تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی نرجه

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی نرجه آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر کوچک در استان قزوین در ادامه همراه ما باشید.

قزوین یکی از ۳۱ استان ایران است که در بخش شمال غربی کشور واقع شده‌ است. این استان با دارا بودن تنها ۱ درصد از مساحت کشور نزدیک به ۸ درصد در اقتصاد و تولیدات ایران نقش دارد. این استان از استان‌های تاریخی ایران بوده و آثار باستانی زیادی را در خود جای داده‌ است، به‌ طوریکه ۱۱ درصد از آثار تاریخی ملی ثبت شده کشور در استان قزوین قرار دارد و از این نظر رتبه نخست را در ایران دارد. بهترین سوغاتی این استان انواع شیرینی های خانگی، باقلوا و غذاهای سنتی می باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

نَرجه یکی از شهرهای استان قزوین است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان تاکستان قرار دارد و ۵۶٠۴ نفر در آن زندگی می‌کنند. مردم این شهر به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. به لحاظ بافت شهرسازی، نرجه یک شهر گسترش یافته در راستای شمال به جنوب است که واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آن در بخش شمالی و مزارع و باغات کشاورزی آن در بخش جنوب و شرق مستقر هستند.

جاذبه های دیدنی نرجه

تپه باستانی نرگه

تپه باستانی نرگه به درازای ۲۲۰ متر و پهنای ۱۸۰متر و بلندی ۲۶ متر از سطح زمین می‌باشد. این تپه کهن در درون دشت هموار تاکستان و در شهرنرجه گرفته‌ است. این تپه بزرگترین تپه باستانی منطقه تاکستان قزوین است. آثار بدست آمده از این تپه مربوط به عمق ۵/۸ متر است و به هزاره نخست میلادی تا عصر صفوی تعلق دارد.

جاهای دیدنی نرجه
جاهای دیدنی نرجه

امامزاده زرلان

بقعه امامزاده زرلان واقع در شهر نرجه، در حدود شش کیلومتری تاکستان، در فاصله یک کیلومتری جاده تاکستان، همدان و در سمت چپ جاده قرار دارد. بنای این امامزاده چهار گوشه دارد که گوشه‌های آن از خارج به صورت هلال درآمده‌اند و چنان می‌نماید که در چهارجانب بنا، چهار دیوار هلالی ساخته‌اند.

جاهای دیدنی نرجه
جاهای دیدنی نرجه

امامزاده ابراهیم واسحاق

ایشان از نوادگان امام موسی الکاظم (علیه السلام) معروف می باشند. اهالی آنها را منسوب به برادران حضرت رضا (ع) می دانند. بنای ساختمان آن قدیمی با مساحتی تقریبی به میزان 100 متر مربع از خشت و گل ساخته شده و دارای گنبدی از نوع جناغی شلجمی و در داخل بافت روستا قرار دارد که به دلیل نرسیدن به آن در حال تخریب می باشد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: