تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تپه پیر لوتی استانبول

آیا تا به حال نام تپه عشاق استانبول را شنیده‌اید؟ اگر با این تپه آشنا نیستید ما می‌خواهیم این تپه دیدنی را به شما معرفی کنیم تا در سفرهای بعدی خود به کشور ترکیه حتما از آن دیدن کنید. البته به یاد داشته باشید نام دیگر این تپه زیبا، تپه پیر لوتی است.برای آشنایی بیشتر با این محل همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

تپه پیر لوتی استانبول

تپه پیر لوتی کجاست؟

تپه بسیار مشهور پیر لوتی واقع در ناحیه ایوب و فاتح استانبول است که در قسمت اروپایی بسفروس استانبول قرار دارد. اگر روی این تپه بروید می‌توانید به خوبی مناظر بخش اروپایی شهر را مشاهده کنید و از دیدن این مناظر با شکوه لذت ببرید.

اجاره روزانه خانه در تهران

تپه پیر لوتی استانبول

آشنایی با تپه پیر لوتی استانبول

اگر برای ماه عسل می‌خواهید به ترکیه سفر کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم دیدن این تپه رویایی را فراموش نکنید. این تپه بسیار زیبا می‌تواند مکان بسیار خوبی برای شما و همسرتان باشد تا خاطره‌های زیبایی را در آن جا بسازید. تپه پیر لوتی یا تپه عشاق یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول است که به راحتی می‌تواند هر چشمی را به خود خیره کند.

تپه پیر لوتی استانبول

یکی از بارزترین ویژگی‌های این تپه را می‌توان چشم‌انداز جذاب آن دانست که نمایی زیبا از استانبول و دریاچه را به چشم گردشگران هدیه می‌کند. اما شاید بتوانیم دلیل نام گذاری این جاذبه را کافه قدیمی روی تپه بدانیم که یکی از نویسندگان مشهور این کشور با نام پیر لوتی برای نوشتن آثار کم‌نظیر خود به آن‌جا می‌رفت.

تپه پیر لوتی استانبول

البته این کافه که در آن زمان قهوه خانه رابیا‌کدین نام داشت بازسازی شده و در حال حاضر از آن به عنوان یکی از مناطق سنتی استانبول یاد می‌شود. این تپه دارای فضای زیبایی است که برای گشت و گذار و گرفتن عکس‌های جذاب مناظر منحصر به فردی دارد.

امکانات تپه پیر لوتی استانبول

تپه پیر لوتی با توجه به این که در دهه‌های اخیر بسیار پر طرفدار شده است، جهت رفاه حال توریست‌ها و مسافران امکانات و خدمات مناسبی را برای آن تدارک دیده‌اند که در این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تپه پیر لوتی استانبول

  • کافه‌های تپه پیر لوتی: کافه‌های مختلفی روی این تپه بنا شده‌ است که در آن‌ها انواع و اقسام نوشیدنی‌ و دسرها را برای میهمانان سرو خواهند کرد.
  • رستوران‌های تپه پیر لوتی: رستوران‌های زیادی روی این تپه زیبا قرار گرفته‌اند که در حد مطلوبی هستند و برای رفع گرسنگی می‌توانند مکان‌ خوبی باشند. در نظر داشته باشید که نباید توقع خیلی زیادی را از آن‌ها داشت، اما از سرویس‌دهی مناسب آن‌ها حتما راضی خواهید بود.
  • هتل: شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که روی این تپه یک هتل بنا کرده‌اند که بافتی سنتی دارد و از بخش‌های بسیار زیبایی هم برخوردار است. مطمئن باشید با اقامت در این هتل لحظات بسیار زیبایی برای شما رقم زده خواهد شد.

تفریحات تپه پیر لوتی استانبول

شاید تصور کنید تنها تفریحی که می‌توانید در این تپه به آن بپردازید دیدن مناظر و صحنه‌های زیبا است؛ اما باید به شما این را بگوئیم این فقط یکی از تفریح‌های این تپه می‌باشد. علاوه بر استفاده کردن از زیبایی‌های این تپه، شما می‌توانید از تله کابین آن هم استفاده کنید و به بالای تپه بروید.

تله کابین تپه عشاق

دیدن تصاویر و مناظر خارق العاده‌ای که زیر پای شما قرار خواهد گرفت می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد و هر کسی را سر ذوق آورد. در 4 قسمت از تپه می‌توان فعالیت تله کابین‌ها را مشاهده کرد. هر کدام از واگن‌های تله کابین ظرفیتی 8 نفره دارند و این ظرفیت برای افرادی که با خانواده خود به سفر رفته‌اند بسیار مناسب است.

جاذبه های تپه عشاق

اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه دارید پس می‌توانید از قبرستان بزرگ و قدیمی این تپه دیدن کنید. مقبره بسیاری از افراد سلطنتی که در دوران گذشته زندگی می‌کردند در این قبرستان قرار دارد. مسیر پلکانی که برای رفتن به بالای تپه است هم می‌تواند یک جاذبه لذت بخش به شمار آید.

چه زمانی می توانیم از تپه پیر لوتی دیدن کنیم؟

اگر مشتاق رفتن به این تپه معروف شده‌اید می‌توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر برای بازدید از آن اقدام کنید. البته در ساعات دیگر هم می‌توانید به تماشای این تپه بروید اما در عصر و روزهای تعطیل، رفت و آمد به این تپه زیاد خواهد شد و شاید نتوانید با توجه به جمعیت فراوانی که در آن‌جا حضور دارند به خوبی به گشت و گذار بپردازید.

چگونه به تپه پیر لوتی برویم؟

برای رفتن به این تپه اصلا سر در گم نخواهید شد، زیرا رفتن به تپه پیر لوتی بسیار آسان است. با توجه به این که این تپه فاصله بسیار نزدیکی با میدان تقسیم دارد، برای رفتن به آن اتوبوس‌های اختصاصی قرار داده‌اند. از طریق این اتوبوس‌ها می‌توانید به این تپه بروید و از دیدن آن همه زیبایی شگفت زده شوید. اگر با اتوبوس به این منطقه رفتید فراموش نکنید در ایستگاه تهتا مناره پیاده شوید و با 15 دقیقه پیاده روی خود را به تپه عشاق برسانید.

سخن پایانی

جاذبه‌های استانبول تنها به آثار تاریخی آن ختم نمی‌شود و دارای فضای سبز و چشم‌گیر فراوانی است. از جمله این مناظر تپه پیر لوتی است که به خوبی توانسته در دل میهمانان و توریست‌ها جای خود را باز کند. در سفر به استانبول حتما به دیدن این تپه زیبا بروید و از تماشای مناظر فوق العاده آن لذت ببرید.

مقالات بیشتری بخوانید