تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بسیاری از ایرانی‌ها در مناطق زندگی خودشان رفتارهای گوناگون و مختلفی بروز می‌دهند. این رفتارها شامل همه ابعاد زندگی می‌شود؛ از معاشرت با دیگران گرفته تا خوراک و پوشاک. در این مطلب به بررسی غذاهای متفاوت کشور ترکیه می‌پردازیم که علاوه‌بر طعم رنگ و بوی بی‌نظیری دارد. مطمئنا غذا نیز جزئی از تشکیل دهنده‌های فرهنگ است که در بعضی از مناطق به‌دلیل جور شدن با ذائقه دیگران بسیار مورداستقبال قرار می‌گیرد. درادامه با ما همراه باشید تا غذاهای لذیذ استانبول و دیگر شهرهای ترکیه را بهتر و بیشتر بشناسید و حتما خودتان را پس از پرواز تهران استانبول برای آن‌ها آماده کنید.

بالیک اکمک، ماهی سرخ شده

اگر دقت کرده باشید در کشور خودمان شهرهایی که کنار دریا و آب هستند، غذاهای معروفی با ماهی و کلا غذاهای دریایی دارند. این قاعده برای اغلب مکان‌های دنیا و استانبول و ترکیه نیز مستثنا نیست. وجود تنگه بسفر میان محله‌های پر زرق و برق استانبول باعث شده تا غذاهای دریایی علی‌‌الخصوص خود ماهی وارد لیست طعام آن‌ها شود. بالیک اکمک یکی ازغذاهای دریایی ارزان‌قیمت و با پخت سریع استانبول است که در دکه‌های این شهر مخصوصا کنار تنگه و آب به‌فروش می‌رسد. مردم این شهر همه حداقل یک‌بار از خوردن این غذا خاطره دارند. آن‌ها معتقد هستند با نشستن کنار آب طعم غذا بهتر هم می‌شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

دوروم

حتما با ساندویچ‌های کوچک و ریزه میزه قدیمی تهران آشنا هستید. دوروم یکی از غذاهای معروف ترکیه است که با ترکیبات متفاوت با فست فود، اما با همان استایل و نانی با طعم دوست‌داشتنی تهیه می‌شود. دور.م غذای سالم و ساده استانبول است که از ترکیب گوشت و مرغ با یکدیگر با نانی شبیه به لواش به‌دست می‌آید. مطمئنا هرچه از این غذا بخورید، سیر نمی‌شوید؛ پس بدون نگرانی و با لذت از این غذا میل کنید. برای میل این غذا می‌توانید با خرید ارازن‌ترین بلیط چارتر اسانبول از علی بابا به ترکیه سفر کنید.

محبوب ترین خوراکی های استانبول ترکیه

میدیه دولما

یکی دیگر از غذاهای سنتی و البته دریایی ترکیه میان وعده میدیه دولما است که مثل غذاهای قبل بیشتر به‌صورت دکه‌ای فروخته می‌شود. این غذا ترفند و سبک خوراک مخصوص به خود دارد. شما می‌توانید با همراهی دوستان خود مسابقه میدیه دولما بگذارید و هرکه بیشتر از این غذا خورد برنده شود.

چیکوفته

چی کوفته نوعی متفاوت از غذاهای لذیذ ترکیه است که البته اصالت رنگ و بوی تند و تیز را حفظ کرده، اما پخت آن کمی متفاوت است. این غذا به‌صورت خام سرو می‌شود. گوشت‌های آن را نمی‌پزند و به‌صورت نپخته با کاهو و ترکیب با تعدادی ادویه خاص سرو می‌کنند. شاید فکر کنید که طعم خوبی ندارد یا نمی‌شود آن را خورد، اما ترکیب چاشنی‌های غذا باعث می‌شوند که گوشت‌ خام که به‌صورت لقمه ای خورد شده‌اند، حالت پخته به‌خود بگیرند.

کوکورچ

شاید باورتان نشود، اما بین غذاهای دوست‌داشتنی ترکیه غذایی وجود دارد که هم مردم از آن نفرت دارند و هم عده‌ای عاشق آن هستند. نام این غذا کوکورچ است. برای پخت آن از روده گوسفنده همراه با فلفل استفاده می‌کنند که همه مردم آن‌ها را دوست ندارند. بسیاری نسبت به تمیزی و حساسیتی که برای غذا دارند، هیچگاه لب به این غذا نمی‌زنند که البته با این‌حال هنوز کوکورچ بین مردم استانبول و ترکیه پرطرفدار و دوست‌داشنی به‌حساب می‌‌آید.

بورک

غذایی دوست‌داشتنی که می‌توانید پس از خوابی راحت در شب به‌عنوان صبحانه میل کنید. بورک یکی از بهترین غداهای صبحانه استانبول محسوب می‌شود. سبکی خمیر نان و استفاده از پنیر مخصوص و سبزیجات باعث شده‌اند که بسیاری برای صبحانه از این غذا استفاده کنند. نحوه پخت این غذا شامل پهن کردن خمیر نان یا همان یوفکای ترکی همراه با مالیدن پنیر و مخلوط با سبزی روی آن می‌شود. پس از آن با گرد کردن خمیر به آن حرارت می‌دهند و سپس نان پخته شده میل می‌شود.

کوفته ترکی

تفاوت کوفته‌های ترکی و ایرانی در شمایل آن و طعم دهنده‌هایی است که در آن استفاده می‌شود. بااین‌حال این غذا هم برای ایرانی‌های ترکیه و هم توریست‌ها از نقاط دیگر جهان لذیذ و خوش‌طعم است. برای پخت کوفته ترکی گوشت چرخ کرده، خورده نان، پیاز و ادویه‌هایی را ترکیب می‌کنند و برعکس ایرانی‌ها که توپی‌های کوفته می‌سازند، آن‌ها هر لقمه از مخلوط خود را به‌شکل بیضی، پهن و… در می‌آورند. هستند ایرانی‌هایی که با حس بوی کوفته ترکی به یاد کوفته‌های ایرانی و خانگی خود می‌افتند.

محبوب ترین خوراکی های استانبول ترکیه

ایزگارا بالیک

 ماهی تنوری غذای دوست داشتنی و البته دریایی استانبول محسوب می‌شود. این غذای دوست‌داشتنی با انواع ماهی‌ها پخته می‌شود. ماهی کولی، ماهی خاردار، ماهی سیم، اردک ماهی، ماهی ماکرل و ماهی آبی رنگ انواع ماهی‌هایی هستند که با آن‌ها ماهی تنوری می‌پزند. غذا‌های دوست داشتنی این شهر و کشور به اندازه‌ای مشهور و معروف هستند که توریست‌هایی برای غذا به این شهر می‌روند.

تورهای گردشگری استانبول

از ایران تورهای گردشگری زیادی هستند که راهی استانبول و ترکیه می‌شوند. این تورها معمولا شهر اصلی گردش خود را استانبول قرار می‌دهند و با پرواز تهران استانبول راهی این شهر می‌شوند. پرواز تهران استانبول در طول سال قیمت‌های متفاوتی دارد و برای کسانی که می‌خواهند هزینه کم‌تری بپردازند، بهتر است ارزان‌ترین بلیط چارتر استانبول را در سایت‌های اینترنتی رصد و رزرو کنند. سایت‌های اینترنتی برای رصد بازار و قیمت‌ها بهترین پیشنهاد هستند. دراین‌صورت است که شما می‌توانید با سرعت و بدون معطلی نسبت‌به خرید ارزان‌ترین بلیط چارتر استانبول اقدام کنید.