های کوچک و بزرگی بر خواهید خورد که می‌توانید در آنجا جلوه‌ای متفاوت از زندگی را مشاهده کنید. همچنین از غذاهای محلی آنجا نوش جان کنید و کلی خوراکی محلی بخرید.

البته اگر به این کار علاقه دارید، می‌توانید مسیرهای فرعی این جاده را دنبال کنید و به روستا‌ها و ده‌های جذاب‌تری برسید که ممکن است در طول مسیر مشابه‌اش را پیدا نکنید.

کافه‌ و رستوران‌ها

در مسیر جاده اسالم به خلخال با کافه و رستوران‌های زیبایی برخورد خواهید کرد که امتحان کردن‌شان خالی از لطف نیست. در کافه‌ها می‌توانید نمای زیبای جنگل را مشاهده کنید، چای و قهوه‌ای دلچسب بنوشید و خستگی خود را به طور کامل رفع کنید. همچنین در رستوران‌های جاده می‌توانید طعمی متفاوت از غذاهای محلی و صد البته آش‌دوغ و آش رشته را بچشید که در هوای خنک و بارانی این جاده بسیار لذت بخش خواهد بود.

جاده اسالم به خلخال

راه‌های دسترسی به جاده اسالم به خلخال

اگر از سمت گیلان حرکت می‌کنید، به شهر اسلالم در شهرستان تالش بروید. و اگر در سمت اردبیل هستید، به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل برود و سفر خود را از آنجا شروع کنید.

جاده اسالم به خلخال


چند نکته در مورد جاده اسالم به خلخال:

  • با باک پر وارد این جاده شوید! در طول مسیر 70 کیلومتری این جاده هیچ پمپ بنزینی مشاهده نخواهید کرد و می‌بایست باک خود را در شهر خلخال و یا اسالم پر کنید تا در طول مسیر دچار کمبود بنزین نشوید.
  • اگر قصد سفر به این جاده را دارید، بهتر است یکی از سه فصل اول سال را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. در فصل زمستان ممکن است جاده بسته باشد و یا شما را با مشکل مواجه کند.
  • برای اقامت در این جاده بهتر است بیخیال هتل‌های لوکس شوید. چرا که خبری از آن‌ها نیست. می‌توانید به دنبال سوییت و یا کلبه از افراد محلی آنجا باشید. همچین می‌توانید در طبیعت اتراق کنید.
  • اگر قصد اتراق در طبیعت را دارید، لوازم ضروری را فراموش نکنید و در مکان‌های مناسب بمانید.
  • لباس گرم را فراموش نکنید. چرا که این جاده در بیشتر مواقع خنک و بارانی است.
  • این جاده دارای پیچ و خم‌های زیادی است. پس احتیاط در رانندگی را فراموش نکنید.
  • با خود کیسه زباله ببرید و تلاش خود را کنید تا به طبیعت آسیب نرسانید

ایران، پر است از این مکان‌های زیبا و لذت  ‌بخش که می‌تواند سفری خوش برای شما رقم بزند. اگر قصد ساخت روزی به یاد ماندنی را دارید، جاده اسالم به خلخال را فراموش نکنید.