تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهر رودیان سمنان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با شهر رودیان سمنان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر در استان سمنان در ادامه با ما همراه باشید.

سمنان یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است. مرکز این استان شهر سمنان و پرجمعیت‌ترین شهر آن، شاهرود است. این استان از نظر مساحت هفتمین استان ایران است. سمنان علاوه بر جاذبه های تاریخی خود دارای جاذبه های طبیعی زیادی نیز می باشد. این منطقه دارای آب و هوایی خشک و کویری است و دیدن چشم اندازهای کویری آن در شب می تواند بسیار جذاب و خاص باشد و توجه هر گردشگری را به خود جلب کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

رودیان (Ruyan) شهری است که در بخش مرکزی شهرستان شاهرود و در فاصله ۶ کیلومتری جنوب شاهرود قرار دارد. این شهر به پایتخت انگور در استان سمنان مشهور است. در مدارک تاریخی و جغرافیای اسلامی نام های قدیمی شهر رودیان، مه رویان، رودان و رویان نیز ذکر شده‌ است. اخیرا تغییر نام شهر رودیان به رویان تصویب شده است.

بیشتر نقاط شهر رودیان توسط باغات و دشت‌های سرسبز احاطه شده‌ است که زیبایی طبیعی خاصی به مناظر شهر بخشیده است. از سوغات این شهر می توان به شیره انگور، قیسی زرد آلو، نان شیرمال و فتیر اشاره کرد.

کار عمده مردم رودیان کشاورزی است و محصولات کشاورزی این شهر انگور، چغندرقند، پسته و گندم می‌باشد. همانطور که پیشتر گفتیم رودیان با ۱۵۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت انگور به پایتخت انگور استان شهرت دارد. انگور باکیفیت این شهر به خارج از ایران صادر می شود.

شهر رودیان سمنان
شهر رودیان سمنان

دیدنی های رودیان

از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر رودیان می توان موارد زیر را نام برد؛

  • قلعه رودیان
  • مسجد جامع رودیان

مسجد جامع رودیان با زیربنای بالغ بر ۶۰۰ متر مربع و مساحتی در حدود ۱۲۰۰ متر مربع از بزرگترین مساجد موجود در این شهر می‌باشد.

  • تکیه رودیان
  • پیست موتورسواری رودیان

پیست موتورسواری رودیان از پیست‌های بی نظیر شهرستان شاهرود و جزء ۳ پیست برتر و استاندارد استان سمنان است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: