تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاذبه های دیدنی صحنه

در این مطلب ار وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با جاذبه های دیدنی صحنه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

صحنه از شهرستان‌های استان کرمانشاه در غرب ایران است. مرکز این شهرستان شهر صحنه است که در ۵۰ کیلومتری شهر کرمانشاه و در سمت استان همدان قرار گرفته‌است. پیشینه فرهنگی شهرستان به قدمت تاریخ است، پلهای تاریخی، دخمه های دربند، بقاع متبرکه فراوان از اماکن و آثار تاریخی مهم منطقه است و واقع شدن شهرستان در مابین دو اثر تاریخی ارزشمند معبد آناهیتا و کتیبه بیستون شهرستان را به قطب گردشگری مبدل ساخته است .

اجاره روزانه خانه در تهران

سراب صحنه

سراب صحنه در قسمت شمالی شهر صحنه است و یکی از مناطق خوش آب و هوا در این شهر محسوب می‌شود. آبشارهای زیبا، طبیعت چشم‌نواز و آب و هوای فوق‌العاده این منطقه باعث شده مسافران و گردشگران زیادی این مکان را مقصد سفر خود دهند. دربند صحنه، دره‌ای بسیار زیبا و پوشیده از انواع درختان سرسبز است که احتمالا تفرجگاه بسیاری از شاهان دوره‌های مختلف بوده است. سرچشمه آب دربند، چهار چشمه نام دارد که در قسمت شمالی دربند قرار گرفته و در زمان‌های نه چندان دور، آبشار کوچکی از آن شکل گرفته که امروزه بر اثر خشکسالی به آبشار خشکه معروف است. آب‌های چهار چشمه بعد از طی مسیری در حدود ۵۰۰ متر خود را به آبشار اصلی می‌رسانند.

جاذبه های دیدنی صحنه
جاذبه های دیدنی صحنه

گوردخمه صحنه

گوردخمه صحنه یا گوردخمه دربند در بدنه کوه شوق علی واقع در شمال شهر صحنه و سمت راست رود دربند حجاری شده است. این گوردخمه ها در بین اهالی محل به قبر کیکاوس، فرهاد تراش و گور شیرین و فرهاد معروف است. در طول مسیر رسیدن به گور دخمه صحنه، که برخی آن را یکی از نادرترین گوردخمه های دوطبقه مادها می دانند، درختان میوه و درختان جنگلی وجود دارد که پوشش زیبایی را به این منطقه بخشیده است.جاذبه های دیدنی صحنه

تخت شیرین

تخت شیرین ، بازمانده و نشانه‌ای از افسانه‌های کهن دیدار شیرین و فرهاد است.وجه تسمیه این محل برگرفته از تخته‌ی سنگ بزرگی است که در این محوطه قرار دارد.

جاذبه های دیدنی صحنه
جاذبه های دیدنی صحنه

منطقه امروله و دالاخانی

امروله و دالاخانی دو کوه مرتفع در منطقه حفاظت‌شده‌ شهر صحنه‌اند و نام این منطقه از این دو کوه گرفته شده است. امروله از دو بخش امرو و له تشکیل شده است؛ امرود به معنی گلابی وحشی و له به معنی کوچک است، چون این منطقه پوشیده از درخت‌های امرود است این نام را برایش انتخاب کرده‌اند. کوه دالاخانی یکی از کوه‌های رشته‌کوه زاگرس است که پوشش گیاهی سرسبز و چشمه‌های آب فراوانی دارد. در منطقه حفاظت‌شده و شکار ممنوع امروله و دالاخانی حیواناتی مانند پلنگ، گربه‌ وحشی، سیاه‌گوش، روباه و کفتار زندگی می‌کنند.

جاذبه های دیدنی صحنه
جاذبه های دیدنی صحنه