تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی جزیره هرمز

در استان زیبای هرمزگان و شهرستان قشم جزایر متعددی وجود دارند که در این میان جزیره هرمز با ساحل زیبا و شگفت‌انگیزش شهرت جهانی دارد. جزیره هرمز با ساحل رنگیش سالانه پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان است که برای دیدن این شگفتی خارق‌العاده به این جزیره سفر می‌کنند. جزیره هرمز را بیشتر مردم با خاک سرخش می‌شناسند، اما خاک سرخ همه‌‌ی آن چیزی نیست که شما در این جزیره می‌بینید. دیدنی‌های هرمز در سرتاسر این جزیره با زیبایی خاصی پراکنده شدند. شما با سفر به جزیره هرمز رویاهای همیشگی‌تان عملی می‌شود. در ادامه همراه هم اقلیم باشید تا با جاهای دیدنی جزیره هرمز بیشتر آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه در تهران

دره سکوت

یکی از زیباترین و آرام ترین قسمت‌های جزیره هرمز، دره سکوت می‌باشد. از آنجایی که دیواره‌های این دره مقدار زیادی نمک دارند، می‌توانند مانع از بازتاب صدا شوند و همین موضوع باعث ساکت تر شدن این دره زیبا شده است. در زمان‌های قدیم برای استخراج نمک از دل این دره، مردم محلی  جزیره هرمز تبر استفاده می کردند و به همین دلیل به این مکان دیدنی، دره تبرزن نیز گفته می‌شده است و حتی ممکن است برخی از بومیان این جزیره، این دره زیبا را با نام “دره تبرزن” بشناسند.

جاهای دیدنی هرمز

دره مجسمه ها

شما در دره مجسمه ها، مجسمه واقعی نمیبینید و باید گفت که برای دیدن مجسمه‌های این دره شما باید قوه تخیل قوی داشته باشید. دیواره‌های این دره زیبا نمایشگاهی از آثار هنری طبیعی است که هر بیننده‌‍ای را محو تماشای خود خواهد کرد. مسیر این دره طولانی نیست، ولی از آنجایی که جزئیات بسیار زیبایی دارد ممکن است که ساعت‌ها از شما زمان بگیرد. در ضمن در پایان این دره شما به یک پرتگاه زیبا با ارتفاع 40 متر میرسید و منظره زیبای خلیج فارس را می‌بینید و این پایان مقصد شما خواهد بود.

جاهای دیدنی هرمز

بزرگترین فرش خاکی جهان

بزرگ‌ترین فرش خاکی جهان بر تن یکی از ساحل‌های جزیره هرمز نقاشی شده است، آن هم با خاک رنگی جزیره! این فرش با طرح‌ها و نمادهایی از افسانه‌های محلی، قایق‌های ماهی‌گیری و حیواناتی مانند لاکپشت و آهو، با استفاده از ۱۸ رنگ مختلف، توسط تیم هنرمند آقای مهدی درویشی و با کمک افراد بومی نقاشی شده است. هر سال بیست و هشتم اسفند ماه در کنار این فرش مراسم باشکوهی به مناسبت نوروز برگزار می‌شود.

جاهای دیدنی هرمز

ساحل هرمز

هرمز به جهت تنوع ساحلی نیز قابل توجه است، ترکیبی است از ساحل‌های ماسه‌ای با رنگ‌های مختلف که بستری نرم و راحت را برای علاقه‌مندان به شنا و ورزش‌های آبی فراهم می‌کنند و در کنار آن از ساحل‌های صخره‌ای نیز بی‌نصیب نیست که نماد ستبری و سترگی این سرزمین است.مطمئن باشید که اگر آذر، دی یا بهمن‌ماه به هرمز سفر کنید آنقدر هوا بهاریست که دریا شما را به سمت خود می‌کشد و در هوایی منحصربه‌فرد می‌توانید خود را در میان امواج خلیج‌فارس آرامش بخشید.

جاهای دیدنی هرمز

قلعه پرتغالی‌ها

جزیره جادویی هرمز خوش‌رنگ‌ترین قلعه جهان را دارد؛ قلعه‌ای سرخ‌رنگ با پس‌زمینه‌ آبی آسمان  و دریا و منظره‌ای دیدنی از خانه‌های روستایی جزیره. قلعه پرتغالی‌ها با قدمتی ۵۰۰ ساله در روزگاری که جزیره تحت سلطه پرتغالی‌ها بود، به دستور دریانورد آلفونسو آلبرکرک، ساخته شد. هرچند قسمت زیادی از قلعه تخریب و در زیر خاک جزیره و آب دریا مدفون شده است اما آب‌انبار، کلیسا و قسمتی از سربازخانه باقی‌مانده است که می‌توانید از آنها بازدید کنید.

جاهای دیدنی هرمز