تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مکان های دیدنی محمدیه

در این مزلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با مکان های دیدنی محمدیه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر محمدیه (زیباشهر) شهری، در بخش محمدیه شهرستان البرز استان قزوین ایران است. این شهر دارای ۷ منطقه و سه ناحیه شهری به نامهای شریفیه،امیدیه و مهرگان می‌باشد و روستاهای شترک، باورس، حصار، کبریتمیان، ورس از توابع آن هستند. زبان عموم مردم فارسی و ترکی آذری است و گیلک‌ها نیز در محمدیه سکونت دارند.

اجاره روزانه خانه در تهران

روستای ورس

روستای ورس، همراه با تپه‌های خشک و رودهای سبز مردمانی نیک را در خود جای داده است.این روستا، از نظر تقسیمات کشوری جزو دهستان حصار خروان، بخش محمدیه، شهرستان البرز استان قزوین می‌باشد.ورس از از شرق با حصار خروان و ولامدر، از جنوب با باورس و محمدیه، از جنوب غربی با شترک مارخورین و از غرب با دستجرد همسایه است. از شمال به دامنه‌های البرز غربی و از جنوب به دشت قزوین منتهی می‌شود.اهالی ورس امروزه به کشاورزی، دامداری، باغداری و نانوائی اشتغال دارند.

مکان های دیدنی محمدیه
مکان های دیدنی محمدیه

روستای باورس

روستای باورس در ۱۵ کیلومتری شرق قزوین و در شمال شهرک محمدیه (زیباشهر؛ نخستین شهرک نوبنیاد در ایران) قرار دارد.این روستا روی تپه‌ای در شمال بزرگراه قزوین-تهران قرار گرفته است. اهالی آن به کشاورزی، دامداری، صنعت، رانندگی اتوبوس و مینی‌بوس اشتغال دارند.باورس در واقع پدر معنوی محمدیه است و در آغاز نام رسمی محمدیه(زیباشهر) به دلیل ایجاد در املاک باورس شهرک باورس بود.